بلیت هواپیما

بسیاری از افرادی که قصد سفر از راه هوایی داشتند با دیدن قیمت‌های نجومی شده بلیط هواپیما ترجیح دادند برنامه خود را تغییر دهند. امسال هم هیچکس بازار سیاه بلیط را مدیریت نکرد.

سرویس اقتصاد مشرق - بارش برف و رحمت الهی همه را خوشحال می‌کند و بعضی را خوشحال تر. عمده مردم فکر می‌کنند تنها کودکانی که آدم برفی می‌سازند و با آن عکس می‌گیرند، دانش‌آموزانی که مدرسه‌شان تعطیل می‌شود و برف بازی می‌کنند و کارمندانی که دیرتر به سرکار می‌روند، خوشحال تر میشوند از بارش برف اما واقعیت این است که ایرلاین‌ها هم هر سال منتظر این هستند در نبود و ضعف نظارت بر قیمت و کیفیت خدمات نهایت سواستفاده و کسب سود  را از این موقعیت ببرند و می‌برند.

امسال نیز همانند پارسال و پیرارسال و ... از همان لحظه ای که هواشناسی شاید پس از مدت‌ها درست پیش‌بینی کرد وقوع سرمای هوا و بارش برف را برای خیلی‌ها که از راه هوایی سفر می‌کنند نیز پیش‌بینی گران شدن بلیط ‌ها کار ساده ای بود.

ماجرا از این قرار است که در روزهای گذشته به دلایل متفاوتی از جمله عدم تامین تجهیزات مورد نیاز برای برفروبی در جاده ها و ضعف در مدیریت بحران و ... یا به قولی پیش‌بینی نشدن بارش برف در وسط زمستان!! برای ساعاتی فرودگاه‌های اصلی کشور که امام‌خمینی برای پروازهای خارجی و مهرآباد و هاشمی‌نژاد برای مسیرهای پرتردد خارجی است تعطیل شد و مسافران سرگردان.

در این رابطه:

عکس/ وضعیت امروز فرودگاه مهرآباد

زمانی هم که فرودگاه تعطیل نبود البته به دلایل دیگر پروازها انجام نمی‌شد و کنسل می‌شد و در بهترین حالت اگر مسافران شانس می‌آوردند با تاخیر چندساعته پرواز می‌کردند که تازه مسئله اصلی شروع می‌شد و آنهم آماده بودن فرودگاه مقصد برای نشستن هواپیما بود. مشکلی که حتی باعث شد هواپیمای معاون اول رئیس جمهور نیز نتواند فرود بیاید.

با در نظر گرفتن این شرایط، آنچه بیش از معطلی و ... برای مسافران آزاردهنده است افزایش یکباره و سرسام آور قیمت بلیط هاست.

فرض کنید شما از هفته قبل برای کاری از مشهد قصد سفر به تهران را داشتید و بلیط تهیه کردید، زمانی که به فرودگاه می‌رسید اطلاع می‌دهند که از چندساعت قبل هیچ پروازی انجام نشده و باند بسته شده و ... بنابراین پروازتان کنسل  است.

در این وضعیت دستتان به هیچ جا بند نیست و باید قید  کار و برنامه خود در مقصد را بزنید و منتظر باشید تا حداقل برای عذرخواهی هم که شده کسی پاسخگویتان باشد که بعید است وجود چنین مسئولی در آن موقع.

در همین رابطه:

فلج‌شدن شریان‌های حیاتی در سایه تئوری‌پردازی‌های آخوندی

سراغ آژانس هواپیمایی خود می‌روید تا هزینه کنسلی بلیط را دریافت کنید که وعده می‌دهند طی ۴۸ ساعت آینده به حسابتان واریز می‌شود. اما این را هم می‌گویند که اگر عجله دارید برای رفتن به مقصد، از فلان ساعت پروازها فعال می‌شود و اگر می‌خواهید برایتان بلیط رزرو کنند.

اول خوشحال می‌شوید اما وقتی قیمت بلیط را می‌شنوید مبهوت از اختلاف قیمت. همین چندروز قبل بلیط را خریده بودید حدود ۱۵۰ هزار تومان و اکنون مجبورید چند برابر این مبلغ را پرداخت کنید تا با همان کیفیت به مقصد بروید.

در همین رابطه:

سرگردانی مسافران مهرآباد در بی‌برنامگی شرکت‌های هواپیمایی +عکس

شاید هم بخواهید از بازرسی فرودگاه یا سازمان حمایت از مصرف کننده یا ... برای بررسی این گرانفروشی و سواستفاده از بازار بی نظارت کمک بخواهید تا به دادتان برسند اما وقتی تجربیات پیگیری این مسایل که هر سال اتفاق می‌افتد را از زبان سایر کسانی که منتظر بلیط هستند می‌شنوید، ترجیح می‌دهید از خیر ماجرا بگذرید.

تصاویر زیر که روز دو شنبه گرفته شده‌اند قیمت بلیط مسیرهای پرتردد داخلی را نشان ‌می‌دهند که ناگفته مشخص است گرانفروشی. کافیست عزمی در مسئولان باشد برای پیگیری.

قیمت پروازهای فرودگاه بندرعباس به مقصد مهرآباد:

میانگین قیمت در مسیر پروازی بندرعباس تهران کمتر از ۲۰۰ هزار تومان است

قیمت پروازهای فرودگاه کیش به مقصد مهرآباد:

قیمت بلیط در این مسیر پروازی حدود ۲۰۰ هزار تومان است

قیمت پروازهای فرودگاه مهرآباد به مقصد مشهد:

قیمت بلیط در این مسیر پروازی حدود ۱۵۰ هزار تومان است

قیمت پروازهای فرودگاه مشهد به مقصد مهرآباد:

قیمت بلیط در این مسیر پروازی حدود ۱۵۰ هزار تومان است

قیمت بلیط در مسیرهای پرتردد هوایی:

باید منتظر ماند و دید آیا مسئولان، مسئول رسیدگی به این گرانفروشی و ظلم به مردم نیز هستند یا نه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 2
    این غافلگیری مختص به پارسال و امسال و سال اینده نیست برای همیشه با وجود این مدبران است مردم باید با این وضعیت کنار بیایند
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 1
    مسافرین عزیز پارو بگیرن دستشون برن باند پرواز و تاکسی وی و پارکینگ و... رو برف روبی کنن تا هزینه ش روی بلیطشون نیاد . انتظار دارید از بیت المال هزینه ی سفرهای شمارو تامین کنن ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس