کد خبر 828368
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
بازار طلا

این روزها طلای ۱۸ عیار در کنار سکه روند صعودی قیمت را در دستور کار خود قرار داده است به طوریکه بالغ بر ۲۰ هزار تومان در طول ۳ ماه بر قیمت طلای ۱۸ عیار افزوده شده است.

به گزارش مشرق، با افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تغییرات بسیاری بوجود آمده است به طوری که مردم به جای خرید طلا بیشتر در راستای فروش طلای خود به طلافروشی‌ها مراجعه می‌کنند.این روزها طلای ۱۸ عیار در کنار سکه روند صعودی قیمت را در دستور کار خود قرار داده است به طوریکه بالغ بر ۲۰ هزار تومان در طول ۳ ماه بر قیمت طلای ۱۸ عیار افزوده شده است.

گزارش‌های میدانی از بازار طلا و جواهر تهران حاکی از آن است که اکثر طلا فروشی‌ها به واسطه رکود حاکم در بازار با کاهش مشتری روبرو هستند از این رو تمایلی به خرید طلا از سوی مشتریان نشان نمی‌دهند.در این میان برای فروش طلای دست دوم به طلا فروشی‌های بازار مراجعه کردیم و از ۱۰ طلا فروشی مراجعه شده تنها یک طلا فروشی اقدام به خرید طلا می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

تاثیر نمایشگاه‌های خارجی در قاچاق طلای ایران

قیمت سکه باز هم رکورد زد +جدول

وی در پاسخ به این سوال که چرا اکثر طلا فروشی‌های بازار خرید طلا ندارند، پاسخ داد: با توجه به افزایش قیمت طلا در مدت اخیر مردم کمتر طلا می‌خرند. از این رو طلا فروشی‌ها برای خرید طلا از مردم به واسطه کمبود منابع با مشکل روبرو می‌شوند.

در همین راستا محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران در ارتباط با وضعیت بازار طلا و جواهر در این روزها، خاطر نشان کرد: خرید طلا از سوی طلافروش ها نیاز به منابع مالی دارد و رکود حاکم بر بازار باعث شده است که طلا فروشی‌ها برای خرید طلا با مشکل روبرو شوند.

وی افزود: رکود به غیر از بازار طلا در بخش‌های دیگر اقتصادی کشور وجود دارد و از این رو طلا فروشان برای خرید نیاز دارند تا قطعه طلایی بفروشند و بعد از آن اقدام به خرید کنند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران با بیان اینکه طلا فروشی‌ها در این روزها فروش خوبی ندارند، خاطرنشان کرد: درحال حاضر طلا فروش‌ها به دلیل اینکه منابع کافی در اختیار ندارند برای خرید طلا تمایلی ندارند و مجبورند بعد از فروش طلا اقدام به خرید طلا کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس