علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان عزیز در این خصوص رقم پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش نگران نباشند زیرا این موضوع در لایحه بودجه ۹۷ اضافه شده است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی امروز در نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تذکر نمایندگان مجلس درباره پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال 95 پاسخ داد:

علی لاریجانی در نشست علنی نوبت بعد از ظهر امروز (یکشنبه ۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز درباره پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش، گفت: امروز در برخی اظهارات عنوان شد که ردیف اعتباری پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش حذف شده است که اینطور نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معلمان عزیز باید مطلع باشند که پیش از این دولت در تبصره چهارم لایحه بودجه این ردیف اعتباری را پیش بینی کرده بود که از اعتبارات صندوق توسعه ملی رقم آن برداشته شود؛ با توجه به اینکه صندوق برای اهداف دیگری ایجاد شده و این تصمیم مخالف سیاست‌های کلی نظام بود در تغییرات ایجاد شده در جداول لایحه بودجه این موضوع در ردیف ۵۳-۴۰۴۶ دیده شد و رقم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ردیف اعتباری برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید:

پاداش بازنشستگان به بالای ۲۶۰ میلیون تومان می‌رسد

گزارش تفریغ بودجه حیثیت دولت را بُرد/ دیوان محاسبات مچ بگیر مدیران است

 لاریجانی افزود: لذا نگرانی نباید برای معلمان عزیز در این خصوص ایجاد شود چرا که رقم پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش نیز در لایحه بودجه ۹۷ اضافه شده است.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم امروز یکشنبه 8 بهمن 96 طی اخطاری در صحن علنی مجلس گفت: گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال 95 درخور تحسین بود و هرچند که مسئولان دولتی در رسانه‌ها به آن اعتراض کردند اما این گزارش گزارشی مرسوم است.

وی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس ادامه داد: امروز نیز مطالبی درباره کلیات بودجه در مجلس مطرح شد ولی شما به اعتراض دولتی‌ها نسبت به قرائت گزارش تفریغ بودجه 95 پاسخ ندادید.

نماینده تهران در مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت: از شما انتظار می‌رود که از گزارش دیوان محاسبات دفاع کنید چرا که نباید فضاسازی رسانه‌ای علیه آن صورت گیرد.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این مطلب اظهارداشت: دیوان محاسبات براساس آئین‌نامه داخلی مجلس موظف است گزارش تفریغ بودجه را ارائه دهد و پس از آن در کمیسیون بودجه بررسی شود. از این رو کار دیوان محاسبات در قرائت بودجه تفریغ سال 95 کاملاً قانونی است و اینکه دولت توقع دارد که با آنها در این‌باره مشورت شود امر دیگری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات مرجع حسابرسی کشور است، گفت: در آئین‌نامه مصوب سال 91 مجلس مقرر داشتیم که دیوان محاسبات گزارش خود را درباره تفریغ بودجه در صحن مجلس قرائت کند و پس از آن گزارش جهت بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حکمت IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    0 0
    ای کاش کسی هم بود به فکر پرداخت هزینه مشاغل سخت و سنوات ارفاقی پرستاری نیروهای مسلح به ساتا بود. دو سال است به دلیل نداشتن اعتبار احکام بازنشستگی اینا مونده نماینده و یار و یاوری تو مجلس ندارن. کمیسیون دفاعی هم
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    0 0
    مرخصی استفاده نشده ایشان پایمال نشود
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    0 1
    نگران نباشید .. پول رسیده
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    1 0
    این طرح را برای تخریب احمدی نژاد نوشتید. خوشیختانه آبروی دوستان شما رفت. در کجا اول گزارش می شود سپس بررسی می شود.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    1 0
    این پاداش های نجومی پایان خدمت هر ساله کمر بودجه را می شکند و اگر آنرا بشدت کاهش ندهند بزودی باید فاتحه اقتصاد را خواند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس