اتاق تاریک

چالش‌های عاطفی و اخلاقی زوجی از طبقه‌ی متوسط موضوع جدیدترین فیلم روح الله حجازی است.

به گزارش مشرق، روح الله حجازی تصمیم گرفته مسیر مشخصی را در فیلمسازی پیش بگیرد و علاقه‌ی زیادی به تغییر آن ندارد. غیر از اولین فیلم سینمایی‌اش، در میان ابرها، در سه فیلم زندگی خصوصی آقا و خان میم، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو و مرگ ماهی تلاش کرده تصویرگر بحران‌هایی باشد که افراد معمولی ممکن است در زندگی روزمره‌شان با آنها مواجه باشند. بحران‌هایی مثل بی اعتمادی زوج‌ها به همدیگر یا به خطر افتادن کانون خانواده. اتاق تاریک که برعکس دو فیلم اول حجازی فیلمنامه‌اش را خودش نوشته قرار است همین مسیر را کامل‌تر کند.

حجازی بعد از مرگ ماهی قرار بود فیلمی به اسم «کت واک» بسازد. اما ناگهان خبر رسید برای پروژه‌ی جدیدی به اسم اتاق تاریک پشت دوربین قرار گرفته است؛ فیلمی که فیلمبرداری طولانی‌ای نداشت و ساعد سهیلی و ساره بیات در آن نقش زوج متفاوتی را بازی می‌کنند که ناخواسته درگیر ماجراهای چالش برانگیزی می‌شوند. یکی از نقش‌های اصلی را هم پسربچه‌ای بازی می‌کند که اطلاعات زیادی درباره‌ی نقش او در قصه به بیرون درز نکرده است. حجازی مثل مرگ ماهی خودش بر صندلی تهیه کنندگی فیلم تکیه زده است.

ساعد سهیلی در اکثر فیلم‌هایش بازی‌های قابل قبولی داشته و به نظر می‌رسد اتاق تاریک هم به یکی از همین فیلم‌ها تبدیل شده باشد. می‌شود حدس زد مثل فیلم‌های قبلی حجازی نتیجه از نظر کارگردانی هم از استانداردهای لازم برخوردار باشد. اگر حجازی توانسته باشد مثل فیلم‌های قبلی‌اش تصویری ملموس از شخصیت‌ها و بحران پیش رویشان ارائه دهد فیلمش در جشنواره طرفدارهای خودش را پیدا می‌کند.

منبع: ماهنامه ۲۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس