کد خبر 826521
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰
وزارت آموزش و پرورش

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از مصوبه این کمیسیون برای اختصاص ۵۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید به وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی‌نژاد در رابطه با مصوبات جدید کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی برای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این کمیسیون دو مصوبه جدید برای وزارت آموزش و پرورش داشت که در نخستین مصوبه پیشنهاد دولت برای استانی شدن بودجه وزارت آموزش و پرورش رد و بودجه این وزارتخانه برای سال ۹۷ به‌صورت متمرکز و ملی در نظر گرفته شد.

وی افزود: مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق برای وزارت آموزش و پرورش اختصاص یک درصد از درآمد شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به این وزارتخانه بود، که بر این اساس ۵۲۰۰ میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: از ۵۲۰۰ میلیارد تومانی که به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد ۳۵۰۰ میلیارد تومان آن برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و مابقی برای نوسازی مدارس و اختصاص سرانه به واحدهای آموزشی هزینه خواهد شد.

کوچکی‌نژاد در خصوص نامه وزیر آموزش و پرورش به رئیس مجلس و انتقاد از حذف پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، خاطرنشان کرد: اقدام دولت برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یک منبع ناپایدار برای این مسئله بود، چرا که اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش خصوصی و زیرساخت‌های کشور هزینه می‌شود و بر این اساس اعضای کمیسیون تلفیق با پرداخت پاداش پایان خدمت از این محل موافقت نکردند اما چون منابع جدید دیگری خلق شده بود توانستیم ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان اختصاص دهیم.

وی در پایان یادآور شد: با مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجموع بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ به ۴۱ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد تقی US ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    8 2
    پاداش پایان خدمت کی داده می شود
    • محمد AE ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      6 0
      بایداز غصه بمیریم تا پاداش بدهید بخدا آبروی ما رفته از دست قرض وقسط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس