وزیر کار

ربیعی طرح اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی یکی دیگر از دستاوردهای سفر به استان کرمان عنوان کرد و گفت : بخشی از برنامه ها در اشتغال های خرد و فقر زدا بود که با همکاری بانک ها جهت دهی می‌کنیم.

به گزارش مشرق، طبق آمارهای ارائه شده در زمینه بیکاری در کشور، آمار افراد بیکار در روستاها بیشتر از جوامع شهری بوده است و اقدامات جدی در زمینه اشتغالزایی افراد بیکار در روستاها باید صورت گیرد. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی و برنامه دولت برای فقرزدایی در کشور به توجه دولت برای مبارزه با فقر درمان در چهار سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: در برخی از استان های حاشیه نشین و دورافتاده در چهار سال به اندازه پنجاه سال خدمات درمانی داشتیم.

وی تاکید کرد : یکی از اهداف دولت توسعه اجتماعی است و خوشبختانه دولت در برنامه ششم توسعه برخلاف برنامه چهارم و پنجم، بحث توسعه اجتماعی را مورد توجه قرار داد.توسعه به مثابه نشاط و شادی، افزایش امید در جامعه از مسئولیت های وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در تشریح سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان کرمان تصریح کرد : با کمک بهزیستی یک مرکز مشاوره در استان کرمان برای کاهش تنش های روانی افتتاح کردیم . سلامت روانی و اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین علت تاسیس مراکز مشاوره را دنبال کردیم.  تاسیس مرکزی برای ترک اعتیاد از دیگر دستاوردهای سفربه استان کرمان بود که دکترربیعی به آن اشاره کرد.

وی یاد آورشد : در راستای افزایش نشاط و امید تاسیس سینما و ورزشگاه را مورد توجه قرار دادیم  و امروز 5 ورزشگاه با وام بانک توسعه تعاون افتتاح شد.  شهرهای کوچک نیاز به تفریح دارند و اینها بخش بزرگی از توسعه اجتماعی را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید:

تهدید امنیت شغلی شاغلان با طرح کاروزی دولت

پاسخ مرکز آمار به یک ابهام

وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی در ادامه به برنامه دولت برای مبارزه با فقر درمان اشاره کرد و گفت: امروز مطلبی با عنوان «چهار بزرگ تر از پنجاه» را عنوان کردم و مفهوم آن این است که در برخی از استان های حاشیه نشین و دورافتاده مثل سیستان و بلوچستان یا کردستان و ... به مبارزه با فقر درمان پرداختیم و در واقع در چهار سال به اندازه پنجاه سال خدمات درمانی داشتیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با فقر درمان را دنبال کردیم گفت: برخی از هزینه های درمان در درمان است  و مواردی به دسترسی به خدمات درمانی بازمی گردد که با بردن به سمت حاشیه نشینی آن را دنبال کردیم. استراتژی ما بردن خدمات به سمت حاشیه نشینی و شهرهای دور افتاده است.

ربیعی طرح اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان کرمان را یکی دیگر از دستاوردهای سفر به استان کرمان عنوان  کرد و گفت : بخشی از برنامه ها در اشتغال های خرد و فقر زدا بود. اجرای طرح اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی که با هدف فقرزدایی انجام می شود  ضمن توانمند سازی خانواده هایی روستایی نقش مهمی در تقویت معیشت و اشتغال پایدار این خانواده را به دنبال دارد . در حوزه اشتغال با همکاری بانک ها از منابع اشتغال فراگیر جهت دهی می کنیم.  چهار پروژه در بحث اشتغال روستایی با بهره، 4، 6، 8 و 10درصد و در اشتغال فراگیر نیز تسهیلاتی با بهره 2، 4  و 8 درصدی ارائه می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس