کد خبر 825757
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
ذبیح الله پور شیب

ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده در نخستین مرحله از لیگ جهانی کاراته وان پاریس با شکست حریفان خود به فینال مسابقات راه یافتند.

به گزارش مشرق، در ادامه نخستین مرحله از لیگ جهانی کاراته وان که در شهر پاریس فرانسه و با حضور 756 کاراته کا از 81 کشور جریان دارد، ذبیح الله پورشیب در نیمه نهایی موفق شد ریاتارو آراگای ژاپنی را شکست دهد و راهی فینال شود.

کاپیتان تیم ملی کاراته در این دیدار مقابل رقیب دیرینه خود به تساوی 3 بر 3 رسید تا با رای داوران برنده مبارزه باشد. این نهمین مبارزه ذبیح الله پورشیب مقابل آرگای ژاپنی بود؛ در 8 مسابقه قبلی 7 بار آراگا برنده بود و یک بار پورشیب موفق به کسب پیروزی شد. این دومین برد پورشیب در 8 سال گذشته است.

پورشیب پیش از این دیدار ابتدا حریفی از کشور میزبان را یک بر صفر مغلوب کرد. در ادامه مقابل نماینده چین تایپه پس از تساوی یک بر یک با استفاده از قانون سنشو برنده شد. سومین مبارزه او مقابل کاراته کایی از کرواسی بود که با نتیجه 4 بر صفر به سود پورشیب خاتمه یافت و در دیدار چهارم هم موفق شد اوگور آکتاش ترکیه ای قهرمان اروپا در سالهای 2016 و 2017 را شکست دهد و راهی دور نیمه نهایی شود.

پورشیب برای کسب مدال طلا فردا به مصاف احمد المصاری از کشور مصر قهرمانی امیدهای جهان 2017 و قهرمان نوجوانان جهان 2013 و قهرمان خواهد رفت. 

سجاد گنج زاده نماینده وزن 84+ کیلوگرم تیم ملی مردان کشورمان در نخستین مبارزه با نتیجه 5 بر صفر مقابل نماینده چین تایپه به برتری رسید. گنج زاده در دور دوم مقابل نماینده آفریقای جنوبی با نتیجه 7 بر یک به برتری رسید و راهی دور بعدی مسابقات شد.

ستاره این روزهای کاراته ایران ، در دور سوم نماینده صربستان را با نتیجه 4 بر یک شکست داد. وی در دور چهارم سه بر یک از سد صالح اباذری دیگر نماینده ایران گذشت. گنج زاده در دیدار نیمه‌ نهایی مقابل ایوان کلپیچ از بوسنی با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید و فینالیست شد. گنج زاده در فینال با مهدی فیلالی قهرمان جوانان اروپا از کشور میزبان مبارزه خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس