کد خبر 822948
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
 دیدار تیم‌های فوتبال پدیده و استقلال

در حالی که دو سوم بازی های فصل انجام شده و رقابت های این فصل به روزهای حساس خود رسیده، هواداران استقلال در بیش از نیمی از دیدارهای تیم محبوب خود از تماشای گلزنی و شادی بازیکنان آبی محروم بودند.

به گزارش مشرق، تیمی که در ابتدای فصل در زمان حضور منصوریان موقعیت های گل بسیار اندکی ایجاد می کرد، از زمان حضور شفر نظم بیشتری پیدا کرد و در خلق موقعیت های گلزنی پیشرفت محسوسی داشت. اما خلق موقعیت گلزنی به تنهایی کارساز نیست و در صورتی که این موقعیت ها تبدیل به گل نشود، هیچ امتیازی به تیم تعلق نمی گیرد. استقلال چه در اولین حضور شفر در دیدار برابر فولاد خوزستان که حتی یک ضربه درون چارچوب نداشت، و چه در بازی روز گذشته مقابل پدیده در شهر مشهد که موقعیت های زیادی روی دروازه شاگردان رضا مهاجری خلق کرد، در هر دو بازی که با تساوی بدون گل به پایان رسید، فقط یک امتیاز کسب کرد. بنابراین، در بازی فوتبال، مهم ترین هدف چیزی نیست جز باز کردن دروازه حریف و رسیدن به گل؛ هدفی که استقلال به عنوان رکورددار گلزنی در تاریخ لیگ برتر، در این فصل نتوانسته به خوبی به آن برسد و در بیشتر بازی های خود در باز کردن دروازه حریفان ناکام بوده است.

با تساوی بدون گل دیدار تیم های استقلال تهران و پدیده مشهد، تعداد بازی های آبی پوشان که در آنها موفق به گلزنی نشدند به عدد ۱۱ رسید تا این تیم یک رکورد منفی دیگر هم برای خود ثبت کند. استقلال در ۷ هفته ابتدایی با هدایت علیرضا منصوریان در پنج بازی نتوانست گلزنی کند. در زمان حضور شفر روی نیمکت آبی پوشان، این تیم در ۶ بازی گلی به ثمر نرساند تا در پایان هفته بیستم، استقلال فقط در ۹ بازی گل زده داشته باشد؛ استقلال در بیش از نیمی از بازی های این فصل بدون گل زده میدان را ترک کرده و از این حیث حدنصاب جدیدی را در دوران حضورش در لیگ برتر ثبت کند.

۱۲ سال پیش، استقلال در پنجمین دوره رقابت های لیگ برتر که در پایان فصل به عنوان قهرمانی دست یافت، ۱۰ بازی بدون گل زده داشت و بیشترین بازی بدون گل زده آبی پوشان در یک فصل محسوب می شد، اما روز گذشته این حدنصاب تغییر کرد و تعداد بازی های بدون گل زده استقلال به یازده بازی رسید؛ البته با توجه به اینکه هنوز ۱۰ هفته دیگر به پایان رقابتها باقی مانده، بعید نیست که بر تعداد بازی هایی که آبی پوشان تهرانی موفق به گلزنی نمی شوند، افزوده شود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس