کد خبر 826557
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۵
لامبورگینی اونتادور S

لامبورگینی در نسل آینده گران ترین سوپراسپرت خود از فناوری هایبرید و استفاده خواهد کرد که اوایل دهه بعد وارد بازار خواهد شد.

به گزارش مشرق، آقای مائوریزیو رجیانی رئیس تحقیق و توسعه لامبورگینی قبل از معرفی SUV اوروس در بریتانیا به نشریه AutoExpress گفت که جانشین اونتادور در اوایل دهه ۲۰۲۰ با موتور هیبریدی از راه می رسد.


او گفت نسل آینده این سوپراسپرت بر اساس فناوری پلاگین هایبرید ساخته می شود و موتور ۱۲ سیلندر فعلی این خودروساز با فناوری هایبرید هماهنگ خواهد شد. او گفت:


« ارزش برند ما به گل سرسبد محصولات ما بستگی دارد. این خودرو باید به معنای واقعی یک تعبیر خالص از یک سوپراسپرت باشد. ما قطعا می دانیم مهم ترین چیزی که یک سوپراسپرت باید داشته باشد یک موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی است. »


او تایید کرد که جانشین اونتادور یک مدل هایبرید خواهد بود و با موتور بنزینی تنها عرضه نمی شود.
 

تولید یک مدل تمام الکتریکی جزو برنامه های فعلی لامبورگینی نیست اما بعد از معرفی مدل هایبرید در آینده، شاید دور از تصور نباشد.


آقای رجیانی گفت برای اینکه تولید مدل تمام برقی لامبورگینی به یک احتمال تبدیل شود، فناوری باتری باید تکامل بیشتری پیدا کند. او گفت:


« از نظر ما یک سوپراسپرت الکتریکی باید بتواند سریعترین زمان در پیست نوربرگ رینگ را ثبت کند و باید این توانایی را داشته باشد که بتواند این کار را ۲ یا ۳ بار انجام دهد نه اینکه فقط یک بار توانایی طی کردن این پیست را داشته باشد. »


« در حال حاضر در یک خودروی الکتریکی می توانید این حالت را انتخاب کنید که حداکثر قدرت برای طی کردن یک دور پیست با سرعت بالا را داشته باشید یا اینکه انرژی لازم برای طی کردن تعداد دورهای بیشتر در پیست ولی با سرعت کمتر را انتخاب کنید. این مسئله با ماهیت یک سوپراسپرت سازگار نیست. »

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس