کد خبر 827526
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
روحانی

رئیس جمهور گفت: این حق اولیه مردم است که بدانند مبالغ موجود در خزانه چگونه هزینه می‌شود، چراکه خزانه متعلق به مردم است و باید بدانند که پولشان به کدام دستگاه و استانی اختصاص می‌یابد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری، مردم استان کرمان را کریمان دیار و میهمان‌نوازان پرلطف و محبت توصیف کرد و از استقبال گرم و پرشور مردم استان به‌ویژه شهر سیرجان از کاروان دولت تدبیر و امید قدردانی کرد.

وی بازدید و دیدار با مردم زلزله‌زده کوهبنان و راور را از دلایل سفر به استان کرمان دانست و بیان کرد: وظیفه داشتیم در این سفر خدمت مردم زلزله‌زده استان رسیده و از نزدیک سخنان و نیازهای آنها را بشنویم و در جریان خدماتی که به آنها انجام شده قرار بگیریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در جریان این سفر همچنین تعدادی از طرح‌ها و پروژه‌ها افتتاح و عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها نیز آغاز شد که کیفیت و حجم این پروژه‌ها برای مردم کشور و کرمانی‌ها بسیار امیدوارکننده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 10 هزار و 200 میلیارد تومان طرح و پروژه در روز گذشته در شهرستان‌های مختلف استان کرمان به افتتاح رسید و به واسطه افتتاح نیروگاه جدیدی در استان کرمان بیش از 900 مگاوات به برق استان افزوده شد و این استان از این پس صادرکننده برق به شبکه سراسری تبدیل شده است.

در همین رابطه بخوانید:

روحانی: هیچ قدرت خارجی پشت انقلاب اسلامی نبود/ در واشنگتن‌ کسی فکر نکند می‌تواند برای ملت ایران تصمیم بگیرد

روحانی اضافه کرد در حوزه آب و کشاورزی نیز بیش از یک هزار و 700 طرح و پروژه در بخش‌های مختلف به افتتاح رسید و اقدامات انجام‌شده نشان‌دهنده تلاش و همت مردان این سرزمین برای پیشرفت و توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این سفر عملیات اجرایی طرح‌های بسیار مهمی نیز آغاز گردید و مشکلات برخی از طرح‌ها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور گفت: عملیات اجرایی احداث راه‌آهن کرمان ـ سیرجان آغاز شده است که امیدواریم این طرح بسیار مهم تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

وی ابراز امیدواری کرد انتقال آب از دریای عمان به سد صفارود و سیرجان تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد و این طرح را موجب تحول در صنعت استان و پاسداری از ذخایر آبی این منطقه توصیف کرد.

روحانی با اشاره به بازدید از مناطق زلزله‌زده و دیدار و گفتگو با مردم این مناطق گفت: در جریان این بازدید، در  چهره همه کسانی که در این زلزله آسیب دیده بودند، صبر، اطمینان و امیدواری موج می‌زد. در این بازدید به مردم قول دادیم که اسکان دائمی آنها تا پایان تیرماه سال آینده نهایی شود.

وی اضافه کرد: مردم زلزله‌زده استان عمدتاً در گفت‌وگوهای خود اعلام می‌کردند که از تسهیلاتی که تاکنون به آنها واگذار شده راضی هستند، البته معمولاً در ارائه خدمات مشکلات و محدودیت‌هایی هم وجود دارد که به این موارد اشاره نمی‌کردند اما همه باید تلاش کنیم تا مشکلات و نیازهای آنان به طور کامل برطرف شود و به بنیاد مسکن قاطعانه اعلام کردم که دولت حمایت و پشتیبانی خواهد کرد تا خانه‌های زلزله‌زدگان در خرداد و تیرماه سال آینده نهایی و در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره مشکل ریزگردها و آلودگی هوای استان کرمان اظهار کرد: راه‌حل مواجهه با ریزگردها تثبیت شن‌های روان در این منطقه است و به استاندار تأکید کردم که در این زمینه به اقدامات خود سرعت دهد، ضمن اینکه در بودجه سال آینده برای مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها شرایط بودجه‌ای بهتری خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اقدامات دولت برای کاهش بروکراسی اداری و افزایش اختیارات استانداران اظهار کرد: همه باید به اصلاح امور کشور امیدوار باشیم. در دولت یازدهم، 400 مورد از مواردی که مجوز می‌خواست در راستای کاهش بروکراسی حذف گردید ولی هنوز بروکراسی‌های پرپیچ و خمی وجود دارد و لازم است مقابله با آن را با جدیت ادامه دهیم.

روحانی تصریح کرد: کاهش بروکراسی اداری و انتقال برخی اختیارات از مرکز به استان‌ها یک ضرورت اساسی است.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی مقابله با رقابت ناعادلانه بخش خصوصی با خصولتی‌ها گفت: بر این اعتقاد هستم که باید به بخش خصوصی و غیردولتی یاری کرد و از آنچه در اختیار بخش دولتی و خصولتی‌ها قرار دارد، بکاهیم و تأکید زیادی دارم تا دولتی‌ها، بنگاه‌های اقتصادی خود را به بخش غیردولتی واگذار کنند، ضمن اینکه در بخش نیروهای مسلح نیز در ملاقات اخیر با مقام معظم رهبری، ایشان هم تأکید داشتند که این نیروها هم باید بنگاه‌های اقتصادی خود را واگذار کنند، بنابراین امروز اتفاق نظری در این زمینه بین مسؤولان وجود دارد و امیدوارم این حرکت شامل رسانه‌ها و بخش خصوصی هم بشود.

وی مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات به این معنا نیست که مردم پای صندوق‌ها آمده و گزینه‌ای را انتخاب کنند و پس از آن تا 4 سال بعد همه امور را رها کنند، مردم حتماً بایستی نظرات و انتقادات خود را بیان کنند و در اداره امور کشور همکاری و مشارکت داشته باشند.

روحانی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات معتقدم با اتحاد و امید می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم همچنان که در 40 سال گذشته از بسیاری از مشکلات عبور کرده و حماسه‌های بزرگی را خلق کرده‌ایم و در این زمینه نسبت به آینده امیدوار هستم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در زمینه اقدامات دولت در زمینه مقابله با زلزله گفت: زلزله از جمله حوادثی است که قابل پیش‌بینی نیست، البته گسل‌های اصلی معمولاً شناسایی شده هستند و همیشه توصیه بر این است که ساخت و سازها از گسل‌ها فاصله داشته باشد اما کار اساسی در زمینه مواجهه با زلزله مقاوم‌سازی محل سکونت مردم است.

روحانی ادامه داد: همچنان که در بازدیدی که صبح امروز از مناطق زلزله‌زده داشتم، منازلی که مقاوم‌سازی شده بودند، سالم مانده بودند و ساختمان‌هایی دچار ریزش شده بود که اصول ایمن‌سازی در آن رعایت نشده بود، بنابراین برای مواجهه با زلزله در کنار ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی باید توجه ویژه‌ای به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها وجود داشته باشد.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره لزوم شفافیت در مسائل اقتصادی گفت: شفاف‌سازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به وزارت اقتصادی و دارایی دستور دادم که از خزانه و هرکجا بودجه‌ای تخصیص می‌دهد، آن را اعلام کند تا مردم از آن خبردار شوند و جنب و جوشی که در فضای مجازی بعد از تقدیم لایحه مجلس ایجاد شد، برایم بسیار خوشحال‌کننده بود.

وی افزود: این حق اولیه مردم است که بدانند مبالغ موجود در خزانه چگونه هزینه می‌شود، چراکه خزانه متعلق به مردم است و باید بدانند که پولشان به کدام دستگاه و استانی اختصاص می‌یابد.

روحانی تصریح کرد: وجود شفافیت و موضوعات اقتصادی ضمن افزایش آگاهی مردم در جلوگیری از فساد و رانت، بسیار مؤثر است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    1 0
    ارباب وعده ها
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    1 0
    حرف حرف حرف وعده وعده وعده شعار شعار شعار تا ۱۴۰۰ تکرار تکرار تکرار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس