کد خبر 823616
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۳
رهبر انقلاب

توطئه سکوت که می‌توان آن را مجموعه استراتژی‌های رسانه‌ای غرب جهت بایکوت خبری حقایق دانست.

به گزارش مشرق، روزنامه جوان در یادداشتی از زینب عامری آورده است:

مقام معظم رهبری در سیزدهمین اجلاس کشورهای اسلامی اشاره داشتند: «نباید گذاشت که امپراطوری خطرناک تبلیغاتی غرب که عمدتاً به دست صهیونیست‌ها اداره می‌شود مسائل مهم دنیای اسلام را نادیده بگیرد و با توطئه سکوت مسائل اصلی امت اسلام را محو کند.» 

توطئه سکوت که می‌توان آن را مجموعه استراتژی‌های رسانه‌ای غرب جهت بایکوت خبری حقایق دانست، سال‌هاست بر این رسانه‌ها سایه افکنده و آنها به یکی از بازوان اصلی جریان‌سازی سیاسی و تک قطبی نمودن جهان تبدیل کرده است. این حقیقت مهم و نیز چگونگی«مسکوت‌سازی»در این رسانه‌ها از متن سخنان چرخانندگان آنها و سایر آگاهان رسانه‌ای به خوبی قابل استخراج است:

۱- سرمایه‌گذاری جهت رسانه‌سازی با هدف انتشار مطالب غیرواقع و اخبار ساختگی و ازپیش‌طراحی‌شده به انحراف از اخبار اصلی و کتمان حقایق دامن می‌زنند. nltimesنوشت:«تنها یک سایت جدید و پر بازدید امریکایی از سال۲۰۱۵، 104مقاله مرتبط با اسلام منتشر کرده که با بررسی مرکز نژاد و جنسیت دانشگاه برکلی کالیفرنیا فاقد مستندات و بار علمی تشخیص داده شده و تنها فوبیا و نفرت از اسلام را به خواننده منتقل می‌کرده است.» این شلوغ‌کاری و شانتاژ خبری یکی از روش‌های مسکوت گذاشتن حقایق و اهمات جهان اسلام است. حسین یاسا تحلیلگر افغان طی گزارشی مستند در خبرگزاری افغانستان نگاشت:«تبلیغات مکرر برخی رسانه‌های وابسته به غرب، تجهیزات و پوشش‌های خبری سریع و فوق مدرن مثل«شبکه فرقان» و انتشار اخبار و مصاحبه‌هایی که برای هر اهل فنی مشخص است که یک سناریوی ازپیش‌نوشته‌شده است، همان روزهای نخست این گمانه را تقویت کرد که داعش را خود غرب ساخته است. ساخت و تجهیز این رسانه‌های تازه‌نفس هم اقدام حمایتی است؛ حقیقتی که امروز خود به آن معترفند.»

۲- عدم پخش اخبار اصلی و مهم جهان اسلام و انتشار اخبار بَدلی و جایگزین یکی دیگر از استراتژی‌های همسو است که«رمزی بارود»روزنامه‌نگار و فعال سیاسی فلسطینی پرده از آن بر می‌دارد: «میزان آگاهی امریکایی‌ها از آنچه در فلسطین می‌گذرد«نزدیک به هیچ» است اما بالعکس آنچه از داعش می‌دانند می‌توان بسیار خوب ارزیابی کرد، به همین علت ترامپ هرچه می‌خواهد درباره فلسطین می‌گوید و شنوندگانش هم سرتأیید تکان می‌دهند! البته آنها در این بی‌توجهی مقصر اصلی نیستند. آنها و تمام مردم جهان به مسائلی بی‌توجه می‌شوند که رسانه‌های غالب می‌خواهند که بی‌توجه باشند. رسانه‌های امریکایی قابل اعتماد نیستند چون نه تنها حقایق را ارائه نمی‌کنند بلکه با پخش اخبار جایگزین یا گزارشات سفارشی یک جریان گمراه کننده از روایات اسرائیلی را منعکس می‌کنند.»

۳- معکوس‌نمایی و برگرداندن حقایق نیز یکی دیگر از ترفندهای به کار گرفته شده در توطئه سکوت پروپاگاندای غربی است که منار موهاش روزنامه‌نگار امریکایی پس از بازگشت از رژیم صهیونیستی در یک اعتراض رسانه‌ای به افشای آن دست می‌زند:«آمار تلفات فلسطینی‌ها به هیچ عنوان بازتاب رسانه‌ای ندارد. خبرنگارانی داریم که به علت ارعاب حاصل از خشونت‌های اسرائیل یا تهدید و تطمیع به عارضه ندیدن دچار شده‌اند یا به زور ساکت شده‌اند. من تمامی رسانه‌های آگاه را در وارونه‌سازی برای آنچه در جنگ فلسطین می‌گذرد و دستکاری تیترها برای مقصرنمایی حماس در قتل‌عام‌هایی که رژیم اسرائیل مسبب اصلی آن است و مخفی کردن این حقایق، مقصر می‌دانم و به عنوان یک امریکایی به اسرائیلی شدن امریکا اعتراض دارم و خواهان آنم که این خشونت تمام شود.»

۴- مسکوت‌سازی و ایجاد جو خفقان اطلاعاتی و خبری نسبت به مسائل مهم جهان اسلام به دروغ‌پراکنی و شگردهای عملیات روانی ختم نمی‌شود. تخریب رسانه‌هایی که پوشش خبری فلسطینیان را برعهده داشته‌اند در سال‌های ۲۰۰۸ و۲۰۱۲ و۲۰۱۶ از غیرانسانی‌ترین و وحشیانه‌ترین روش‌هایی است که اربابان رسانه‌های غربی در راستای همین توطئه سکوت اراده کرده‌اند. تنها در سال گذشته رژیم صهیونیستی دو مؤسسه بزرگ رسانه‌ای پال مدیا و ترن مدیا را در کرانه باختری مورد حمله و تخریب قرار داد و تجهیزات و تولیدات خبری آنان را مصادره کرد؛ اتفاقی که در هر جای دیگر دنیا رخ می‌داد صدای حقوق بشر را از گلوگاه خفته خود بیرون می‌کشید.

قُرُق اطلاعاتی جهان توسط رسانه‌های وابسته به غرب دود برخاسته از همان آتش اسلام‌هراسی است که سال‌هاست به جان امریکا و رژیم صهیونیستی و همقطارانش افتاده است. مبارزه با تمام قوا علیه اسلام در میدان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و چنگ زدن به طرق خشونت‌بار، اعتراف ضمنی این دولت‌ها به ضعف آنها در مقابل گسترش اسلام در جهان است. همانگونه که توطئه جنگ، حاشیه‌سازی، خودمشغول‌سازی، انحراف‌تراشی از داخل تفکر اسلامی و هزاران نقشه دیگر نتوانست بر دار این قالی نقشی بزند، توطئه سکوت خبری نیز قادر نیست در مدت زمان زیادی مقابل اشاعه اسلام و رشد و استقلال ملل اسلامی را بگیرد. از همین روست که رهبر انقلاب بر پیشرفت علمی سرزمین‌های اسلامی جهت هم‌افزایی قدرت و مقابله با اسلام‌ستیزی تأکید می‌نمایند و مسئله فلسطین را اولویت جهان اسلام می‌دانند چراکه شکست قریب‌الوقوع غرب در میدان فلسطین، ضامن بقا و امنیت کشورهای اسلامی منطقه و جهان و فروپاشیدن جریان اسلام‌ستیزی با تمام قدرت و ابزار و امکانات و تدابیر موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس