اصلاح طلبان

انگیزه چپ‌ها برای ناکارآمدنمایی از نظام اسلامی چیست؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

از نظام ناراضی هستیم، چون ادعای جرم علیه سعید طوسی اثبات نشد!

روزنامه اصلاح‌طلب قانون به تازگی در گزارشی پیرامون ماجرای تبرئه سعید طوسی به واسطه یک ادعای عمل غیر اخلاقی نوشته است:

«واقعیت این است که این حکم افکارعمومی را قانع نکرده و نخواهد کرد و نارضایتی از نظام را روز به روز بیشتر دامن می زند.»

این نشریه همچنین با اشاره به چند تخلف در زمینه مسائل اخلاقی و جاسوسی که ارتکاب آنها توسط چند چهره منتسب به جریان ارزشی بوده است؛ در خط پایانی گزارش خود نیز می‌نویسد: در هر دو صورت آنچه لطمه می بیند افکار عمومی است که موج نارضایتی را بیشتر و بیشتر می‌کند![1]

*نکته قابل تأمل این گزارش به رسمیت شناختن اصلی به نام «نارضایتی از نظام اسلامی» است!

کما اینکه تأکید چند باره بر کلمه «بیشتر» در هرکجا که عبارت نارضایتی از نظام آمده، مؤید همین نکته است.

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم رسانه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب طی روزهای پس از اغتشاشات دیماه و حتی از مدت‌ها قبل از آن گزاره‌های خطرناکی مثل تأکید بر ناکارآمدی نظام، بحران تصمیم‌گیری در نظام و نارضایتی مردم از نظام را کراراً تکرار و بر آن تأکید می‌کردند.

در همین رابطه بخوانید:

از سعید طوسی تا اصلاح‌طلبانی که در جرم اخلاقی تبرئه شدند

مسئله‌ای که همانطور که پیش‌بینی می‌شد سبب‌ساز «فتنه اقتصادی» شد و اکنون نیز گویا قرار است به سمت جاده براندازی هول داده شود.

در باب پرونده آقای طوسی نیز امر مبهمی وجود ندارد و ادعاهای این و آن و یا خواست اصلاح‌طلبان هم دلیلی بر صدور حکم مجازات برای شخصی که جرم او اثبات نشده، نیست.

این همان محکمه‌ایست که در طول 40 سال گذشته ادعای جرم اخلاقی علیه برخی چهره‌های بلندپایه اصلاح‌طلب نیز برایش اثبات نشد. و البته جالب آنکه گویا اصلاح‌طلبان در آن مقاطع، از نظام اسلامی ابراز رضایتمندی داشته‌اند![2]

***

انگیزه چپ‌ها برای ناکارآمدنمایی از نظام اسلامی چیست؟

«محمد نعیمی‌پور»، از فعالان اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرده، گفته است:

«مطالباتی که اخیراً در ناآرامی‌ها مطرح شد، دارای جهت گیری‌های خاص بود. اما صرف نظر از مطالبات و درخواست‌های معترضین، این اعتراضات ناشی از بحران ناکارآمدی بود...رقابت یا خصومت میان قوا و عدم هماهنگی موثر بین آنها، نفوذ جریان‌های مافیایی اقتصادی در تصمیم گیری‌های سیاسی و نفوذ نیروهایی که دارای هر سه رکن زر و زور و تزویر در بخش‌هایی هستند، باعث این ناکارآمدی شدند.»

او همچنین بر لزوم همدردی با خانواده‌های آسیب دیدگان اعتراضات اخیر در کشور تأکید کرده و گفته است: مواجهه با خانواده بازداشت‌شدگان و کشته شدگان اعتراضات اخیر، باید توام با رأفت و همدردی باشد.[3]

*اصرار بر ناکارآمدی نظام اسلامی از جانب اصلاح‌طلبان در حالی است که ایران اسلامی به گواه صندوق بین‌المللی پول در رتبه هجدهم اقتصاد جهان قرار دارد.[4] نرخ بیکاری در ایران نسبت به سال 89، به میزان 2 درصد کاهش یافته، به اذعان بانک جهانی «فقر مطلق» در ایران وجود ندارد و به گواه نشریه بلومبرگ هم ایران به دلیل توان اقتصادی، اتکای حیاتی به درآمدهای نفتی خود ندارد.

البته وجود این مثبتات هرگز به معنای نبود مشکلاتی که در تمام کشورهای دنیا وجود دارد، نیست اما طبیعیست که توفیر زیادی بین «مشکل» و «بحران» هست.

اصراری که آقای نعیمی‌پور بر ناکارآمدی نظام اسلامی دارد؛ تنها بخشی از مثنوی هفتاد من کاغذیست که نیروهای اصلاح‌طلب طی چند سال اخیر درباره «ناکارآمدی» و «ناامیدی» در نظام اسلامی سروده‌اند و هر روز هم پر و بال بیشتری به آن می‌دهند.

جالب آنکه آقایان حتی اشاره کرده‌اند که بحران ناکارآمدی به بحران مشروعیت می‌انجامد!

مع‌الوصف اما از آنجا که ما در وبلاگ مشرق فعلا قصد ایجاد سؤال در این زمینه را داریم؛ گفتنیست که آقای نعیمی‌پور که گویا ناکارآمدی‌های بزرگی را در بدنه نظام اسلامی کشف کرده و منتقد دولت شده است! همان کسی است که در فروردین ماه امسال و در پیشاانتخابات طی اظهاراتی اینطور گفته بود که «حتی اگر روحانی اصلاح‌طلبان را نخواهد به زور از او حمایت می‌کنیم!»

شاید برای مخاطبان و معقبین محترم جالب باشد که وبلاگ مشرق همان روزها در ذیل این محتوای ابراز شده از سوی آقای نعیمی‌پور و با اشاره به پروژه اصلاح‌طلبان برای «عبور از روحانی»، این جملات را نوشته بود:

«پیروزی -احتمالی- آقای روحانی در انتخابات دولت دوازدهم به منزله پایان تاریخ مصرف سیاسی وی برای اصلاح‌طلبان است. برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اصلاح‌طلبان در دولت احتمالی آینده رئیس‌جمهور روحانی به منتقدان شماره یک او تبدیل خواهند شد.»[5]

***

سهم پورشه‌سواری وزیر بهداشت در اغتشاشات تهران

«محمدامین قانعی‌راد»، استاد جامعه‌شناسی و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان به تازگی در سخنانی طی یک نشست تخصصی که سایت جماران آنها را بازنشر داد، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفته است:

«امروز ما به وضعیتی رسیده ایم که وزیرش با افتخار می گوید که من با ماشین پورشه خود به مجلس رفته ام. این که می گویند رژه اشرافیت معنایش همین است. یعنی دیده می شود و نمایشی شده است. این موضوع این را می ساند که ارزش نابرابری تغییر کرده است و انسان ها نه تنها ترسی از نشان دادن ثروت خود ندارند بلکه آن را به نمایش می گذارند. در حالی که ما قبل از انقلاب هم چنین چیزی نداشتیم. اما در حال حاضر ثروتمندان ما تلاش می کنند تا جایی که می توانند این ثروت خود را به نمایش بگذارند. باید دید که این تمایل فرهنگی از کجا سر درآورده است؟»

او تصریح کرده است: پیامد این موضوع تراکم نفرت اجتماعی است و انرژی پنهانی را ذخیره می کند که در شرایط خاص منفجر می شود.[6]

*اگرچه برخی محافل تحلیلی بنا به پیش‌بینی‌هایی که از سال گذشته در قبال وقوع حتمی «فتنه اقتصادی» داشتند؛ علت اغتشاشات دیماه را نه ناکارآمدی و بحرانی که اصلاح‌طلبان ادعا می‌کنند در کشور وجود دارد! که سیاه‌نمایی همین جماعت از اوضاع کشور می‌دانند اما به هر روی به نظر می‌رسد صحبت‌های قانعی‌راد نیز صحبت‌های درستی است.

فی‌الواقع رژه اشرافیت کسانی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند، سبب‌ساز خشم عمومی می‌شود و این مسئله ربطی به نقش دشمن در اعتراضات هم ندارد.

البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که در آنالیز قانعی‌راد جای پاسخ این سؤال خالیست که چرا دولت و کابینه‌ای با این مختصات، 2 دوره متوالی از مردم رأی ستانده است و اصلاح‌طلبان نیز حامیان شماره یک او و رفتارهایش هستند؟!

***

1_http://www.ghanoondaily.ir/fa/print/main/95837

2_mshrgh.ir/825542

3_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-849512

4_https://www.isna.ir/news/96110703556/

5_ mshrgh.ir/706209

6_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-849617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 47
  • سید IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    ز کردار اصلاح طلبان پلشت/ رأی خلائق از این گروه برگشت
    • امیر IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      نمونش من هستم. ما جوونترها این هارو تجربه نکرده بودیم. دوران خاتمی رو ندیده بودیم. ولی حالا برام مثله روز روشنه که ماجرای کلید و سیاست لبخند و خفت معنی واقعیش چیه ...
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      33 30
      مصرع اول به لحاظ فنی قابل تحمل است. اما کاش مصرع دوم را نمی سرودی! وزن و قافیه را به فضاحت کشاندی...
    • aaa IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      61 58
      سید،مودب باش.فکرمیکنی رفتارتو از اونا بهتره.تو منتقدررفتارشونی بعد اینجوری........متاسفم برای هردوگروه.هردوگروه بی ادب وفقط به فکرمنافع خودتونید.پس جایگاه ادب واخلاق کجاست؟
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      34 25
      به aaa ادب در مقابل انسانهای خائن که هر روز کارشان اهانت به ملت است عین بی ادبی است
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      41 8
      اصولگرایان در ماجرای اخیر واقعا گیج شدند از یه طرف از وضعیت معیشت مردم و گرانی ها گله میکنند از یه طرف برای اثبات کارآمدی نظام به گزارش صندوق بین‌المللی پول متوسل میشن که اقتصاد ما 18 هست صندوقی که همیشه گزارش ها و عملکردش نقد که هیچ تخریی میکنند، و البته خیلی دوست دارند که فقط اتفاقات خوب و مثبت به پای نظام نوشته بشه، و البته همه آسیب ها و کاستی ها متوجه دولت ها بشه، نه جانم شتر سواری که دولا دولا نمیشه، ضعف و کاستی در هر دستگاهی چه از جانب اصولگرایان باشه که البته دغدغه انقلاب و نظام اسلامی رو دارند و چه از جانب اصلاح طلبان باشه که مخالف و برانداز هستند متوجه اصل نظام هست، حال اگه گروه یا حزبی که نه تنها دغدغه حفظ نظام نداره بلکه تعمدا کاری میکنه که نارضایتی ها بیشتر بشه در راس امور اجرایی و قانون گذاری هست این دیگر مقصر خود آن نظام هست.
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      21 18
      با آمدن روحانی جنگ نشد و مشایخی از ایران نرفت .
    • مهدی ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      20 11
      در جبهه اصولگرایان چندگانگی و تفرقه دیده می شود و هدف و ارمانشان متاسفانه خیلی متفرق است. اما الحمدلله در جبهه اصلاح طللبی مواضع یکسان است چون همه مزدور یک ارباب هستند و همه بیت المال و رانت و امتیازات را ملک شخصی خود می دانند
    • مهدی ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      11 5
      در جبهه اصولگرایان چندگانگی و تفرقه دیده می شود و هدف و ارمانشان متاسفانه خیلی متفرق است. اما الحمدلله در جبهه اصلاح طللبی مواضع یکسان است چون همه مزدور یک ارباب هستند و همه بیت المال و رانت و امتیازات را ملک شخصی خود می دانند
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    45 11
    دقیقا افکار لایه های پایین ومیانی جامعه همینه .تبعیض پارتی اختلاس رانت دکترای جهنمی بورس آقازاده ها جاسوس .وهزاران مسئله که از همه بد تر نخبه کشی وفرار مغزها صدمات فراوانی به ایران اسلامی وارد کرده که باید فکری درباره اش کرد وفروش کرسی های نمایندگی شوراه تازگی اضافه شده .مردم ایران واسلام وولایت را دوست دارن نباید فکرشان را خراب کنن.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    27 15
    چرا دولت و کابینه‌ای با این مختصات، 2 دوره متوالی از مردم رأی ستانده است هر وقت مغز معیوبتون از تحلیل مردم مقصرند، رسید به تحلیل چرا مبادی فیلتر کننده این دولت رو تایید کردند اون وقت جواب این سوال رو میفهمید.
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      32 56
      دوست من اگر دولت و وزرایش را فیلتر می کردند، همین آقایون مردم ، طرفدارانشون و اصلاح طلبان رو علیه نظام و کشور می شوراندند. و کشور را به دو دستگی و هرج و مرج می کشاندند. بر همین اساس بود که رهبر همیشه می گفتند در انتخابات با بصیرت و چشم باز از نامزدهای ریاست جمهوری حمایت کنید و به آنها رای دهید.
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      31 27
      دیوار کشی پیاده روها توسط رقیب ترساندن مردم از جنگ تخیلی و وعده های کیلویی و تخلفات معنا دار انتخاباتی
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      36 14
      رای با چشم بسته میشه تکرار درد
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    89 20
    خاک بر سر شما بجای اینکه دو حزب با هم تعامل داشته باشید و بفکر حل مشکلات مردم باشید فقط بدنبال جنگ قدرت هستید و سرتان را عین کبک زیر برف کردید و فقط بدنبال مقصر نشان دادن جناح مقابل هستید. تنها کسانی که این وسط متضرر می شوند مردم هستند.
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      50 83
      عزیزم این جنگ قدرت نیست. جنگ حق و باطل است.
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      33 15
      جنگ دو حزب کدومه ؟ وزیر عزیزت پز اشرافیت بده مشکل مردم حل میشه ؟
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      52 7
      ولابد هم هر دو بر حقند ومردم باطل
    • رضا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      11 40
      ای کاش شما بی تابلوها هم خودی نشان می دادید و مثل نخود هرآش از این دیگ به آن دیگ نمی‌پریدید. شما بالاخره جزو کدام دسته‌اید؟ مذبذبین بین ذالک؟ منافق؟ فرصت طلب؟ آقازاده‌هایی که از هردو گروه به نفع خود استفاده می‌کنند؟ جاسوس؟ یا مزدوران بی مواجب دشمن؟؟؟؟؟!!!!
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    16 37
    بعد از اینکه کسی قربانی تهمت رسانه ای می شود و در روزنامه ها و سایتها محکوم به اعدام می شود مردم بی صبرانه منتظر اعدام او هستند حتی اگر واقعا بیگناه باشد. دقیقا به همان صورت آریا و خسروی بعد از سالها خدمت به کشور و ایجاد کار و اشتغال سالم برای مردم و تنها به جرم بیرون کشیدن پول راکد شده در بانکها و تبدیل آن به ثروت برای مردم محکوم به اعدام شدند.تازه مردم خوشحالی هم کردند.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    31 18
    وقتی قانون در مقابل ثروت اندوزان ضعیف باشه همه طلبکارند به نظام
  • US ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    33 18
    مشرق عزيز شما چرا از ثروت بدتان ميايد مسير را اشتباه نشان ميدهيد ثروت خيلي خوب هست به شرط ان كه در اختيار رشد جامعه باشد و كسب ثروت مثل بسياري از كشورها از راه تلاش و توليد به صورت عادلانه به دست بياد جامعه اي كه دران ثروت نباشد و فقر حاكم باشد كه خيلي بد هست ثروتي از كه از راه اختلاس و كلاهبرداري كارچاق كن و قاچاق و احتكار و گرانفروشي توسط عده اي از مسولين و برخي از مردم بدست مياد مايه شرمساري هست
  • US ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    10 6
    مشرق عزيز شما چرا از ثروت بدتان ميايد مسير را اشتباه نشان ميدهيد ثروت خيلي خوب هست به شرط ان كه در اختيار رشد جامعه باشد و كسب ثروت مثل بسياري از كشورها از راه تلاش و توليد به صورت عادلانه به دست بياد جامعه اي كه دران ثروت نباشد و فقر حاكم باشد كه خيلي بد هست ثروتي از كه از راه اختلاس و كلاهبرداري كارچاق كن و قاچاق و احتكار و گرانفروشي توسط عده اي از مسولين و برخي از مردم بدست مياد مايه شرمساري هست
  • US ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    15 7
    مشرق عزيز شما چرا از ثروت بدتان ميايد مسير را اشتباه نشان ميدهيد ثروت خيلي خوب هست به شرط ان كه در اختيار رشد جامعه باشد و كسب ثروت مثل بسياري از كشورها از راه تلاش و توليد به صورت عادلانه به دست بياد جامعه اي كه دران ثروت نباشد و فقر حاكم باشد كه خيلي بد هست ثروتي از كه از راه اختلاس و كلاهبرداري كارچاق كن و قاچاق و احتكار و گرانفروشي توسط عده اي از مسولين و برخي از مردم بدست مياد مايه شرمساري هست
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      24 7
      مگر ثروت این مسئولین از راه دیگه ای غیر از این بدست اومده ؟ رانت و قاچاق لباس دختر بیکار وزیر که یادته ؟
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      11 5
      مطلب رو درست نخوندی دوباره بخون خودتو اذیت نکن
  • RU ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    خستمون کردین با این اصلاح طلب و اصوال گراتون .بابا ما مسئول میخوایم .ایران تشنه مدیر و مسئول با وجدان،کاربلد و دلسوزه
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      37 2
      واژه ی "مسئول" رو به "پاسخگو" تغییر بدهید.
    • مهدی ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      11 62
      در اصولگراها ادمهای خائن و خدوم هردو یافت می شود اما در اصلاح طلبان فقط خائن و مزدور دیده می شود
  • امیر IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    19 51
    پورشه ندارم . حتی هیوندا و ام وی ام ندارم اما درود بر وزیر بهداشت تو جزو مدیرانی هستی که مردم برایت دعای خیر میکنند
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      25 12
      میشه بفرمایید برا چی؟ برای طرح تحول دستمزد پزشکان؟! برای پزشکان و جراحان نجومی بگیر؟ یا برای ناعدالتی محض در پرداخت؟ بیچاره کسی که بخواد به جای تولید و اشتغال! از مریضی مردم نون و اسم دربیاره
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    22 15
    "«واقعیت این است که این حکم افکارعمومی را قانع نکرده و نخواهد کرد و نارضایتی از نظام را روز به روز بیشتر دامن می زند.» چون سوابق نشان داده و ثابت کرده که اگر کسی به جایی وصل باشه می تونه هر کاری خواست بکنه.
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      16 28
      مسلمونی؟ نیستی آدم که هستی؟ انسان؟ میگن جرمش ثابت نشده!! تو دادگاه که بر اساس شبکه های اجتماعی حکم صادر نمیکنن!
    • شاهین PT ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      4 1
      دقیقا
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    25 5
    در مملکتی که پزشکش صد برابر و بعضا خیلی بیشتر از صد برابر کارگرش درآمد دارد ...
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    19 6
    وای بحال ما که انتتظار داریم این دو حزب برای ما کار کنند باور کنید این دو فرقی با هم ندارند و اینها هم دعوا بر سر قدرت است...
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    11 10
    حقیقت اینست که جامعه ایرانی دچار سطحی از رفاه زدگی شده و برای همین کسانی که مانور اشرافیت هم می دهند به راحتی می توانند از اکثریت مردم رأی بستانند. باور کنیم که اینهمه سیاه نمایی اصلاح طلبان از اقتصاد ایران حرفهایی برای براندازیست و حقیقت ندارد.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    11 22
    وزیر بهداشت تنها وزیری هست که خدایی داره کار میکنه و قبل از وزیر شدن هم وضع مالی خیلی خوبی داشت و مثل خیلی از سوسول گراها و اصلاح طلبها از بیت المال بالا نکشیده . هر چی داره نوش جانش
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      12 15
      نوش جونش ولی رژه اشرافیت هم نباس راه بندازه.
  • علی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    32 1
    خیلی از مسئولین ما حساب بانکی خوب و ماشین ها آنچانی سوار می شوند و خیلی ها هم فرزندانشان در کشورهایی زندگی می کنند که ما هر هفته مرگ حواله آنها می کنیم و متاسفانه آنقدر فاصله طبقاتی زیاد شده و انقدر یکسری از مسئولین ملک املاک و پول چه در کشور وچه در خارج از کشور اندوخته کردند که تا هفت پشتتان کم نیارند
  • منتظر IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    20 52
    دوای کل دردها ظهور آقا امام زمان روحی فداه می باشد.پس به جای دعوا ی چپ وراست برای تعجیل درظهوردعا دعا کنیم.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      14 3
      گفتند دعا کنید ولی نگفتن بشینید یه گوشه بذارید هر خری هر کاری خواست بکنه و هر بلایی خواست سرتون بیاره
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    28 2
    دیروز با یک دکترای شیمی که از جالبی ماجرا چند طرح جهانی هم داشت صحبت می کردم، بنده خدا به شغل شریف رانندگی وانت مشغول بود، مثل خودم که با فوق لیسانس حقوق با معدل ۱۷ به شغل شریف رانندگی آژانس مشغولم
  • AU ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    9 1
    وزیر بهداشت وارد کننده انحصاری است؟
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    11 4
    باید دید این نوکیسه ها از چه زمانی به پول مفت رسیدندکسی که اصالت داره اینگونه زندگی نمی کنه
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    5 14
    مغلطه نفرمایید لطفا"وزیر محترم یک پزشک و انسان شرافتمندی است اهل رانت هم نیست وپورشه را از قبل وزارت بدست نیاورده وشهامت آن راهم دارد که رک گو است .قدر بدانید .وحکم مغرضانه ندهید از زمان وزارت نیز سوار پورشه نشده در ضمن ریاکاری هم نکرده .انصاف نصف دین است.تند نتازید.
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    7 11
    متاسفانه بعضی ها فکر میکنن مسلمانان باید همیشه بدبخت و بیچاره باشند.مگر پورشه سوار شدن چه ایرادی دارد، مشکل وزیر بهداشت اینه که آدم ریا کاری نیست.
    • محسن IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      2 0
      کسی فکر نمی کند مسلمان ها باید بدبخت بیچاره باشند و پورشه سواری فی نفسه عیب نیست. ولی یک مقام مسئول باید مانند طبقات پایین اجتماع زندگی کند.
  • الوند IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    10 3
    فاصله حقوقی واقعا زیاد شده زیرا نظارت وصافی گم شده
  • GB ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    33 5
    چرا ان تظاهرکنندگان خدا جو این پورشه سوار ها را با ماشینهایشان منهدم نمی کنند
  • GB ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    9 4
    چرا ان تظاهرکنندگان خدا جو این پورشه سوار ها را با ماشینهایشان منهدم نمی کنند
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    20 2
    چرا مافیای پزشکی تو این کشور اینقدر گردن کلفته چرا همه رشته ها ظرفیت پذیرشش زیاد شده جز پزشکی کی واقعا پشت ایناس
  • ا IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    7 1
    ثروت به خودی خود بد نیست.ثروتی خطرناکه که قدرت بیاره.ثروتی خطرناکه که مردم رو از یکدیگر تفکیک کنه.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    4 2
    جسارتا، اینهمه نابسامانی هایی که خودتون هر روزه می نویسید، آیا نشانه ی کارآمدی ست!؟؟
  • م-ا-ی IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    4 2
    اینکه حضرت امام (ر ه) فرمودند نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد همین بوده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس