کد خبر 823191
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹
داور فرانسوی

یک کارشناس داوری فوتبال گفت: پنالتی که برای استقلال در بازی با پدیده اعلام شد به هیچ عنوان درست نبود.

به گزارش مشرق، علی خسروی در مورد قضاوت‌های هفته بیستم لیگ برتر، اظهار داشت: این هفته، هفته داوران مازندرانی بود که البته به جز اشکان خورشیدی در مشهد سایر داوران مازندرانی از جمله سیدوحید کاظمی در بازی پارس جنوبی و رضا عادل در رشت خوب قضاوت کردند. در این هفته در 6 بازی از 8 مسابقه قضاوت داوران عالی بود و من با کسی دشمنی ندارم و وقتی عملکرد بد داوران را نقد می‌کنم از عملکرد خوبشان هم تعریف خواهم کرد.

وی با اشاره به بازی استقلال و پدیده‌، گفت: در بازی استقلال و پدیده داور پنالتی گرفت که به هیچ عنوان پنالتی نبود حتی هواداران استقلال هم این مسأله را قبول دارند که این پنالتی درست نبوده است. زیرا بازیکن پدیده با نورافکن برخوردی نداشت ضمن اینکه اگر پای او کشیده شده بود نورافکن نباید به سمت دیگری می‌افتاد.

خسروی با انتقاد از مصاحبه داور با یکی از رسانه‌ها، گفت: داوران حق مصاحبه  در مورد بازی را ندارند اما جالب است که این داور اشکان خورشیدی ضمن مصاحبه وکیل وصی همه داوران دنیا می‌شود و مدعی است که این پنالتی را در هیچ جای دنیا تکرار نمی‌کنند. اتفاقاً برای نمونه می‌گویم در المپیک آتن یک گروه شناخته شده داوری 5 بار یک ضربه پنالتی را تکرار کردند. پنالتی سه بار از سوی داور و دو بار از سوی کمک داور تکرار شد اما اشکان خورشیدی پنالتی گرفته که اعتقادی به آن نداشته و بعد به عنوان سخنگوی تمام داوران دنیا هم مصاحبه می‌کند که نه حرف‌هایش مسئولانه است و نه مصاحبه‌اش مجاز و من تعجب می‌کنم که چرا کمیته داوران تا این لحظه در مورد پنالتی استقلال حرفی نزده است. این پنالتی آنقدر واضح بود که دیگر نیازی به آنالیز نداشت.

وی در مورد داوری محمدرضا اکبریان در بازی پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز، گفت: اکبریان در جای‌گیری‌هایش مشکل دارد او در این بازی به سیدجلال حسینی یک کارت زرد بی‌مورد نشان داد که اگر به خاطر شبیه‌سازی بود یا حتی خطای هَند هیچ کدام از این دو مورد شامل کارت زرد نمی‌شد. او همچنین خطای آشکار روی علیپور را نگرفت و دو هَند مسلم را هم در این بازی اعلام نکرد. اخراج بازیکن گسترش فولاد هم غیرمدبرانه بود.

خسروی در پایان با انتقاد از غیبت داوران بین‌المللی در لیگ برتر، گفت: چرا داوران بین‌المللی در لیگ برتر ما کمتر سوت می‌زنند، چرا فقط داوران ملی در بازی‌های لیگ قضاوت می‌کنند، در گذشته داورانی چون حسین عسگری، احمد ابهران، مسعود مرادی، جلال مرادی، یدالله سلیمانی و خدا بیامرز ارشد برازنده و محمد صالحی که داوران بین‌المللی بودند در داخل کشور قضاوت‌های زیادی انجام می‌دادند اما اکنون کمتر شاهد این رویه هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجيد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 7
    اقاى خسروى از بابت تعلق خاطرى كه به تيم پرسپوليس دارى از شما تشكر كرده وداوريهاى شما رو كه اقاى پيروانى با دست گل پرسپوليس رازد وشما قبول كرديد را به خاطر داريم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس