کد خبر 826931
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
جشنواره فیلم فجر

جشنواره‌ای که هر سال با حذف و اضافه شدن بخش‌های مختلف تغییر پیدا می‌کند، بدون اینکه این تغییرات تأثیری بر جریان کلی سینمای ایران داشته باشد.

به گزارش مشرق، نشست سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته برگزار شد. در این نشست، ابراهیم داروغه زاده دبیر و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این جشنواره پاسخگوی پرسش‌های نمایندگان رسانه‌ها بودند. تقریبا اغلب سؤالات و بیشتر پاسخ‌ها، شبیه به همان پرسش و پاسخ‌های سال‌های قبل بود.


یکی از تغییرات این دوره از جشنواره، جمع‌بندی همه فیلم‌ها در یک بخش مسابقه است. دبیر سی‌و ششمین جشنواره فیلم فجر از داوری فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن در کنار فیلم‌های بلند داستانی سینمایی خبر داد! این درحالی است که اساسا طبق اصول جشنواره‌های جهانی، رقابت این نوع آثار در یک بخش، برخلاف استاندارد و غیرمنطقی است.

بیشتر بخوانید:

علاقه دبیر جشنواره فیلم فجر به فیلم‌های حاشیه‌دار

جزئیاتی از افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر


داروغه‌زاده همچنین گفت: «یکی از تغییرات ایجاد شده، کم شدن تعداد آثار راه یافته به بخش مسابقه بود. سال‌های قبل هم از این مقوله شکایت می‌شد که می‌توانست تاثیر منفی در داوری بگذارد. سال قبل ما 33 اثر در بخش رقابتی داشتیم که در کیفیت داوری و دقت در ده روز داوری تاثیر منفی می‌گذاشت. تعداد بالای فیلم‌های جشنواره فجر، جشنواره را از حالت رقابتی خارج می‌کند. امسال 22 اثر سینمای داستانی انتخاب شدند که فکر می‌کنیم داوری‌ها را دقیق‌تر می‌کند.»


وی در عین حال تأکید کرد: «ما امسال کمترین تغییر را در مبحث آیین‌نامه داشتیم. ما دوست نداریم تغییرات زیادی در جشنواره داشته باشیم.»
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر همچنین درباره هزینه‌های این جشنواره تصریح کرد: «امیدواریم بعد از پایان جشنواره گزارشی درمورد مسائل مالی اعلام کنیم.»


عدم راه یابی برخی از فیلم‌ها به جشنواره نیز یکی از سؤالات تکراری است که هر سال از دبیر جشنواره فیلم فجر پرسیده می‌شود. داروغه زاده نیز در این نشست با سؤالاتی از این دست مواجه شد که در پاسخ به پرسش‌هایی درباره فیلم‌های جشنواره بیان کرد:« داوران تمام آثار را بررسی کردند و هیچ موردی با این موضوع که حاشیه‌دارها به جشنواره نیایند، مطرح نشد.» و «هیچ کدام از فیلم‌هایی که در جشنواره حضور پیدا نکردند ربطی به حاشیه ایجاد شدن در جشنواره نداشت.»


شنیده‌ها حاکی است که جشنواره فیلم فجر دارای مدیریتی پشت پرده و درسایه است که با طیفی از خانه سینما نیز هماهنگ به نظر می‌رسد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس