کد خبر 826161
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۶
موز

موز یکی از بهترین منابع غذایی برای تقویت سطح انرژی است. توجه داشته باشید که این میوه مغذی، سه نوع قند دارد که هر کدام با سرعت‌های مختلفی جذب خون می‌شوند.

به گزارش مشرق، ۷ ماده خوراکی که باعث میشوند خستگی و کرختی پس از ناهار از بین بروند را در این گزارش معرفی میکنیم:

موز یکی از بهترین منابع غذایی برای تقویت سطح انرژی است. توجه داشته باشید که این میوه مغذی، سه نوع قند دارد که هر کدام با سرعت‌های مختلفی جذب خون می‌شوند. همین ویژگی باعث می‌شود که سطح انرژی شما با مصرف موز به عنوان دسر، سریعا افزایش پیدا کند و از ایجاد رخوت پس از ناهار نیز جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

چربی حیوانی، بخوریم یا نخوریم؟

 ۷ غذایی که کرختی پس از ناهار را از بین می‌برند به شرح زیر است:

ماهی سالمون 

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ماهی سالمون، کمک کردن به پایین آوردن سطح کلسترول خون به‌واسطه داشتن سطح بالایی از اسیدهای چرب امگا-۳ است. به همین دلیل، ماهی سالمون را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای ناهار دانست، چون از افت انرژی و ایجاد حس‌وحال رخوت و کرختی پس از ناهار جلوگیری می‌کند. ماهی سالمون سرشار از نیاسین، ریبوفلاوین و ویتامین B۶ است که همگی به بدن در تبدیل مواد غذایی مصرفی به انرژی کمک می‌رسانند. در ضمن،‌ امگا-۳ موجود در ماهی سالمون نیز می‌تواند در روند چربی‌سوزی به بدن کمک کند. 

برنج قهوه‌ای 

برنج قهوه‌ای که فواید بی‌شماری دارد، غذای فوق‌العاده‌ای برای ناهار است، چون از افت غیرعادی انرژی پس از ناهار جلوگیری می‌کند. برنج قهوه‌ای سرشار از نوعی ماده معدنی به‌ نام منگنز است که انرژی مورد نیاز بدن را از طریق کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های مصرفی تولید می‌کند. همین عملکرد منگنز باعث می‌شود که شما احساس شادابی بیشتری داشته باشید و مدت طولانی‌تری را پُرانرژی باقی بمانید. 

سیب‌زمینی شیرین 

سیب‌زمینی شیرین، ماده غذایی دیگری است که می‌تواند حس‌وحال شما را پس از ناهار تقویت کند، چون مقدار زیادی از ویتامین‌های خانواده B را به بدن می‌رساند. انرژی دریافت‌شده از این سیب‌زمینی‌ها به‌ آرامی در بدن آزاد می‌شود و درنتیجه شما پس از ناهار با افت ناگهانی انرژی و رخوت ناشی از آن مواجه نمی‌شوید. به‌علاوه، سیب‌زمینی شیرین به‌سادگی هضم می‌شود و شما را به مشکل نفخ دچار نمی‌کند. 

مغزهای خام 

گردو، فندق و بادام، همگی از خوراکی‌های انرژی‌زا هستند و میان‌وعده بی‌نقصی برای عصر محسوب می‌شوند. این مغزهای خام، مقدار زیادی منیزیم دارند که وجودش در بدن برای تبدیل قندها به انرژی ضروری است. همچنین پروتئین مرغوب موجود در این مغزهای خام، سطح انرژی را پس از ناهار ارتقا می‌بخشد. با این‌ حال، همین مغزهای خام حاوی کالری زیادی هستند و روزانه نباید بیشتر از ۳۰ گرم مصرف شوند. 

موز 

موز از بهترین منابع غذایی برای تقویت سطح انرژی است. توجه داشته باشید که این میوه مغذی، سه نوع قند (فروکتوز، گلوکز و ساکروز) دارد که هر کدام با سرعت‌های مختلفی جذب خون می‌شوند. همین ویژگی باعث می‌شود که سطح انرژی شما با مصرف موز سریعا افزایش پیدا کند و از ایجاد رخوت پس از ناهار نیز جلوگیری کند. ساکروز موجود در موز، این توانایی را دارد که سطح خون را پایدار نگه دارد. 

اسفناج 

اسفناج نه‌تنها شدیدا کم‌چربی است، بلکه این توانایی را دارد که انرژی و شادابی مطلوبی را در شما ایجاد کند و درنتیجه رخوت و کرختی پس از ناهار را از بین ببرد. وقتی که آهن کافی در بدن وجود نداشته باشد، اکسیژن‌رسانی به مغز نیز به‌ خوبی انجام نمی‌شود و احساس خستگی غیرعادی در بدن به‌وجود می‌آید. با این‌ حال، اسفناج سرشار از آهن است و مصرف آن به‌عنوان بخشی از ناهار، سطح آهن را در بدن بالا می‌برد و انرژی بدن را بیشتر می‌کند. 


ماست 

مصرف کمی ماست پروبیوتیک پس از ناهار، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بالا بردن انرژی در بدن و جلوگیری از ایجاد رخوت پس از ناهار است. کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در ماست سریعا انرژی را بالا می‌برند، ‌در حالی که ترکیب شدن لاکتوز و پروتئین ماست نیز به آزاد شدن آرام انرژی در بدن کمک می‌کند. همین ویژگی کاری می‌کند که شما انرژی بیشتری را در طولانی‌مدت در اختیار داشته باشید.

منبع: سلامتیسم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    6 0
    ماهی سالمون بخوریم که کرختی حاصل از خوردن ناهار اصلی را از بین ببره؟ پس برای ناهار اصلی چی بخوریم مجید دلبندم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس