کد خبر 826722
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
داورزنی

«محمدرضا داورزنی» معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش به پرونده مهدی طارمی ورود کرد.

به گزارش مشرق، با اینکه مدتی است از رفتن مهدی طارمی از پرسپولیس می گذرد اما همچنان حواشی او دست از سر این تیم برنمی دارد و شاید به همین دلیل باشد که داورزنی امروز از درخواست خود برای رسیدگی به این پرونده صحبت کرده باشد.

محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: قبل از انقلاب مجموعه بزرگ ورزشی آزادی برای بازیهای آسیایی ساخته شد اما در ادامه دیدیم در شهرهای مختلف و مناطق محروم استادیوم های زیادی با ظرفیت های مختلف ساخته شد. به برکت جمهوری اسلامی ورزش کشور کارنامه قابل قبولی در توسعه زیر ساخت ها داشته است. در خصوص استادیوم های ورزشی اصلا نمی توانیم مقایسه ای قبل و بعد از انقلاب داشته باشیم. شاید ساخت مجموعه ای مثل آزادی ممکن نباشد اما سالن های تمرینی و استادیوم های ساخته شده در شهرهای مختلف بسیار زیاد بوده است و اصلا نمی‌توان مقایسه با قبل از انقلاب داشت.

*باید خصوصی‌سازی در ورزش را تقویت کنیم

وی افزود: موفقیت های قبل و بعد از انقلاب را ببینیم که کجا بودیم و کجا هستیم؟ در خیلی از رشته ها جزو بهترین های آسیا هستیم و در برخی رشته ها از بام آسیا فراتر رفته ایم. نمی گویم شرایط ما مطلوب بوده اما تلاش ما به سمت شرایط مطلوب رفتن بوده است. در خیلی از رشته ها آرزو داشتیم جزو بهترین ها باشیم و حالا جزو بهترین های جهان هستیم. تکواندو را ببینید در ١٠ سال گذشته در رقابت های جهانی مدال داشته و یا ووشو و کاراته را ببینید؛ دست روی هر رشته ای بگذارید موفقیت هایی داشته است که همه اینها به برکت جمهوری اسلامی بوده است. ما باید تلاش کنیم بخش خصوصی را فعال کرده و تصدی گری دولت را کم کنیم. باید نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

*عربستان با امارات یارگیری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به فارس درباره مناقشه عربستان و قطر و اینکه فکر می‌کنید تکلیف باشگاه‌های ایرانی به چه صورت شود، اظهار داشت: برای همه ما این حساسیت وجود دارد در لابی‌هایی که اتفاق می‌افتد، حقی از مردم و ورزش ضایع نشود. جلسه‌ای که هیأت اجرایی AFC برگزار شد، مصوب شد بازی‌ها رفت و برگشت برگزار شود. ۱۴ نفر به این موضوع رأی دادند و قرار شد در هیأت رئیسه تصویب شود، در آنجا هم مسئله به این می‌رسد که بازی‌های ایران به صورت رفت و برگشت باشد. عربستان در یارگیری امارات را همراه کرد که ایران ناامن است. از سمت فیفا شرکتی به کشورهای مختلف سفر کردند که به ایران هم آمدند تا وضعیت امنیتی را بازدید کنند.

* گزارش ناظر فیفا باید به صورت رسمی اعلام شود

وی افزود: بحثی که با فدراسیون فوتبال، باشگاه های استقلال و پرسپولیس داشتیم این بود که سفت و سخت دنبال حقمان باشیم، دوم اینکه گزارش ناظر باید اعلام شود. او به صورت شفاهی گفته ایران مشکلی ندارد اما این موضوع باید رسماً اعلام شود. این وسط دعوای قطر و عربستان هم وجود دارد. AFC اعلام کرد بازی‌ها در زمین قطر خواهد بود حالا اینکه عربستان چه تصمیمی می‌گیرد، مشخص نیست. ما به عنوان وزارت کنار فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها هستیم و از حقمان دفاع می‌کنیم تا باشگاه‌ها بتوانند در کشورمان میزبانی بگیرند. مطمئن هستیم تلاش‌ها به سرانجام می‌رسد.

* در بیانیه‌ فدراسیون نمی خواهیم ورود مستقیم داشته باشیم

داورزنی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم به عنوان وزارت در بیانیه‌ها ورود مستقیم داشته باشیم، تصریح کرد: چون نمی‌خواهند سیاست و دولت دخالت کند ما از باشگاه‌ها و فدراسیون که به دنبال میزبانی هستند،حمایت می‌کنیم. درخواست باشگاه‌ها از AFC این است که تصمیمات گرفته شده ۲-۳ ماه قبل اجرایی شود و گزارش ناظر زودتر اعلام شود تا همه کشورها بدانند ایران برای میزبانی مشکل ندارد. ما در رشته‌های مختلف بدون اینکه خونی از بینی کسی بیرون بیاید، میزبانی داشته‌ایم. حتی آمریکا چندین بار بدون اینکه خطری تهدیدش کند به ایران آمد. امیدوارم سفری که اینفانتینو دارد، کمک کند تا از شرایط کشور ما برداشت بهتری وجود داشته است.

* در امور داخلی باشگاه ها ورود نمی‌کنیم، کمیته اخلاق بحث طارمی را پیگیری می‌کند

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه نشست خبری درباره وضعیت طارمی و همینطور صحبت‌هایی که در خصوص جعل قرارداد صورت گرفته و در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوی مدیرعامل قبلی باشگاه برنامه‌ای دارد یا خیر، عنوان کرد: در امورات داخلی باشگاه‌ها دخالتی نداریم. آنها باید استقلال خود را حفظ کنند. فدراسیون هم کمیته اخلاق و انضباطی دارد و وضعیت همه باشگاه‌ها را باید بررسی کند. باشگاهی که اداره آن بر عهده وزارت است، ما حساسیت داریم مقررات رعایت شود. طبیعی است کمیته اخلاق بررسی و با متخلفین برخورد کند، فرقی نمی‌کند چه باشگاهی باشد. اردوغان در سفری که به ایران داشت و سفر هیأت ایرانی به ترکیه مذاکراتی صورت گرفت. مبنی بر اینکه طلب ۴ میلیاردی ریزه‌اسپور که به دنبال وصول آن بود، ختم به خیر شد.

* در مورد پرونده طارمی از تاج خواسته‌ایم با متخلف برخورد جدی شود

وی خاطرنشان کرد: مسائل مطرح شده در رسانه‌ها و تلویزیون به نفع فوتبال و کشور نیست. امیدواریم کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال به این موضوع رسیدگی کند. با تاج هم صحبت کردیم که با متخلف در هر مسئولیتی باشد، برخورد جدی صورت بگیرد. فرقی نمی‌کند بازیکن باشد، مدیر یا مربی، اگر خلاف واقع عمل کند به تمام ورزش کشور مربوط می‌شود. ما به عنوان یک کشور شیعه باید بیش از دیگران رعایت کنیم. الان نمی‌توان قضاوت کرد چه کسی دروغ گفته اما این حساسیت‌ را هم وزیر و هم مجموعه وزارت دارد تا چهره‌ای از ایران که به نمایش گذاشته می‌شود، پاک باشد.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

راه نجات طارمی؛ پرواز مستقیم از خاورمیانه

* رابطه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خیلی خوب است

داورزنی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که برای تأمین برنامه‌های فدراسیون فوتبال در جام جهانی پرسید، اظهار داشت: وزارت از فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند تا برنامه‌های آنها اجرایی شود. ما رابطه خوبی با فدراسیون داریم، کنار آنها هستیم، جلسات متعددی هم برگزار کردیم تا فدراسیون با مشکلی مواجه نشود، تلاش وزارت این است برنامه‌ها را اجرایی کند. سیاست دولت و وزارت هم حمایت است.

* اگر به دیگر فدراسیون‌ها 60 درصد داده‌ایم، اما به فوتبال 100 درصد بودجه را داده‌ایم

وی همچنین درباره بودجه ۱۰ میلیاردی ویژه جام جهانی 2018 گفت: تا الان آنچه برای فدراسیون‌ها پیش‌بینی شده به فوتبال بیش از دیگران پرداخت شده است. اگر به فدراسیون‌ها ۶۰ درصد بودجه داده‌ایم، به فوتبال ۱۰۰ درصد بوده است. تا الان هم مشکلی نبوده و قرارداد فدراسیون با کمپ روسیه هم خوب بوده است. در خصوص بودجه ویژه معاونت توسعه منابع پیگیری می‌کند اما در خصوص اعزام‌ها و کمپ‌ها از طرف وزارت ورزش حمایت لازم بوده است. روز گذشته در جلسه شورای برون‌مرزی درخصوص بازی دوستانه ایران با ترکیه و اردوی تدارکاتی تصویب شد ما حتی وسواس زیادی درباره تعداد نفرات به خرج ندادیم.

*هر تصمیمی که فدراسیون بگوید، انجامش می دهیم

وی در پاسخ به این سوال که اگر کی‌روش بخواهد ایران با تیم بزرگی بازی کند، شما هزینه‌ها را تأمین می‌کنید؟ گفت: فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیرنده است، هر تصمیمی بگیرد ما حمایت می‌کنیم.

* انتخاب جانشین طاهری در پرسپولیس وظیفه من نیست

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره جانشین علی‌اکبر طاهری در هیأت مدیره پرسپولیس اذعان کرد: این موضوع جزء مسئولیت من نیست، انتخاب فرد و هیأت مدیره با وزیر است، انشاالله اتفاق می‌افتد.

* تعیین تکلیف نهایی رشته‌ها تا شب عید

داورزنی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص بازی‌های آسیایی و تصمیم‌گیری نهایی برای اعزام رشته‌ها به اندونزی اظهار داشت: در این خصوص ۲ رویکرد وجود دارد، اول اینکه از میدان بازی‌های آسیایی فرصتی برای کسب تجربه داشته باشیم. رویکرد دیگر اینکه رشته‌هایی را داریم که حضورمان با شانس کسب مدال همراه است. جلساتی را یکی دو ماه گذشته با فدراسیون‌ها برگزار کردیم اما در برخی رشته‌ها مثل تنیس، سوارکاری، بولینگ و اسکواش هنوز تصمیمی نگرفتیم که شرکت کنیم یا نه. فدراسیون‌ها نکات مختلف را مطرح کردند، با همکاری کمیته و با توجه به حساسیتی که وجود دارد، تلاش این است کاروان ایران پربار باشد و یک کاروان کیفی اعزام شود. سعی می‌کنیم از هفته آینده جلسات را شروع کنیم تا قطعی شود چه تعداد ورزشکار و چه رشته‌هایی اعزام می‌شوند. برخی رشته‌ها هم اعزامشان به نتایج مسابقات قهرمانی آسیا دارد مانند اسکواش. ما در یک لیست بلند پیش‌بینی‌مان را از رشته‌ها اعلام کرده‌ایم اما تعداد قطعی به جلسه ستاد بستگی دارد. تا شب عید تکلیف فدراسیون‌ها و رشته‌ها مشخص می‌شود.

* تا هفته آینده سرپرست گلف و تیروکمان مشخص می‌شود

وی همچنین در خصوص تعیین تکلیف فدراسیون تیراندازی با کمان عنوان کرد: هفته آینده در خصوص یکی دو رشته مثل گلف که رئیس آن خزانه‌دار کمیته شده و فدراسیون تیراندازی با کمان تکلیف را مشخص می‌کنیم و سرپرست معرفی خواهد شد. در همان مقطع به شجاعی گفته بودیم اساسنامه‌شان مصوبه هیأت دولت را ندارد و قابل قبول نیست. او با فدراسیون جهانی هماهنگ کرد و اساسنامه‌اش تا اندازه‌ای اصلاح شد. سعی می‌کنیم براساس آن انتخابات برگزار شود.

* مسئولیت من در فدراسیون جهانی ارتباطی به فدراسیون والیبال ندارد

رئیس سابق فدراسیون والیبال در ادامه نشست خبری درباره عضویتش در هیأت رئیسه جهانی خاطرنشان کرد: مسئولیت من به فدراسیون ارتباطی ندارد، وقتی شخصی به عنوان رئیس انتخاب می‌شود اتوماتیک به عضویت مجمع عمومی فدراسیون آسیا و جهانی در می‌آید که رئیس فدراسیون والیبال ایران هم عضو مجمع خواهد بود. بعد از ۱۰ سال با کارهایی که در والیبال کردیم من به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی انتخاب شدم و در کمیته مالی فدراسیون جهانی هم عضویت دارم. من در جلسات حضور خواهم داشت و کمک می‌کنم تا بتوانیم در کنار رئیس فدراسیون ایران باشیم.

* اختصاص کمپ تمرینی به کاراته

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که کاراته المپیکی شده و ما شانس مدال داریم اما این رشته هنوز کمپ اختصاصی ندارد، خاطرنشان کرد: غیر از ووشو که کمپ اختصاصی در آزادی دارد کاراته و جودو در کبکانیان تمرین می‌کنند اما امکانات کم است سالن افراسیابی چندین سال در اختیار جودو بوده و سیاست وزارت این است به جودو کاراته و نابینایان کمک کنم تا در آزادی کمپ خود را برگزار کند، در کنار سالن ۱۲ هزار نفری سالن تمرینی هست که کاراته استفاده می‌کرد. این سالن محل گرم کردن برخی رشته‌ها بود، فدراسیون به دنبال کل سالن بود با توجه به تغییراتی که در شرکت توسعه رخ داد این سالن تمرینی را تا زمان ساخت کمپ اختصاصی به کاراته دادیم.

* کولاکوویچ صد درصد در اختیار ایران است

وی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که کلاکوویچ به مرخصی چهار ماهه رفته او گفته مشکلی نیست قبول دارید قرارداد مربیان خارجی به نفع آنها است تصریح کرد: باید ببینیم از مربی خارجی چه می‌خواهیم، گائیچ که قبلا قرار بود سرمربی شود به جای دیگر تعهد داشت. ما هم نمی‌خواستیم مربی جای دیگری کار کند. او در مسابقات با شگا‌ه‌ها حضور داشت و ما همانجا قرارداد را کنسل کردیم. در همه جای دنیا در ماه اکتبر و اوایل می مسابقات باشگاهی انجام می‌شود و شش ماهه دوم مسابقات بین‌المللی خیلی از مربیان هم، هم قرارداد ملی دارند و هم باشگاهی. برخی مربیان هم مانند زلاتکو به این موضوع قائل نیستند و از زمان اردو تا مسابقات کنار تیم قرار می‌گیرند. تمرینات ما از اواسط اسفند شروع می‌شود. بعد از نوروز هم کادر فنی اردوها را به صورت جدی دنبال می‌کند. ما قرارداد مربیان را کلی می‌بندیم و اجازه می‌دهیم وقتی کار ندارند مرخصی بروند. کلاکویچ صددرصد در اختیار ایران است و اگر سیمناری باشد به ایران می‌آید. او فیلم آنالیزورها را می‌بیند از طرفی نفراتی که در ایران به سرمربی کمک می‌کنند نظرات خود را می‌گویند. مشکلی وجود ندارد. 

* تفاهم‌نامه با عراق برای برگزاری کمپ و تبادل مربی بود

معاون وزیر ورزش درباره نتجه توافقات هیات ایرانی با عراق خاطرنشان کرد: در زمان عباسی و گودرزی هم مذاکراتی صورت گرفت اما نتیجه‌ای حاصل نشد، چند وقت اخیر وزیر ورزش عراق نشستی را با سلطانی‌فر داشت و گله‌مند بود دو وزیر قبلا جلساتی را داشتند اما اتفاقی صورت نگرفت. در آن جلسه قول دادیم موضوع را پیگیری می‌کنیم دو ماه قبل وزیر عراق با مسئول ورزش این کشور جلسه‌ای را با مسئولان ایرانی و برخی فدراسیون‌ها برگزار کرد در آن جلسه قرار شد ما هم به عراق برویم. در این نشست فدراسیون‌های مورد نظر عراق هم دعوت شدند تا تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر تبادل مربی، برگزاری کمپ و اردو و شرکت در مسابقات انجام شد. 

* سرمربیگری خادم با تصویب شورای فنی بود 

وی درباره سرمربیگری خادم در کشتی آزاد و در پاسخ به این سوال که در برنامه 90 هم مطرح شده خاطرنشان کرد: مگر برنامه 90 برای فوتبال نیست؟ کمیته فنی فدارسیون کشتی بررسی کرده وضعیت کشتی آزاد را دیده و تصمیم گرفته است از تجربه خادم استفاده کند. طبیعی است المپیک 2020 برای ما اهمیت دارد و انتظار داریم کشتی موفق‌تر عمل کند. این حساسیت برای خادم هم هست تا تمام قد به میدان بیاید. ما به این تصمیم احترام می‌گذاریم او به بنی تمیم تفیذ اختیار داده تا امور جاری فدراسیون انجام شود، مطمئن هستیم در جاکارتا و المپیک 2020 نتایج خوبی خواهیم داشت. 

* نباید به اقتدار تیم ملی بسکتبال آسیب برسد.

معاون وزرش قهرمانی در پاسخ به این سوال که تیم ملی بسکتبال 3 و 6 اسفند مقدماتی جام جهانی را دارد تیم ملی 3 اسفند با قزاقستان دیدار می‌کند 6 اسفند با عراق در حالی که عراق در ایران اردو دارد خاطرنشان کرد: امنیت عراق امنیت ما است. به این دلیل است که ما باید کمک کنیم، امضای تفاهم‌نامه خوب است، بحثی که باید اتفاق بیفتد این است که باید در عرصه مسابقات به این کشور به دید رقیب نگاه کنیم. رقابت ما در آسیا و بین‌الملل سرجای خود است. ما به طباطبایی گفته‌ایم حضور قدرتمند داشته باشد. گفتیم طوری برنامه‌ریزی کند تا به اقتدار تیم ملی آسیب نرسد. 

* بحث کشتی ایران با اظهارات نتانیاهو حساس شد

داورزنی درباره تعلیق فدراسیون کشتی و اینکه برخی از داخل اطلاعات و مدارکی به IOC داده‌اند تصریح کرد: باید هر بحثی که شرایط ما را به خطر می‌اندازد با وسواس مورد بررسی قرار بگیرد. موضوع علیرضا کریمی در دستور کار قرار گرفت،‌فدراسیون جهانی هم گفت باید بررسی شود چه اتفاقی افتاده، آنها روی ورزشکار و مربی بحث داشتند قرار بود بعد از کریسمس موضوع بررسی و پیشنهاد به اتحادیه جهانی اعلام شود. اتحادیه جهانی با خادم صحبت کرده بود این موضوع وقتی حساس شد که نتیاناهو واکنش نشان داده بود. او از یک بازی کشتی خارج و آن را تبدیل به جریان سیاسی کرد IOC هم حساس شد. 

* وزارت ورزش در کنار فدراسیون کشتی تا حقی از این رشته ضایع نشود

وی افزود: فدراسیون کشتی این موضوع را دنبال می‌کند، وزارت هم کنار فدراسیون است تا حقی ضایع نشود. اخبار در کشورهای مختلف رصد می‌شود برخی هم در کشور یا ایرانی‌های خارج نشین برخی اطلاعات را منتقل می‌کنند این تجربه در کشتی نبوده و در والیبال هم بوده است. 

* گاهی یک رویداد صرفا یک مسابقه نیست و یک فضای رایزنی است

«در بخشی از رشته‌ها ما سفرهای غیرضروری می‌بینیم به عنوان مثال با تیم ملی فوتسال یکی از روسای هیات‌ها اعزام می‌شود نظرتان در این باره چیست» . داورزنی در پاسخ به این پرسش گفت: دو سوال مطرح است؛ آیا مراودات ما با کشورهای مختلف باید انجام شود یا نه؟ باید در هر سفر رئیس فدراسیون باشد؟ ما از یک طرف دوست داریم فدراسیون‌ها روابط خود را با فدراسیون جهانی و آسیایی حفظ کنند و در جلسات مختلف شرکت داشته باشند. مثلا علی‌نژاد در ووشو در جهان و آسیا عضویت دارد و از سوی فدراسیون جهانی به عنوان ناظر فنی انتخاب می‌شود. سیاست کلی ما این است سفرها مدیریت شود. گاهی مسابقه نیست و سفر برای امضای تفاهم‌نامه و رایزنی صورت می‌گیرد اما اینکه رئیس فدراسیون الزاما با همه رده‌ها و در همه سفرها باشد ایراد است. ما در شورای برون مرزی بررسی می‌کنیم سفر به چه منظور است. به فدراسیون‌ها گفته‌ایم با اعزام افرادی که مرتبط نیستند مخالفت می‌کنیم و جلوی اعزام را می‌گیریم. 

* از عملکرد هندبال رضایت داریم

معاون وزیر ورزش درباره عملکرد فدراسیون هندبال درمسابقات قهرمانی آسیا و در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود استعفای رحیمی را قبول می‌کردید گفت: مجمع انتخاباتی رحیمی را انتخاب کرد ما هم حمایت می‌کنیم. او از چهره‌های خوب در هندبال و از مدیران زحمتکش است. این که 12-10 نفر لژیونر داریم ظرفیت خوب هندبال را نشان می‌دهد. در مسابقه‌ای که جنبه انتخابی جهان را دارد نیاز به انجام بازی و هماهنگی بیشتر است. اینکه چند بازیکن را جمع کنیم و در مسابقات انتخابی جهان ببریم شرایط را سخت می‌کند. از عملکرد فدراسیون هندبال رضایت دارم. اما هم فدراسیون و هم وزارت ناراضی هستند. البته نمی‌توانیم بگوییم اگر شخص دیگری بود بهتر عمل می‌کرد. این تیم بهترین بوده باید به رحیمی و همکارانش فرصت بدهیم تا با انجام بازی‌های بیشتر سطح هماهنگی تیم را ارتقا دهند. یک قیاسی می‌کنم  سال اولی که در والیبال زلاتکو را آوردیم به چین رفتیم و باختیم. زمان می‌خواهد تا هندبال را آماده کنیم. مطمئنم آینده خوبی این رشته خواهد داشت. 

* نباید به راحتی از 5 ستاره شدن فوتبال گذشت

داورزنی درباره ورزش بانوان و فعالیت‌های این قشر بعد از انقلاب گفت: 38 سال گذشته دولت به این موضوع توجه کرده و شرایطی فراهم شده تا در میادین خوش بدرخشد. کسب مدال المپیک توسط یک دختر 18 ساله کم چیزی نیست یا در رشته تیر و کمان و تیراندازی که دختران افتخارآفرینی کرده‌اند. 

وی افزود: فوتبال را ببینید؛ اقدام ارزشمندی است که فوتبال با چه سبکی به جام جهانی رفت، این دوره بسیار قدرتمند صعود کرد فوتبال در آسیا 5 ستاره شده و نباید به راحتی از آ‌ن گذشت. سعی می‌کنم کمتر از والیبال حرف بزنم تا متهم نشوم که معاون قهرمانی شده‌ام و از والیبال حرف می‌زنم اما می‌توانید والیبال را با قبل از انقلاب مقایسه کنید. با وجود تنگناها ورزش کشور در این حوزه موفق عمل کرده است. الان دنبال اصلاح ساختار مدیریتی هستیم اما اگر بخواهیم یک قیاس منصفانه داشته باشیم باید بگوییم ورزش در دوران 39 سال بعد از انقلاب کارنامه موفقی داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس