کد خبر 825703
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
انصارالله

انصارالله از رونمایی یک فروند موشک جدید خبر داد و اعلام کرد که این موشک احتمالا روند جنگ را به کلی تغییر خواهد داد.

به گزارش مشرق، جنبش انصارالله یمن با توجه به پیشرفت‌هایی که در عرصه‌ی جنگی کسب کرده است حالا به سمت استفاده از انواع موشک‌ها برای مقابله با ائتلاف سعودی میرود.

«عبدالقدس الشهاری» معاون مدیر ارتباطات رسانه‌ای جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که حل بحران این کشور در دستان کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن است که کلیه سازوکارهای موجود برای مذاکره را از بین برده‌اند. 

وی در ادامه به نقش «ولد الشیخ احمد» فرستاده سابق سازمان ملل به یمن انتقاد کرد و گفت که وی بیشتر شبیه فرستاده و نماینده کشورهای ائتلاف سعودی بود نه یک فرد بی‌طرف و خود را به گونه‌ای نشان داد که گویی وی خود ائتلاف است.

الشهاری در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اظهار داشت که با انتخاب نماینده‌ای جدید از سوی سازمان ملل در یمن و نشانه‌های آغاز مرحله‌ای جدید از مذاکرات در عمان، به تغییرات خوش‌بین است.

معاون مدیر ارتباطات رسانه‌ای جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که اختلافات و درگیری‌هایی میان کشورهای بزرگ بر سر بحران یمن وجود دارد اما با این وجود تلاش دارند تا راهکارهایی را برای حل این بحران پیدا کنند به گونه‌ای که منافعشان تحت تاثیر قرار نگیرد. اما از نظر ما راهکار این بحران باید یمنی - یمنی و به دور از فشارهای خارجی و منطقه‌ای باشد.

وی در ادامه از وجود یک موشک جدید خبر داد و گفت که این موشک احتمالا در مرحله آتی، روند نظامی جنگ را تغییر خواهد داد.

الشهاری تاکید کرد: انصارالله کبوتر صلح است و برای ایجاد راهکار برای بحران یمن، امتیازهای زیادی داده است اما کشورهای بزرگ در منطقه و جهان که بر سر این بحران با یکدیگر اختلاف دارند، تلاش می‌کنند تا راهکارهایی توافقی به گونه‌ای که منافعشان تحت تاثیر قرار نگیرد، ارائه کنند.

یگان موشکی انصارالله یمن آذرماه گذشته، مصادف با هزارمین روز آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن کاخ یمامه ریاض را هدف یک فروند موشک بالستیک قرار داد.
یگان موشکی انصارالله یمن آذرماه گذشته، مصادف با هزارمین روز آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن کاخ یمامه ریاض را هدف یک فروند موشک بالستیک قرار داد. 

این شلیک در هزارمین روز جنگ صورت گرفت، یعنی با وجود هزار روز جنگ نابرابر نیروهای مدافع یمنی هنوز ایستاده‌ و شکست را نپذیرفته‌اند. شلیک این بار به کاخ یمامه بود، آن هم ساعتی که نشست سران سعودی در غرب ریاض در حال برگزاری بود. این اولین شلیک موشک بالستیک توسط یمنی‌ها در طول روز بود و این خود پیام‌های متفاوتی را در بر دارد. اگر یمنی در طول سال اول و دوم جنگ به شلیک موشک به اهدافی تا عمق 200 تا 400 کیلومتری جبهه‌ها اقدام می‌کردند، اکنون با شناسایی دقیق هدف، نشست سران سعودی را هدف‌گذاری می‌کنند.

پس از خبرسازی‌های امریکا در قبال قدرت موشکی یمن و اینکه موشک شلیک‌شده ایرانی بود، برخی تحلیل‌گران درباره پیام اصلی این شلیک هشدار دادند و اعلام کردند: اگر یمنی‌ها توانسته باشند به برد بالای 1300 کیلومتر دسترسی پیدا کرده باشند، این یعنی موفق شده‌اند علاوه بر توسعه موشک‌های قدیمی، موشک‌های جدیدی هم بسازند. در صورت داشتن تکنولوژی لازم، ساخت آن سخت نیست. بنابراین باید گفت که در انبارهای آنها تعداد لازم برای هدف‌گیری‌های بعدی وجود دارد. این مساله را به صراحت می‌شد در بیانیه صادر شده توسط ارتش این کشور مشاهده کرد که تهدید کرده بود هدف بعدی مراکز نفتی و اقتصادی این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس