کد خبر 829147
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
فیلم/ بخشی از فیلم «تنگه ابوقریب»

مجید مجیدی می گوید: فیلم «تنگه ابوقریب» روایتی سرراست، درست و بدون شعار دارد که در سینمای جنگ کمتر دیده شده است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - مجید مجیدی کارگردان سینما بعد از تماشای فیلم «تنگه ابوقریب» در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: درود به شرف بهرام توکلی، با اینکه در جنگ نبوده اما با یک تصویر حماسی جنگ را روایت و مظلومیت و خلوص بچه‌های جنگ را به خوبی تصویر کرده است.

فیلم «تنگه ابوقریب»

مجیدی «تنگه ابوقریب» را یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره دانست و گفت:‌ ممکن است گفته شود فیلم قصه ندارد و یا شخصیت‌ها جا نیفتاده‌ است. اما علیرغم این‌ها بخشی از حقیقت جنگ را ثبت می‌کند که برای خیلی‌ها مغفول مانده است و قهرمان این فیلم همه بچه‌های جنگ هستند. ابوقریب یکی از نقاط عطف جنگ ما در تاریخ است که به آن پرداخته نشده اما به اندازه کل جنگ ما مهم بوده و توکلی به زیبایی این شکوه، عظمت و حماسه را به تصویر کشیده است.

این کارگردان سینمای ایران اظهار امیدواری کرد: «تنگه ابوقریب» سرفصل خیلی خوبی برای سینمای جنگ باشد، فیلمی که بدون شعار مستقیما وارد خود جنگ می‌شود و اینکه گفته می‌شود جنگ ما دفاع مقدس بوده است، این فیلم به خوبی دفاع را نشان می‌دهد.

این فیلم با بازی جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی روایتگر دفاع دلاورمردانه گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی است.

توکلی در سال‌های گذشته فیلم‌هایی ساخته که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها شاید «اینجا بدون من» باشد. او فیلم‌های دیگری همچون «پرسه در مه»، «من دیه‌گو مارادونا هستم»، «بیگانه» و «آسمان زرد کم عمق» را هم ساخته که گفته می‌شود در بین این‌ها «تنگه ابوقریب» متفاوت از بقیه خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس