کد خبر 829367
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
علی علیپور

این بخشی از زندگی عجیب و دشوار ستاره‌ای است که حالا به مرد اول لیگ فوتبال ایران بدل شده و چیزی نمانده یک تنه پرسپولیس برانکو را به رکوردی خارق العاده برساند.

به گزارش مشرق، جوان لاغر و خجالتی قائم شهری که مدتی هم در تیم ملی جوانان عضویت داشت برای تمرین به تهران آمد. از آنجا که میثم بائو از آشنایان او محسوب می شد و بازی اش را دوست داشت، علی علیپور را به امیر قلعه نویی معرفی کرد تا در تیم استقلال از او تست بگیرند! در آن روزگار علیپور به عنوان مدافع راست تست داد و آنقدر خوب بود که ژنرال از او خواست در تمرینات شرکت کند. یک ماه و نیم از روزی که تست گرفته بود گذشت و قلعه نویی به این نتیجه رسید که بازیکن خوبی در اختیار دارد.

 

ژنرال به علیپور گفت که برای عقد قرارداد به دفتر باشگاه برود. علیپور هم با ذوق و شوق به باشگاه مراجعه کرد اما رقم پیشنهادی آنقدر کم بود که او شوکه شد. وی می خواست در تهران زندگی کند اما قرارداد باشگاه حتی هزینه اجاره یک اتاق هم نمی شد. وی از دوستانش مشورت گرفت که چه کند و آنها هم به او پیشنهاد دادند به راه آهن برود. به این ترتیب بازیکنی که قرار بود روزی جایگزین خسرو حیدری شود، از باشگاه استقلال فاصله گرفت!

اما حکایت زندگی علیپور همانند یک فیلم درام بود. آقای گل این روزهای لیگ برتر درباره گذشته نه چندان دورش می گوید:« زمان حضور در راه آهن، باشگاه 10 میلیون تومان پول به من داد که رفتم و یک خانه که چه عرض کنم انباری در محله نازی آباد اجاره کردم. 10 میلیون تومان پیش و ماهی 300 هزار تومان اجاره! مدتی آنجا بودم اما دیدم واقعاً نمی توانم ادامه بدهم و خانه را تحویل دادم. جایم بسیار کوچک، تاریک و نمور بود. تصمیم گرفتیم از آنجا بلند شویم و همراه همسرم در منزل دوستم که او نیز متاهل بود ساکن شدیم.»

علیپور پس از آن با قراردادی یکسال و نیمه به پرسپولیس آمد اما وضعیت مالی اش بهبودی نیافت. آنقدر فشار بر روی او زیاد بود که تمرکز تمرین کردن هم از بین رفت و ناگاه گل دربی همه چیز را تغییر داد. علیپور جوانترین گلزن دربی شد و مسوولان باشگاه یادشان آمد که این بازیکن باید حقوقی هم دریافت کند. هرچند شاید باور این موضوع برای فوتبالدوستان سخت باشد که بدانند امروز علیپور یکی از ارزانترین بازیکنان لیگ فوتبال ایران است.

گلزن اول باشگاه پرسپولیس قراردادی دویست میلیون تومانی با باشگاه داشت و قرار بود که هرسال بیست درصد هم افزایش پیدا کند. چرا اینقدر کم؟! چون مدیران وقت از مشکلات مالی او آگاه بودند و می دانستند به پول احتیاج دارد، به همین دلیل کمترین رقم را برایش در نظر گرفتند تا با آن بتواند بدهی هایش را پرداخت و خانه ای اجاره کند! 

اینگونه شد که قلعه نویی و استقلال مدافع راست خود را به پرسپولیس تقدیم کردند تا امروز بهترین بازیکن لیگ شود. و البته امروز وضع علیپور از لحاظ مالی بهتر شده و قرار است تا انتهای فصل نزدیک ششصد میلیون دریافت کند.

اگرچه حالا دیگر او یک ستاره است. یک ستاره که برای سال های بعد قطعا شرایطش خیلی با گذشته فرق خواهد داشت و از یاد نبرید او هنوز سن زیادی هم ندارد.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IT ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    11 4
    از استقلال بیشتر از این انتظار نمیره
  • عباس فدايي IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    4 2
    ماشاءلله
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    5 4
    من استقلالی هستم و متاسفم که سو استفاده مدیران باشگاهم از تنگدستی بازیکن شهرستانی موجب رفتنش به تیم رقیب شده و قلبا برای این جوان سخت کوش و با اخلاق آرزوی موفقیت میکنم. انشااله روزی با دعوت به تیم ملی به حقش برسه.
  • فری IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    3 10
    کلا همه بازیکنای دنیا استقلالی هستن گرچه بخاطر پول تو تیمای دیگه بازی میکنن :|

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس