محمود بدرفر - عکاس جنگ

محمود بدرفر از عکاسان دوران جنگ عراق علیه ایران درباره لزوم توجه به عکاسان آماتور دوران دفاع مقدس صحبت کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمود بدرفر عکاس دوران دفاع مقدس در مورد فعالیت‌های انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گفت: چند سالی است که فعالیت عکاسی در انجمن عکاسان دفاع مقدس کم رنگ شده است و بیشتر به دنبال جمع‌آوری نگاتیوها و عکس‌های دوران دفاع مقدس از افراد و سازمان‌های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: تهیه آرشیو و جمع‌آوری این عکس‌ها جزو اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که در حال حاضر در مجموعه عکاسان انقلاب و دفاع مقدس انجام می‌دهیم و قصد داریم این عکس‌ها را ساماندهی و مرتب‌سازی کرده و از فرسایشی که پیدا کرده‌اند نجات داده و از ادامه این روند جلوگیری کنیم.

بدرفر در مورد نمایشگاه «۱۰ روز با عکاسان» که آذر ماه در خانه هنرمندان برگزار شد اظهار کرد: انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در نمایشگاه «۱۰ روز با عکاسان» که در خانه هنرمندان برگزار شد غرفه داشت و ما نمایشگاهی با عنوان «یک حلقه از جنگ» داشتیم که در این نمایشگاه عکس‌های حمیدرضا ولی از یک روز عملیات در ماهوت عراق در یک حلقه فیلم، ۲۱ عکس از زندگی شهید منصور عطشانی در جزیره مینو و ۲۱ عکس که شهید عطشانی عکاسی کرده به نمایش گذاشته شد و مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت.

به گفته وی، این عکس‌ها به دلیل سادگی و روال داستانی خوبی که داشتند، مورد توجه قرار گرفتند.

این عکاس جانباز افزود: ما ضمن احترام به این عکاسان و شهید عطشانی در نظر داشتیم که عکس‌های عکاسان آماتور را هم به نمایش بگذاریم و به همین منظور چند سالی است که عکاسان آماتور را شناسایی کرده و هر بار عکس‌های یکی از این دوستان را به نمایش گذاشته‌ایم که مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفته است.

بدرفر صداقت و سادگی در نگاه را ویژگی این عکاسان دانست که توانسته ذهن مخاطبان را با خود درگیر کند و تاکید کرد: تمامی عکس‌های حمیدرضا ولی از دو حلقه فیلم انتخاب شده بود و این کم نظیر است که از دو حلقه عکس یک عکاس آماتور بتوان یک نمایشگاه برگزار کرد. حمیدرضا ولی و همراهانش در یک موقعیت خاص در خط مقدم قرار گرفته بودند و او توانسته بود این عکس‌ها را به ثبت برساند.

وی همچنین خبر داد: هرساله نمایشگاهی از آثار عکاسان نوجوان و جوانی که انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با خود به شهرستان‌ها می‌برد، در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و اختصاصا برای نمایندگان مجلس به نمایش گذاشته می‌شود تا این نمایندگان از نقاط ضعف و محرومیت‌هایی که شهر یا استانشان با آن روبه‌رو است به صورت مستند آگاه شوند تا شاید تاثیری در تخصیص بودجه در آن مناطق و بوجود آمدن نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

بدرفر در پایان درباره زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: تاریخ دقیق نمایشگاه مشخص نیست اما احتمالا در سال آینده  برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس