کد خبر 825488
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
صادق درودگر

رئیس بازاریابی سازمان لیگ گفت: از شرکت ایرانسل و شبکه های پربیننده تلویزیون و شبکه های اینترنتی درخواست می‌کنم که سازوکار قانونی را جهت پخش و استفاده از بازی‌های لیگ را دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش مشرق، صادق درودگر در مورد قرارداد همکاری ایرانسل و لالیگا در خصوص پخش اختصاصی برنامه های لیگ اسپانیا و همچنین در بخش استعدایابی و بحث مدرسه حرفه ای فوتبال در ایران، گفت: در بحث راه‌اندازی مدارس حرفه ای در کشور همواره ما استقبال می‌کنیم و همچنین همه علاقمندان از حمایت ما بهره‌مند هستند اما باید بررسی و خیلی دقت شود. این درست نیست که هر کسی هر کاری که دلش خواست را در بحث فوتبال کشور انجام دهد و این کار بدون مجوز بدون نظارت و ارزیابی انجام گیرد.

وی در ادامه گفت:‌ فوتبال در تمام دنیا نظام‌مندی و سازمان و شرایط خاص خودش را دارد و در شرایط کنونی هیچ آیین‌نامه یا مصوبه‌ای برای مدارس حرفه‌ای در هیأت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مصوب و صادر نشده است. من واقعاً ‌نمی‌دانم شرکت خدماتی ایرانسل از کجا این مجوز را کسب کرده است. همان‌طور که اطلاع دارید یکسری از آکادمی‌های فوتبال برای مردم مشکلاتی به وجود آوردند که مردم با مراجعه به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مدعی پرداخت‌های زیادی به این‌گونه مدارس و آکادمی‌ها شدند که در نهایت از این مدارس فرزندان آنها بهره و نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال گفت: من اگر این حرف‌ها را می‌زنم به این دلیل است که این موضوعات را به چشم دیده‌ام، البته من نمی‌گویم این شرکت‌ها اعتبار ندارند (ایرانسل)، اتفاقاً اعتبار خوبی در بحث اقتصاد و در بازاریابی دارند، اما آنچه که وجود دارد، آنها باید بر اساس اصول و روش‌ها و قوانینی که وجود دارد، اقدام کنند و این کار آنها در شرایط کنونی قانونی و اصولی نیست که بدون هیچ‌گونه مجوزی اقدام به تبلیغات و احداث مدارس حرفه‌ای در بحث فوتبال کرده‌اند.

درودگر افزود: این کار ایرانسل این موضوع را اینطور نشان می‌دهد که گویی ما در کشور خود هیچ دستگاه و یا سازمان اداره‌کننده فوتبال نداریم و لیگ اسپانیا، لالیگا حاکم فوتبال ایران است و اینکه آنها بخواهند فرنادو موریینتس بازیکن سابق رئال مادرید و سفیر کنونی رئال را به ایران دعوت کنند و جلسه‌ای هم با چند نفر برگزار و سپس تصمیم بگیرند که یک کار مشترک در بحث مدارس حرفه ای و یا کار استعدادیابی را انجام دهند. این کار آنها باعث می شود هرج و مرج در آکادمی ها حاکم شود و این کار برای آنها شروع یک کار رسانه‌ای بزرگ و تبلیغات انفجاری برای جذب درآمدهای مالی شرکت‌های زیر‌مجموعه‌ خودشان باشند برای ما هیچ فرقی نمی‌کند چه شرکت یا شخصی اقدام می‌کند ، مهم این است که با رعایت قوانین جاری کشور و بین المللی اقدام کنند ، مگر سازمان لیگ می‌تواند بدون اخذ مجوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به راه اندازی اپراتور ارتباط موبایلی راه اندازی کند ؟

مدیرعامل سابق باشگاه ملوان گفت:‌ به‌هرحال در تمام کشور آکادمی‌های فوتبال وجود دارد و وظیفه ذاتی فدراسیون فوتبال ، هیات های فوتبال و سازمان لیگ است که از طریق باشگاه‌ها نظارت کافی را روی این آکادمی‌ها داشته باشیم. اگر باشگاه‌های ما صاحب درآمد شوند، بسیار عالی است و ما از این موضوع حمایت می‌کنیم، اما باید آنها سازوکار قانونی را هم رعایت کنند و در بحث آکادمی ابتدا باید بررسی شود که آن شرکت پروانه باشگاه یا آکادمی فوتبال پروانه دریافت کرده اند خیر؟ که تا کنون چنین مجوزی از سوی مدیریت فنی توسعه سازمان لیگ صادر نگردیده است.

وی ادامه داد:‌ تابه‌امروز اصلاً آیین‌نامه‌ای به نام آیین نامه آکادمی حرفه‌ای بین المللی در کشور ما وجود ندارد و اگر کسی خواستار این‌گونه آکادمی‌ها در سطح کشور هستند باید در ابتدا طرح خود را به فدراسیون فوتبال و بخش فنی توسعه سازمان لیگ ارائه کنند تا در این خصوص بررسی و در صورت صلاحیت مصوب شود و در آخر پرونده آکادمی فوتبال صادر شود،‌ البته دوستان ما در فدراسیون فوتبال و یا سازمان لیگ در صورت درخواست این‌گونه آکادمی‌ها به‌سرعت این موضوع را در دستورکار خود قرار می‌دهند، اما اگر بخواهد به فدراسیون فوتبال و یا سازمان لیگ بی‌توجهی شود، امر ناپسندی است و باعث هرج و مرج در کشور به‌خصوص در بحث فوتبال می‌شود و برای کسانی که به دنبال سوءاستفاده از منابع مالی مردم هستند، این فرصت را مهیا می‌کنیم. در کل ما باید نظارت کافی روی این‌گونه مدارس آکادمی‌ها داشته باشیم.

درودگر گفت: تمام آکادمی‌های فوتبال موظف هستند که کلیه برنامه‌های خود ازجمله اردوها، اعزام‌ها و یا در کدام شهر می‌خواهند آکادمی فوتبال خود را راه‌اندازی کنند و حتی درآمد این آکادمی‌ها به چه صورت باید هزینه شود، این موضوعات باید ابتدا در بخش فنی توسعه سازمان لیگ بحث و بررسی و در این سازمان مصوب شود.
نائب ریس اسبق کمیته فوتسال آسیا ،گفت: این کار صیحح نیست که شرکت ایرانسل به صورت عام اطلاعیه بزند و از تمامی کسانی که سیم کارت ایرانسل دارند و  همچنین از هواداران و علاقمندان باشگاه های مختلف سراسر کشور دعوت به عمل آورند که کلیپ یا فیلم‌های خود را ارسال کنند ، پس در اینجا درآمدهای سایر باشگاه‌ها به غیر از باشگاه‌ها پرسپولیس،‌ استقلال،‌تراکتورسازی، چه می شود؟ پس تکلیف باشگاه‌های دیگر لیگ مثل ذوب‌آهن،‌سپاهان، نفت آبادان،ملوان ،نساجی، گسترش فولاد تبریز، مس کرمان و... چه میشود؟ بالاخره همه اینها باشگاه‌هایی هستند که در لیگ ایران فعالیت و نقش آفرینی می کنند و پر طرفدار هستند . اگر فرصت و یا امکانات به‌وجودآمده باید برای همه باشگاه‌های کشور یکسان باشد و باید سهم هر یک از آنها را مشخص شود.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال افزود: اگر شهرستان‌ها و یا باشگاه‌ها بخواهند آکادمی فوتبال داشته باشند، حتماً باید هیأت فوتبال شهرستان‌ها به عنوان فدراسیون‌های محلی نظارت کافی روی این‌گونه مدارس داشته باشند. به این دلیل که در بحث مدارس فوتبال موضوع آموزش کودکان، نوجوانان و نونهالان موضوع بسیار پراهمیتی است، به این دلیل که فسادانگیز است و خانواده‌های بسیاری شکایتهای زیادی به فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق صیانت از لیگ حرفه ای آورده اند و به این دلائل باید در این مدارس نظارت و دقت بیشتری صورت گیرد.

درودگر در پایان گفت: من از شرکت ایرانسل درخواست می‌کنم که به‌سرعت سازوکار قانونی این آکادمی‌ها را پیگیری کند و طرح و ایده خود را به سازمان لیگ و کمیته فنی توسعه فدراسیون فوتبال که باید مجوز این آکادمی‌ها را صادر کنند، ارسال شود. من به‌عنوان مدیر بازاریابی وآقای بهاروند به‌عنوان رئیس سازمان لیگ و همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال همه ما از تمام طرح‌های نوآورانه‌ای که به نفع توسعه فوتبال می‌باشد حمایت می‌کنیم، اما ما در فوتبال جزایر خودمختار نداریم که هر کس هر زمان دلش خواست وارد شود و بخواهد بهره‌ای از فوتبال ببرد. من در همین جا به برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی که دارند بازی‌های فوتبال را بازپخش می‌کنند و مجدداً دوباره از صحنه‌های فوتبال استفاده می‌کنند و درآمدهای بسیار زیادی در این زمینه دارند، اعلام می‌کنم به سازمان لیگ مراجعه و از شرکت طرف قرارداد مجوز خود را دریافت کنند زیرا کلیه فرصت های تبلیغی لیگ به طرف تجاری واگذار گردیده و باید قانونا پاسخگو بوده و حقوق فوتبال وهمه طرف ها را پرداخت نمایند .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس