کد خبر 827490
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
اسحاق آل حبیب

اسحاق آل حبیب افزود: با وجود گام های مثبتی که در سطح جهانی برای مبارزه با فقر برداشته شده، هنوز تعداد زیادی از مردم در گوشه و کنار جهان در فقر شدید به سر می برند.

به گزارش مشرق،  اسحاق آل حبیب،‌ سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بی ثباتی را عامل افزایش فقر در جهان دانست و گفت: تحریم های اقتصادی مانع تحقق توسعه پایدار و نقض حق پیشرفت مردم است.


اسحاق آل حبیب روز پنج شنبه در پنجاه و ششمین نشست کمیسیون توسعه اجتماعی سازمان ملل متحد افزود: با وجود گام های مثبتی که در سطح جهانی برای مبارزه با فقر برداشته شده، هنوز تعداد زیادی از مردم در گوشه و کنار جهان در فقر شدید به سر می برند.

درهمین رابطه بخوانید:

آمریکا: تحریم‌های جدید علیه ایران در راهند


وی با اشاره به وجود منازعات مسلحانه و بی ثباتی به ویژه در خاورمیانه، بر تاثیر این منازعات در تشدید فقر به ویژه برای زنان و کودکان تاکید کرد و افزود: اهمیت و اولویت مبارزه با فقر در حوزه توسعه اجتماعی نباید عاملی برای فشارهای سیاسی باشد.



آل حبیب با اشاره به اعمال تحریم های یکجانبه و ناعادلانه علیه برخی کشورها، تصریح کرد: اعمال تحریم های غیرموجه اقتصادی مانع دستیابی به اهداف توسعه پایدار است و با حق پیشرفت مردم مغایرت دارد.



معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل به برخی تجربه های موفق جمهوری اسلامی ایران همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد برکت در یاری رساندن به مستمندان، ایتام، خانوارهای تک سرپرست زن و همچنین بهبود کسب و کارهای خانوادگی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ رهیافت های مختلف، برنامه های مبارزه با فقر را در قالب ششمین برنامه پنج ساله توسعه ملی و همچنین برنامه و طرح های دیگر، پیگیری و اجرا کرده و قوانینی را در این زمینه به تصویب رسانده است.



پنجاه و ششمین نشست سالانه کمیسیون توسعه اجتماعی سازمان ملل متحد از 29 ژانویه آغاز و تا 7 فوریه ادامه خواهد داشت. نشست امسال کمیسیون توسعه اجتماعی به طور خاص به «راهبردهای ریشه‌کنی فقر به منظور تحقق توسعه پایدار برای همه» می‌پردازد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس