بدهی دولت

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تأمین اجتماعی 146 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد حال می‌خواهند به جای پرداخت مطالبات خود درآمد 9 بیست و هفتم درمان را نیز از تأمین اجتماعی برداشت کنند.

به گزارش مشرق، حسن صادقی در گردهمایی دبیران اجرایی خانه‌های کارگری سراسر کشور که امروز در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: موضوع دستمزد یکی از مباحث روز پایان سال کارگری و کارفرمایی است .

وی ادامه داد:‌کانون عالی شوراها و نشست سال گذشته به جمع‌بندی رسیدند و سبدی را مطرح کردند که 38 قلم کالا در آن تعریف شده بود و مبلغ آن 2 میلیون و 485 هزار و 500 تومان است و این در حالی است که نیروی کارگری ما 67 درصد از معاش زندگی خود را با پرکاری و اشتغال مجدد تأمین می‌کند و حقوقی که دریافت می‌کند 31 یا 33 درصد از هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد.

صادقی یادآور شد: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای وجود دارد که حقوق زیر 2 میلیون تومان در سال آینده 18 درصد اضافه شود و ما درخواست داریم مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی هم مانند شاغلین دریافت کنند. امیدواریم بر اساس تعریف شورای عالی کار حقوق کارگران برای تأمین آن سبد کالایی به حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یابد و آن فاصله درآمد و هزینه نیز از بین برود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری یادآور شد: اخیراً نیز در مجلس شورای اسلامی بحثی به عنوان کاهش 9 بیست و هفتم درآمدهای تأمین اجتماعی از محل درمان مطرح شده است که این اقدام به نفع نظام و آینده نظام تأمین اجتماعی نیست.

وی افزود: تأمین اجتماعی دارای استقلال مالی و مدیریت یکپارچه است تفکیک درمان، این نظام یکپارچه را متلاشی می‌کند و ما مصارف را بر مبنای منابع تأمین کرده‌ایم.

صادقی افزود: امروز تأمین اجتماعی دچار کسری منابع است و این کسری منابع به دلیل مصوبات قوانینی است که توسط مجلس به ما تحمیل شده است. و دولت‌ها هم وقتی دیدند یک منابع دسترس و سهل‌الوصول به وجود آمده برای مجلسی‌ها دست زدند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: مصوباتی چون بیمه زنان خانه‌دار ، قالیبافان، دارندگان درون‌شهری و برون‌شهری و ... داشته‌اند که دولت متعهد به پرداخت هزینه بیمه این افراد شده بود ولی به تعهد خود عمل نکرده است و موجب شده هزینه‌های دولت را نیز تأمین اجتماعی پرداخت کند.

وی افزود: در قالب بودجه امسال 29 هزار میلیارد تومان تعهدات دولت نسبت به سازمان است که به عنوان مثال تعهدات دولت مربوط به قالیبافان 1300 میلیارد تومان، حمایت از جانبازان 1100 میلیارد تومان و دیگر تعهدات تحمیلی سایر اقشار 1300 میلیارد تومان برآورد شده است.

صادقی گفت:‌این موارد در حالی است که تأمین اجتماعی 146 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد حال می‌خواهند به جای پرداخت مطالبات خود درآمد 9 بیست و هفتم درمان را نیز از تأمین اجتماعی برداشت کنند.رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی 42 میلیون و 200 هزار نفر بیمه‌شده دارد، گفت: چه کسی اجازه داده است که دست‌اندازی به حقوق کارگران بشود.

وی خطاب به بعضی از نمایندگان مجلس گفت: حق ندارید که این درآمد تأمین اجتماعی را که برای کارگران است برداشت کنید و بنده می‌خواهم نمایندگان مجلس یک بار قانون را بخوانند و با هر کدام از آنها مناظره می‌کنم تا ثابت شود فاقد دانش لازم در امور اجتماعی هستند.

صادقی افزود: کاهش درآمد 9 بیست و هفتم تأمین اجتماعی حاکمیت را با چالش مواجه می‌کند. بعضی از مصوبات مجلس موجب شده است که اکنون تأمین اجتماعی دچار چالش و عدم نقدینگی شود و حتی در حال حاضر که تأمین اجتماعی درمانی بهتر از درمان دولت ارائه می‌دهد، می‌خواهند آن را از ما بگیرند، چه حقی دارند که پول کارگران را به خزانه دولت ببرند و آنجا استفاده کنند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه این چه مجلسی است که پول فقرا را می‌گیرد و به نفع اغنیاء خرج می‌کند، گفت: وزیر بهداشت گزارش غلطی را به نمایندگان مجلس درباره منابع درمانی تأمین اجتماعی ارائه داده است چرا باید نمایندگان ما وام‌دار یک وزیر بشوند. این رویکرد با ارزش‌های تعریف‌شده نظام مغایرت دارد. این رویکرد با اندیشه‌های امام و مقام معظم رهبری مغایرت دارد که می‌گویند قوانین را به گونه‌ای مصوب کنید که به نفع فقرا باشد.

وی با اشاره به اینکه افرادی می‌خواهند کشور را دچار ناآرامی کنند، گفت: از اشتباهات و تصمیم‌های غلط خود درس بگیرید چرا عده‌ای تیشه برداشته‌اند و می‌خواهند پایه‌های نظام را بزنند.صادقی افزود: باید این موضوع که موجب کاهش درآمدهای تأمین اجتماعی می‌شود و بودجه آن به خزانه دولت ریخته می‌شود متوقف شود چرا که قطعاً مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره طرح تحول سلامت نیز اظهار داشت: این طرح در حال حاضر شکست خورده است چرا که طرح تحول سلامت الگویی نداشت. به طرح تحول سلامت نگاه سیاسی داشتم و جای سؤال اینجاست که این طرح ملی تا کنون که 19 هزار و 700 میلیارد تومان از درآمدهای تأمین اجتماعی را به خود اختصاص داده است چه دستاوردی برای کشور داشته و حاصل آن چه بوده است.

وی بیان داشت:‌یک اتفاق خوب نیز افتاده است که بخشی از مطالبات بانک رفاه که به تأمین اجتماعی قرض داده شده بود به میزان 25 هزار میلیارد تومان در قالب تهاتر با بانک مرکزی پرداخت شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس