زیدان و کروس

مصدومیت کروس می‌تواند در بازی برگشت در مقابل پاریسن ژرمن به قیمت باخت رئال مادرید تمام شود. لذا، زیدان قطعا به سراغ آلترناتیوهایی برای پر کردن این شکاف بزرگ خواهد رفت.

سرویس ورزش مشرق- تونی کروس به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های میانی حال حاضر جهان و کسی که در رئال مادرید «مهندس» خطاب می‌شود، در بازی رفت با پاریسن ژرمن در دور یک هشتم چمپیونز لیگ مصدوم شد و نیاز به دست کم 10 روز استراحت دارد. با این اوصاف و با از دست دادن یکی از مهم‌ترین بازیکنان این تیم، زیدان چه استراتژی‌هایی را در بازی برگشت در جهنم پاریس اتخاذ خواهد کرد؟

کمی از دقیقه 60 بازی رفت در روز 14 فوریه در مقابل پاریسن ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی چمپیونز لیگ نگذشته بود که تونی کروس -مهندس و معمار تیم رئال مادرید- مصدوم و از زمین خارج شد. اما مصدومیت او می‌تواند در بازی برگشت به قیمت باخت رئال مادرید -که توانست در سانتیاگو برنابئو با نتیجه 3 بر یک حریف قدرتمند فرانسوی خود را شکست دهد- تمام شود. لذا، زیدان قطعا به سراغ آلترناتیوهایی برای پر کردن این شکاف بزرگ خواهد رفت. اما گزینه‌های احتمالی وی چه خواهند بود:

سناریوی کواچیچ

هافبک کروات، قوی‌ترین احتمال جایگزینی با کروس است. در بازی با رئال بتیس نشان داد که چه توانایی‌هایی دارد. زیدان، در سیستم چرخشی خود می‌تواند ایسکو را به عنوان بازی‌ساز به زمین بفرستد و کواچیچ را تبدیل به خط ارتباطی بین دفاع و میانه زمین نماید. همچنین از پتانسیل تکنیکی و تاکتیکی او برای همکاری با مارسلو نهایت بهره را ببرد و چه در کار حمله و چه در فاز دفاع، در کنار او باشد.

متیو کواچیچ یکی از گزینه های زیدان برای جایگزینی تونی کروس در دیدار برگشت مقابل پاریسن ژرمن است

سناریوی ‌BBC و ایسکو

وقتی زیدان در بازی رفت با پاریسن ژرمن از بیل استفاده نکرد، خیلی‌ها شوکه شدند. اما حالا با توجه به مصدومیت کروس، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که زیدان به سمت استفاده از مثلث BBC که اخیرا دوباره جان گرفته‌ است برود و ایسکو را به عنوان بازی‌ساز در پشت سر آن‌ها قرار بدهد. وقتی هم که کاسمیرو و مودریچ را به عنوان هافبک دفاعی و هافبک میانی در کنار هم قرار بدهد، یک چیدمان و آرایش 1-3-2-4 را اجرا کرده است. این استراتژی برای مادریدی‌ها که اگر در فرانسه با نتیجه 2 بر صفر ببازند حذف می‌شوند، می‌تواند خیلی ریسکی باشد.

احتمال حضور مثلث BBC در دیدار برگشت رئال مادرید و پاریسن ژرمن

سناریوی آسنسیو، لوکاس وازکز، و 2-4-4

تصمیمات تاکتیکی زیزو بود که بازی رفت پیروزی را به یاران‌اش بخشید. او، یک بار دیگر ارزش دو جوان پرنبوغ خود و مخصوصا آسنسیو را به رخ همگان کشید و نشان داد که چرا در مواقع ضروریت، از «3-3-4 مالکیت» به 2-4-4 تغییر آرایش می‌دهد. این عمل، موجب می‌شود تا تیم شکل هجومی‌تری به خود بگیرد و موردیچ و کاسمیرو یک گام برای شرکت در جریان حملات جلو می‌کشند. علاوه بر این و با وجود وازکز، بیل در وسط منطقه حمله مستقر خواهد شد و نقش تهاجمی‌تری را ایفا خواهد نمود. این استراتژی موجب می‌شود که رئال از همان آغاز در لاک دفاعی فرو نرود؛ چیزی که می‌تواند برای این تیم بسیار خطرناک باشد. اگر زیدان رویکرد تدافعی و محافظه‌کارانه اتخاذ کند، پاریسن ژرمن با آن خط حمله ممتاز و سمی، تیمی نیست که امان‌اش بدهد.


منابع:

http://www.marca.com/en/football/real-madrid/2018/02/16/5a871d4eca4741b6198b464b.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس