گرد و غبار

در حالی‌که هجوم ریزگردها به استان خوزستان مشکلات جدی را برای این استان بوجود آورده، اینبار قرار است رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در میان گرد و غبار در شهر بندری ماهشهر برگزار شود.

به گزارش مشرق، در طول 8 سال جنگ تحمیلی استان خوزستان بیشترین خسارت‌های زیربنایی را بواسطه حمله دشمن بعثی به ایران متحمل شد و بسیاری از تاسیسات و صنایع بزرگ و کوچک این استان از جمله مجموعه‌ها و سالن‌های ورزشی به نابودی کشیده شد.با وجود گذشت سالیان دراز از پایان جنگ، هنوز مردم این دیار با مشکلات ریز و درشت زیادی که ناشی از بی‌توجهی مسئولان بوده، دست و پنجه نرم می‌کنند و بالطبع کمبود امکانات ورزشی، مشکلات جدی برای انجام فعالیت‌های ورزشی توسط نوجوانان و جوانان و همچنین عدم استقبال فدراسیون‌های ورزشی برای دادن میزبانی مسابقات بین‌المللی به این استان را بدنبال داشته است.

اما طی دو سه سال اخیر فدراسیون کشتی با سیاست جالب توجه رسول خادم که سعی در برگزاری رقابت‌های بین‌المللی در استان‌های مختلف داشته، میزبانی رقابت‌هایی همچون جام باشگاه های جهان، جام جهانی و اینبار جام تختی را به این استان واگذار کرده که این امر نه تنها باعث رشد و پیشرفت رشته کشتی در این استان می‌شود، بلکه رشد و گسترش امکانات ورزشی و اشتیاق دیگر فدراسیون‌ها برای برگزاری رقابت های بین‌المللی در این استان نفت‌خیز و گرم را مخصوصا در فصول سرد سال به دنبال خواهد داشت.

اما هجوم ریزگردها طی سالیان اخیر باعث افزایش مشکلات مردم این استان شده به گونه‌ای که حتی نفس کشیدن در هوای آزاد را نیز برای آن‌ها به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل کرده و مسئولان نیز طی سال های گذشته تنها به دادن وعده بسنده کرده اند.

قرار است رقابت‌های بین‌المللی و معتبر کشتی فرنگی جام تختی با حضور 12 کشور خارجی پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در بندر ماهشهر در شرایطی برگزار شود که بار دیگر ریزگردها و ذرات معلق استان خوزستان را مورد هجوم قرارداده‌اند و کشتی‌گیران تیم‌های ایران، ایتالیا و قزاقستان که چند روزی است برای برگزاری اردوی مشترک در ماهشهر به سر می‌برند را دچار مشکلات جدی کرده و گلایه شدید آن‌ها از این وضعیت را بدنبال داشته و حتی برگزاری این رقابت‌ها در چنین وضعیتی را با دشواری روبرو کرده است.

حمید بنی تمیم در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان این رقابت‌ها در چنین سطحی را که زیر نظر اتحادیه جهانی است، در چنین شرایط وخیمی برگزار کرد یا خیر اظهار کرد: متاسفانه هجوم ریزگردها سالیان زیادی است که مردم خوزستان را با مشکلات سلامتی بیشماری مواجه کرده و لازم است دیگر راهکار جدی برای مقابله با این پدیده اتخاذ شود.این گرد و غبار واقعا آزاردهنده است و مخصوصا برای افراد حساس و کودکان و سالمندان تنفس در چنین هوایی بسیار خطرناک است.

نایب رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه رقابت‌های بین‌المللی جام تختی به طور قطع در موعد مقرر به میزبانی ماهشهر برگزار خواهد شد گفت: کشتی‌گیران برخی تیم‌های شرکت‌کننده همچون ایران، ایتالیا و قزاقستان چندروزی است که در اردوی مشترک بسر می‌برند و هجوم ریزگردها باعث نارضایتی آن‌ها و گلایه از این وضعیت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما چاره‌ای نداریم و باید این رقابت‌ها را به میزبانی ماهشهر برگزار کنیم. خوشبختانه آنطور که سازمان هواشناسی اعلام کرده، از روز چهارشنبه تا غروب جمعه وضعیت هوا در استان بهتر می‌شود و مجددا از جمعه شب بار دیگر ریزگردها به آسمان خوزستان هجوم می‌آورند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس