خبر ویژه

درحالی‌که سفیر انگلیس در ایران مشغول ارتباط‌گیری با محافل فرهنگی و اقتصادی و سیاسی است، سفیر ایران در لندن برای «گربه‌های دیپلمات» در انگلیس وقت می‌گذارد!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

حمید بعیدی‌نژاد در یادداشتی با عنوان «مطایبه‌ای برای روز جمعه» به گزارش شرایط زندگی گربه‌های دیپلمات در انگلستان پرداخت. او با بیان اینکه «هرکس انتظار خواندن مطلبی جدی در این یادداشت دارد بهتر است از خواندن آن خودداری کند و هرکس سراسر آن را مضحکه می‌پندارد بهتر است قدری جدیت در آن فرض نماید.»، می‌نویسد:


«دیپلمات‌هایی که در وزارت خارجه انگلیس رفت‌وآمد می‌کنند به طور طبیعی چند باری با یکی از ساکنان ثابت ولی غیردیپلمات ساختمان آن وزارت برخورد می‌کنند. و این ساکن محترم کسی نیست جز «پالمرستون» گربه مخصوص وزارت خارجه که از ۱۳ آوریل ۲۰۱۶ رسما به سمت «موش‌گیر اصلی» آن وزارت منصوب شده است. ظاهرا ابتکار دعوت گربه به ساختمان وزارت خارجه هم برای کمک به کنترل رشد موش‌های ساختمان و هم تلطیف فضای کاری بوده است. پالمرستون این گربه سیاه و سفید به نام یکی از نخست‌وزیران معروف انگلیس نامگذاری شده است و به خاطر قدردانی از زحماتش جوایز مخصوصی نیز دریافت کرده است. وی اولین موش خود را سه هفته بعد از انتصاب خود به این موقعیت گرفت و در سال اول خدمت خود مجموعا موفق به گرفتن ۲۶ موش شده است. او دارای یک حساب توئیتری می‌باشد که ۶۱ هزار دنبال‌کننده دارد.


روابط او با مقام «شامخ موش‌گیر» دفتر نخست‌وزیری که گربه زیبایی به نام «لری» می‌باشد چندان خوب نبوده است و دعوای این دو را خبرنگاران توانستند ثبت و ضبط کنند که منجر به دخالت پلیس گردید. لری محبوبیت بیشتری دارد و حساب توئیتری‌اش بیش از ۱۶۱ هزار دنبال‌کننده دارد (قابل توجه آن‌هایی که به دنبال افزایش مستمر دنبال‌کننده‌های خود در شبکه‌های اجتماعی هستند). لری با دوازده سال سابقه بیش از تمام رهبران احزاب سیاسی انگلیس در سمت خود سابقه دارد.


گربه مهم بعدی در این مجموعه «گلادستون» نام دارد که «موش‌گیر اصلی» ساختمان خزانه‌داری است او هم مانند پالمرستون نسبتا جدید می‌باشد. او توانست در سه ماه اول خدمت خود شش موش بگیرد و تابه‌حال ۲۶ موش گرفته است.


پالمرستون، گلادستون و لری موقعیت‌های خوبی دارند و آزادانه در ساختمان‌های تحت قلمرو خود رفت‌وآمد می‌کنند و بسیار محبوب هستند. ما وقتی پالمرستون را در وزارت خارجه دیدیم با نهایت آرامش روی یکی از مبل‌های اتاق میهمانان استراحت می‌کرد و ظاهرا صحبت‌های ما هم با همکاران راحتی او را بر هم نمی‌زد. وقایع زندگی این گربه‌ها از طرف مردم دنبال می‌شود و آنها حتی از کشورهای مختلف هدایایی به مناسبت‌های گوناگون هم دریافت می‌کنند.»


یادآور می‌شود دکتر ظریف شهریور امسال در جمع وزرای خارجه طرف برجام در نیویورک تصریح کرده بود: «۲۰ ماه پس از اجرای برجام هنوز نمی‌توانیم حتی یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس