کد خبر 826257
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
اردبیل

با حاکمیت هوای سرد و بارش برف طی روزهای گذشته دمای هوای اردبیل به ۲۶ درجه زیرصفر رسید و اردبیلی‌ها شب گذشته با افت محسوس دما سردترین شب سال را تجربه کردند.

به گزارش مشرق، از شب گذشته دمای هوای استان اردبیل به صورت چشمگیری کاهش یافت به طوری که دمای فرودگاه اردبیل، نیر و خلخال به 26 درجه زیر صفر رسید تا بدین ترتیب اردبیلی‌ها سردترین شب سال را تجربه کنند.

هوای اردبیل از دیشب به حدی سرد بود که علی‌رغم استفاده از وسایل گرمایشی در خانه‌ها گرم کردن و گرم نگه داشتن منازل نیز بسیار سخت شده بود و مشکلاتی را برای مردم اردبیل به وجود آورد.باتوجه به بارشهای اخیر برف که خوشحالی مردم اردبیل را به دنبال داشت ولی هوای سرد باعث بروز برخی مشکلات در منطقه شد و در رفت و آمد همشهریان اردبیلی خلل ایجاد کرد.

خیابانها و جاده‌های اردبیل نیز یخبندان و لغزنده بود که این امر در تردد وسایل نقلیه و مردم مشکلاتی را به وجود آورد علی‌رغم اینکه مردم از لباس‌های گرم استفاده می‌کردند ولی سرمای و سوز شدید اردبیل به حدی بود که بسیاری از همشهریان را خانه‌نشین کرد.

از روز چهارشنبه دمای هوای اردبیل افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوای اردبیل از دیشب به صورت چشمگیر کاهش یافت و افت محسوس را در این شهر شاهد بودیم که شهرستانهای خلخال، نیر و فرودگاه اردبیل با 26 درجه، اردبیل 23 درجه، نمین و سرعین 16 درجه، مشگین‌شهر 13 درجه، گرمی 9، پارس‌آباد 2 و بیله‌سوار 7 درجه دمای زیرصفر را تجربه کردند.

دولتی‌مهر با اشاره به اینکه اردبیلی‌ها دیشب سردترین شب سال را سپری کردند افزود: پیش‌بینی شده دمای هوا در اردبیل امروز و فردا 3 الی 5 درجه افزایش داشته و از روز چهارشنبه هفته جاری شاهد هوای مطلوب و گرم در استان باشیم.

وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر بارش برف در ارتفاعات مشگین‌شهر به بیش از یک متر می‌رسید و در این روزها بارشهای بسیار خوبی در استان را شاهد بودیم که این مهم خوشحالی کشاورزان منطقه را به دنبال داشت.

راه 100 روستای اردبیل همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: اکیپ راهداری استان اردبیل در جاده‌های روستایی مستقر شدند و عملیات برفروبی در راههای روستایی آغاز شده است و در حال‌حاضر راه 100 روستا مسدود بوده که بازگشایی این راهها نیز همچنان در حال انجام بوده و ادامه دارد.

علی رحمتی تصریح کرد: پیش‌بینی شده تمام راه‌های روستایی استان اردبیل طی امشب تا فردا صبح به طور کامل بازگشایی شود که نیروهای راهداری استان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.وی بیان کرد: راه‌های مواصلاتی استان نیز به طور کامل نمک‌پاشی و برفروبی شده است و هم‌اکنون تردد در این جاده‌ها ادامه دارد.

هم‌اکنون با گذشت چند روز بارش برف کاهش دما باعث یخبندان در جاده‌های استان اردبیل شده که نیاز است رانندگانی که قصد تردد در این جاده‌ها را دارند تجهیزات زمستانی به همراه داشته و برای تردد حتما زنجیرچرخ داشته باشند.

امروز یخبندان خیابانها و معابر باعث تصادفاتی در سطح شهر شد که در ابتدای صبح بسیاری از رانندگان اردبیلی را با مشکل مواجه کرد.

افزایش مصرف گاز در اردبیل؛ قطعی گاز نداشتیم

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: طی دو روز گذشته مصرف گاز خانگی در بین شهروندان اردبیلی بسیار بالا بوده و افزایش داشته است ولی تاکنون خوشبختانه موردی مبنی بر قطعی گاز در سطح استان نداشتیم.

فیروز خدایی افزود: از همشهریان تقاضا داریم باتوجه به کاهش چشمگیر دما در مصرف گاز صرفه‌جویی داشته باشند تا شاهد قطعی گاز در استان نباشیم.

وی اظهار کرد: رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف گاز یک نیاز اساسی در مصرف گاز است که انتظار داریم در بخش خانگی خانواده‌ها از دودکشهای استاندارد استفاده کرده و دائم آن را کنترل کنند تا هیچ حادثه دلخراشی در اردبیل رخ ندهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه 75 درصد حوادث مربوط به گازگرفتگی ناشی از عدم استاندارد بودن دودکش است که ضرورت دارد تا خانواده‌ها حساسیت و توجه ویژه‌ای در نصب دودکش وسایل گرمایشی خود داشته باشند.

امدادرسانی به 1600 دستگاه خودرو در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از آغاز فصل زمستان تاکنون در سطح استان اردبیل و در جاده‌های مواصلاتی و منتهی به این منطقه به یک هزار و 600 خودرو که در برف و کولاک گرفتار آمده بودند امدادرسانی شد.

همچون روزهای گذشته یخبندان شدید در اردبیل بازهم باعث تعطیلی مدارس استان اردبیل شد و این امر خوشحالی دانش‌آموزان اردبیلی را در پی داشت تا امروز در کنار خانواده خود باوجود سوز و سرما روز گرمی را تجربه کنند.

همچنین کاهش محسوس و چشمگیر دمای هوا و حاکمیت سردی هوا در منطقه دستگاههای اجرایی استان را وادار کرد تا فعالیت اداری خود را امروز با ساعاتی تاخیر آغاز کنند.

روزهای آغازین بهمن ماه گرچه با سوز و سرما همراه بود ولی بارش برف در این روزها برای اردبیلی‌ها خوش یمن بود و خوشحالی کشاورزان و مردم را به دنبال داشت چرا که این برف نوید روزهای خوب بهاری را می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    4 11
    همه مملکت اردبیل است - همدان سرمای 20 درجه را تجربه کرد
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      16 0
      ورزقان و بیشتر شهرستان های آذربایجان زیر 25 ولی بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس