ترامپ

هفته نامه مشهور تایم در تازه ترین شماره خود طرح روی جلد را به تصویری درباره انزوای بین‌المللی آمریکا اختصاص داده است.

به گزارش مشرق، هفته نامه تایم آمریکا طرح جلد روز جمعه خود را به تصویری اختصاص داده است که نشانگر انزوا و دوری آمریکا از متحدان بین المللی است.

این تصویر آمریکا را در وسط صفحه قرار داده ولی سایر کشورهای متحد آن با فاصله و دور از آمریکا قرار دارند.

این هفته نامه آمریکایی در سرمقاله ای تحت عنوان "آمریکای تنها" به قلم کارل ویک به این مساله اشاره کرده است که آمریکا قدرت و نفوذ بین المللی خود را در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ از دست داده و بیش از پیش در جهان منزوی شده است.

این مقاله افزود: آمریکا امروز به کشوری تبدیل شده است که به خاطر مسائلی مثل آزادی رسانه های خبری و مهاجرت با انتقادات گسترده بین المللی روبرو شده و این مساله بر خلاف تصویری است که از این کشور پس از جنگ جهانی دوم به عنوان منبع اصلی دموکراسی به تصویر کشیده شده بود.

این مقاله در ادامه به طوماری اشاره کرده است که در بریتانیا در مخالفت با سفر ترامپ به این کشور به امضای میلیونی رسیده است. در این مقاله آمده است، با افول پرستیژ و جایگاه آمریکا در عرصه بین المللی، جهان به دنبال یک رهبر جدید است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از تصمیم جنجالی ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به این انزوای بین المللی اشاره کرد و گفت: آمریکا به خاطر مسیر نادرست و اشتباهش، خود را در جهان تنها و منزوی کرده است.

128 کشور جهان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه ای علیه آمریکا رای دادند و خواستار لغو تصمیم ترامپ درباره قدس شدند.

در سوریه نیز تلاش های آمریکا برای ایفای نقش مهم، با اقدامات ابتکاری روسیه، ایران و ترکیه خنثی شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس