کد خبر 828478
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
سعید آذری

«سعید آذری» مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان به اتفاقات دیدار تیمش مقابل استقلال واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، سعید آذری درباره پیروزی ذوب آهن مقابل استقلال صحبتهایی را مطرح و از ادامه مشکلات مالی این تیم گلایه کرد. آذری با تاکید بر اینکه این باشگاه تا پایان سال به ۶ میلیارد تومان نیاز دارد، از علت حل نشدن مسائل مالی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: دلیل این ناسازگاری ها را نمی فهمم. وی همچنین از رفتار هواداران استقلال در پایان بازی انتقاد و اعلام کرد: هم به ما فحاشی کردند و هم با شکستن صندلی های ورزشگاه به ما ۸۰ میلیون تومان ضرر زدند. مدیرعامل ذوب آهن از برخورد یک اپراتور تلفن همراه با این باشگاه به شدت گلایه کرد و گفت: هر کاری می کنیم پولمان را نمی دهند.

مشروح گفتگوی آذری در ذیل می آید:

ذوب آهن مقابل استقلال مثل یک گروه ارکستر بود
می خواهم تیممان را در بازی با استقلال به یک گروه ارکستر تشبیه کنم که امیر قلعه نویی رهبری آنرا بر عهده داشت و گاهی اوقات ریتم تیم را تند و کند می کرد. ما تاکتیک های مختلفی را در زمین پیاده کردیم و مستحق برد بودیم.

حسینی باعث شد دیرتر به گل برسیم
حسین حسینی دروازه بان استقلال یک روز خوب را پشت سر گذاشت. قطعا اگر حسینی نبود ما زودتر از این و در دقیقه ۱۵ به گل می رسیدیم. حسینی از عواملی بود که باعث شد دیرتر به گل برسیم. با درایت کادر فنی، تلاش بازیکنان و حمایت هواداران به برد ارزشمندی رسیدیم و موقعیتمان در جدول تثبیت شد.

جلسه با مدیرعامل کارخانه ذوب آهن
ادامه این روند رو به رشد به تفکر بازیکنان، برنامه کادر فنی و تلاش باشگاه برای انجام تعهداتش بستگی دارد. هر کدام از این سه ضلع دچار خدشه و مشکل شود، کارمان به مشکل خواهد خورد. من امروز با آقای صادقی مدیرعامل کارخانه ذوب آهن جلسه دارم تا درباره مسائل مالی صحبت کنیم.

هر موقع تماشاگران ما ورزشگاه را پر کردند ۱۰ درصد به تیم میهمان می دهیم
هواداران ذوب آهن از من انتقاد می کردند که چرا ورزشگاه را در بازی با استقلال به این شکل بین تماشاگران تقسیم کردید. باید بگویم فوتبال برای تماشاگران است. هر موقع هواداران ذوب آهن یکساعت قبل از شروع مسابقه سکوها را پر کردند، من هم فقط ۱۰ درصد از سکوها را به تیم میهمان می دهم حالا می خواهد حریف ما استقلال و پرسپولیس باشند یا سپاهان و فولاد. هواداران ما انتظار نداشته باشند وقتی ۲ هزار نفر برای حمایت از ذوب آهن در ورزشگاه هستند، کل استادیوم را خالی نگه دارم.

پاسخ محبت ما به استقلال این نبود
در خصوص اقدام تماشاگران استقلال هم باید بگویم پاسخ محبت ما به آنها این نبود. ما درهای ورزشگاه را روی تماشاگران استقلال بیش از سهمیه خودشان باز کردیم ولی آنها از اول کار فحاشی به مدیر باشگاه و حتی توپ جمع کن ها را در دستور کار قرار دادند و آخر بازی هم صندلی ها را شکستند. این رفتار برای هواداران استقلال دور از ذهن بود.

۸۰ میلیون ضرر کردیم
حدود ۲ هزار صندلی که هر کدام ۴۰ هزارتومان قیمت دارد، در پایان بازی شکسته شد. با این حساب ما ۸۰ میلیون تومان ضرر کرده ایم چون نمی خواستیم هیچ تماشاگری پشت در بماند. در این ارتباط شکایت های لازم را می کنیم تا جبران ضرر شود.

قلعه نویی بهترین مربی ایرانی است
از امیر قلعه نویی فوق العاده تشکر می کنم. او یکبار دیگر نشان داد بهترین مربی ایرانی است. حتی رقبای خارجی قلعه نویی هم در دور برگشت به او باخته اند. کسب ۱۹ امتیاز از ۷ بازی تدبیر کادر فنی تیم را نشان می دهد. باید واقع بینانه به این شرایط نگاه کرد و نباید طوری عمل کرد که انگیزه بازیکنان و کادر فنی کاهش یابد. ان شاءالله تا پایان این هفته مسائل مالی عملیاتی شود.

واکنش به آشتی سرمربی ذوب آهن با دروازه بان استقلال
آشتی امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی کار فرهنگی خوبی بود که امیدوارم از این به بعد بیشتر شاهد این حرکات باشیم. قلعه نویی آدم فرهیخته ای است که همیشه در حرکات اجتماعی پیشرو است. فوتبالیست هایی مثل مهدی رحمتی دیر یا زود باید فوتبال را کنار بگذارند و تعدادی از آنها ممکن است مربی شوند و همین شرایط را تجربه کنند. رحمتی را دوست دارم و از او هم به خاطر این اقدامش تشکر می کنم.

تکلیف باشگاه را مشخص کنند
از مصاحبه قبلی من تا الان یکسری کمک ها به باشگاه شده است ولی تعهداتمان زمین مانده است. باید تکلیف باشگاه را مشخص کنند. امیدوارم مدیران عالیرتبه کارخانه ذوب آهن از ما حمایت لازم را داشته باشند. ما در لیگ قهرمانان آسیا نماینده ایران هستیم و امیدوارم مشکلات مالی را مرتفع کنند تا با دست پر به این بازی ها برویم. من به بازیکنان باشگاه افتخار می کنم. در صورتی که سه شرطی که گفتم محقق شود، در آسیا هم موفق خواهیم بود.

حداقل ۶ میلیارد تومان دیگر می خواهیم
بحث ما در باشگاه ذوب آهن فقط تیم فوتبال نیست بلکه در چند رشته فعال هستیم که هیچکدام پولی نگرفته اند. ما تا پایان سال برای انجام تعهداتمان حداقل ۶ میلیارد تومان نیاز داریم. ورزشکاران ما با وجود مشکلات مالی به تلاششان ادامه می دهند چون به سیستم ذوب آهن اعتقاد دارند. نباید اجازه بدهیم این اعتماد و اعتقاد پایمال شود.

از بین بردن اعتبار ذوب آهن خیانت است
برای بازگشت اعتبار به ذوب آهن و بین المللی شدن دوباره این باشگاه چهار سال زحمت کشیده شده است. ما باید این اعتبار را ارتقا بدهیم وگرنه هرکسی می تواند باعث نابودی سیستم مدیریتی شود. خیلی ها برای موفقیت باشگاه تلاش کردند از مدیران کارخانه تا اعضای هیات مدیره گرفته تا بازیکنان و ورزشکاران. این اعتبار حاصل یک کار گروهی است نه یک آدم خاص. از بین بردن این اعتبار یک خیانت است. اگر حس کنم تعمدی در کار است با تمام وجود از این اعتبار دفاع می کنم.

تازه فهمیده اند سپاهان هم هست
تا جایی خراب نشود کسی به آن توجه نمی کند. باشگاه سپاهان را ببینید. تا این تیم در معرض خطر افتاد تازه یکسری ها متوجه شدند که سپاهانی هم وجود دارد. ممکن است این بلا سر ذوب آهن هم بیاید. ما نماینده ایران هستیم و نیاز به حمایت داریم. خواسته ما غیرمنطقی نیست.

بودجه ۷ سال پیش ذوب آهن ۳۰ میلیارد تومان بود
بد نیست بگویم ذوب آهن در سال ۱۳۸۹ و بعد از جدایی من ۳۰ میلیارد بودجه داشت آنهم با دلار هزار تومانی. بعد از گذشت این مدت که ذوب آهن نابود شد، بودجه ما را به ۱۲ میلیارد کاهش داده اند آنهم در شرایطی که دلار ۴ هزار و ۷۰۰ تومان است. با این بودجه کم چطور باید مقابل تیم هایی مثل الدحیل قطر که بودجه آنها ۳۰ میلیون دلار است قرار بگیریم.

دلیل ناسازگاری ها را نمی فهمم
این همیشه علامت سئوال بزرگی در سر من بوده است که باید چه کار می کردیم که نکردیم. دلیل این ناسازگاری ها را نمی فهمم که چرا این مسائل را برای ما بوجود آورده اند.

ثانیه‌ای ۳۹ میلیون تومان تبلیغ تلویزیونی می کنند ولی پول ما را نمی دهند
ابتدای فصل مقامات به ما اعلام کردند یکی از اپراتورهای تلفن همراه جزو زیرمجموعه های تامین اجتماعی است. از آنجا که ذوب آهن هم زیرمجموعه تامین اجتماعی است، به ما گفتند تبلیغ این اپراتور را روی لباسمان بزنیم. این شرکت فقط به ما به خاطر آن تبلیغ ۱۰۰ میلیون تومان پول داده است و حالا هر راهی را که می رویم، دیگر به ما پولی نمی دهد. این شرکت قبل از دربی تهران هر ثانیه ۳۹ میلیون تومان تبلیغات تلویزیونی می دهد ولی حاضر نیست پول یک باشگاه دیگر را که ۱۴ هفته تبلغیش را روی لباسش داشته و متعلق به تامین اجتماعی است، پرداخت کند.

اسپانسر دیگری می گرفتیم الان مشکلی نداشتیم
ضمن اینکه تبلیغ این اپراتور ۲۰۰ دقیقه جلوی استقلال و پرسپولیس هم روی لباس ما بوده است. این شرکت فرصت تبلیغاتی فوق العاده ای را از ما گرفت. باشگاه ذوب آهن ابتدای فصل اسپانسر خوب دیگری داشت که اگر آنرا گرفته بودیم مشکلاتمان حل می شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    7 2
    بی فرهنگی تماشاگران استقلال تمامی نداره
    • سعید IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      0 1
      طرفدار استقلال بودند ولی از اصفهان بودند دیگه /پس بهتره بگی اصفهانیهای بی فرهنگ
    • امین IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      0 0
      آقا سعید ، طرفداران استقلال از شهرهای اطراف خودشونو به ورزشگاه فولادشهر رسانده بودند، پس اینقدر با صراحت نگو از اصفهان بودند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس