منصور ابراهیم زاده

منصور ابراهیم زاده در حالی هدایت تیم سپاهان را در دست گرفت که در همه سالهای گذشته، پس از جدایی اش از ذوب آهن روندی نزولی را در امر مربیگری فوتبال طی کرده است.

سرویس ورزش مشرق – سپاهان در هفته بیست و دوم لیگ برتر در حالی رودرروی پرسپولیس صف آرایی می کند که کرانچار دیگر هدایت این تیم را در دست نداشته و یک اصفهانی رهبری اش را در اختیار دارد.

انتخاب منصور ابراهیم زاده از سوی مدیران باشگاه سپاهان قطعا دلایلی داشته که برای اعضای هیأت مدیره و از همه مهمتر تابش سرپرست موقت این باشگاه راضی کننده بوده است. چرا که مروری بر سوابق مربیگری ابراهیم زاده طی سالهای اخیر ثابت می کند او نه تنها نسبت به گذشته اش پیشرفتی نداشته بلکه هرگز نتایج خوبی هم بدست نیاورده است! او آخرین بار که در لیگ برتر مربیگری کرد بیش از دو سال پیش بود و در این فاصله نیز البته اتفاق ویژه ای در کارنامه فعالیت فوتبالی اش ثبت نشده است.

*از 3 آذر 93 تا 7 بهمن 96!

آخرین بار که منصور ابراهیم زاده در یک تیم لیگ برتری هدایت تیمی را در دست داشت به بیش از دو سال و دو ماه قبل یعنی تاریخ سوم آذر ماه سال 1393 برمی گردد. روزی که او در فصل چهاردهم به همراه تیم پیکان آخرین بازی نیم فصل اولش را هم روی نیمکت این تیم تهرانی نشست و بعد به طور موقت از جرگه مربیگری کنار رفت! او سرانجام در تاریخ 7 بهمن ماه جاری بار دیگر به لیگ برتر برگشت!

منصور ابراهیم زاده و لوئیز فلیپه اسکولاری

*آخرین آمار لیگ برتری!

او با پیکان در فصل چهاردهم لیگ برتر پس از 15 هفته(نیم فصل) توانست این تیم را با 4 برد، 5 تساوی، 6 باخت، تفاضل گل منفی 5 و مجموع 17 امتیاز در رده یازدهم به صمد مرفاوی تحویل دهد. آماری که البته نفر جایگزینش همان را نیز هرگز تکرار نکرد! مرفاوی در 15 بازی دور برگشت تیمی که یازدهم با 17 امتیاز تحویل گرفته بود را در رده پانزدهم و با 26 امتیاز تحویل داد تا در نهایت پیکان به دسته پایین تر سقوط کند!

*یک سال و نیم بیکاری!

ابراهیم زاده پس از اینکه نتوانست در پیکان با ستاره هایی همچون مهدی رحمتی، سعید آقایی، سیاوش اکبرپور، جی لوید ساموئل، میلاد نوری و... توفیقی در عالم مربیگری کسب کند تا یک سال و نیم کار با هیچ تیمی را تجربه نکرد ولی در نهایت در تاریخ ششم تیرماه سال گذشته(1395) هدایت تیم لیگ یکی مس کرمان را در دست گرفت.

*ناکامی در لیگ یک!

به گزارش مشرق، ابراهیم زاده گرچه در ابتدای فصل لیگ دسته یک را خوب آغاز کرده بود ولی در ادامه و با وجود تیم های چغری که شاید او کمتر تجربه رویارویی با آنها را داشت نتوانست به مقامی بهتر از هشتمی دست پیدا کند تا رویای صعود با این تیم پرطرفدار کرمانی را هم در همان لیگ دسته یک دفن کند. او پس از جدایی از مس هم بیکار ماند تا اینکه 7 بهمن با سپاهان به توافق رسید!

منصور ابراهیم زاده و زلاتکو کرانچار

*سومین مربیگری در سپاهان!

منصور ابراهیم زاده که حالا روی نیمکت مربیگری تیم سپاهان بر صندلی سرمربی تکیه می زند پیش از این هم بار دیگر این حس را تجربه کرده بود اما یک صندلی آن‌طرفتر از سرمربی! او در فصل 82-81 که فرهاد کاظمی سکان هدایت این تیم اصفهانی را در دست داشت کمک مربی این تیم بود و در اولین قهرمانی زردپوشان در لیگ برتر شریک شد. البته منصور پس از جدایی از سپاهان و قبول دستیاری رسول کربکندی در ذوب آهن، زمانی که لوکا بوناچیچ هدایت سپاهان را در دست گرفت بار دیگر به کادر فنی این تیم برگشت.

*عناوین ابراهیم زاده با سپاهان

منصور در فصلی که کمک مربی بوناچیچ بود با سپاهان جام حذفی را کسب کرد و پس از آن با همین تیم به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا هم دست یافت تا در دو عنوان مهم تاریخ این باشگاه سهیم باشد.

منصور ابراهیم زاده و لوکا بوناچیچ

*پرواز با بالهای آهنین

بهترین سالهای مربیگری منصور ابراهیم زاده را باید دورانی دانست که در ذوب آهن هدایت این تیم را در دست گرفت. او با این تیم بی حاشیه شهرش یک بار قهرمان جام حذفی شد. دو بار به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر دست یافت و یک مرتبه هم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت ولی در نهایت نایب قهرمان آن رقابتهای مهم شد.


*شانزدهمین مربی برتر دنیا!

حضور تیم ذوب آهن در فینال لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار در پایان سال 2010 میلادی نام منصور ابراهیم زاده را بین مربیان برتر آن سال قرار داده و در جدولی که مورینیو نفر اول شد، رده شانزدهم را به او اختصاص دهد. افتخاری که این مربی هنوز هم به آن می بالد.

منصور ابراهیم زاده

*سرآغاز سیر نزولی!

این مربی 61 ساله پس از کسب عناوین درخور توجه با تیم ذوب آهن وقتی با آن تیم قطع همکاری کرد گویی روزهای اوجش را هم پشت سرگذاشت. او بعد از 4 سال در فصل دوازدهم به تیم نفت تهران رفت و با آن تیم مقامی بهتر از پنجمی بدست نیاورد. سپس به راه آهن رفت و این تیم را یازدهم کرد! بعد از آن نیز پیکان انتخاب آخرش بود که با آن تیم هم مکانی بهتر از همان یازدهمی راه آهن بدست نیاورد! او در لیگ دسته یک نیز جایگاهی بهتر از هشتمی با مس کرمان را به خود و تیمش اختصاص نداد!

*بدترین سپاهان را گرفت!

منصور ابراهیم زاده حالا سپاهانی را تحویل گرفته که در آخرین دیدار خود هم نتیجه ای بهتر از شکست یک بر صفر به فولاد بدست نیاورد! سپاهان با 20 امتیاز تنها 9 بازی فرصت دارد تا از منطقه خطر دور شود. این تیم با استقلال خوزستانی که رده پانزدهم را به خود اختصاص داده تنها دو امتیاز فاصله دارد! قطعا با توجه به شرایط تیم های پایین و بالای جدولی این مربی کار بسیار دشواری در پیش خواهد داشت!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    39 11
    لیگ یک سلام
    • امیر IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      7 8
      خطاب به 7:01 : به همین خیال باش، سپاهان همواره دارای فراز و نشیب بوده است، سپاهان یک تیم ریشه دار است ، سپاهان همیشه سپاهان است.
  • مسعود IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    18 16
    ان ش الله که در سپاهان موفق باشه و بدخواهان سپاهان آرزوی رفتن به لیگ یک رو به گور ببرن
  • علی عبدالله IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    8 5
    سپاهان اصفهان، سرور لیگ یک ایران
  • منصور بختیاری GB ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    7 7
    من یک خوزستانی هستم ومعتقدم اگر سپاهان وذوب آهن درلیگ نباشند لیگی بدوم جذابیت خواهیم داشت
  • بچه محل IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    7 7
    من هم امیدو ارم ایشون در سپاهان موفق باشند و بعنوان یک اصفهونی و طرفدار سپاهان آرزوی موفقیت دارم. ولی ای کاش خود کرانچار را نگه میداشتند بهتر از ایشون بود.
  • امامی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    4 8
    بدخواهان می خواهند مانع ایجاد شوک به تیم سپاهان جهت اصلاح وبهبود آن شوند. در این مقطع آقای ابراهیم زاده می تواند کارهای مثبت فراوانی برای تیم سپاهان انجام دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس