کد خبر 822771
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰
جعفر قنادباشی

سفرهای پنهان وپیدای مقامات آل سعود به سرزمین‌های اشغالی و رایزنی آن‌ها بامسئولین صهیونیستی موجب شده تا فلسطینی‌ها برای دفع شر خائنین حرمین شریفین،شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تری از دوست و دشمن خود پیدا کنند.

به گزارش مشرق، «سید جعفر قنادباشی» در یادداشت روزنامه «حمایت» نوشت:

نامه اخیر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رهبر انقلاب اسلامی، حاوی نکات بسیاری مهمی در خصوص مسئله اول جهان اسلام و مسلمانان در راستای آرمان قدس شریف است و می‌توان آن را یکی از نقاط عطف همگرایی برای مقابله با توطئه های عبری، غربی، عربی توصیف کرد. در این باره گفتنی‌هایی هست.


۱. این نامه در بین نامه‌هایی که تاکنون میان رهبران و گروه های آزادی‌بخش مکاتبه شده، به واقع، یک نمونه استثنایی است. نگارنده نامه، فردی است که ریاست بخش سیاسی جنبشی را بر عهده دارد که در خط مقدم مبارزه با دشمن صهیونیستی به مبارزه برخاسته و گیرنده آن، رهبر کشوری است که هم در تئوری و هم در صحنه عمل، منبع و الهام بخش جریان‌های مقاومت بوده و به اذعان آمریکایی‌ها، حامی اصلی گروه های مقاومت فلسطینی و لبنانی است. علاوه بر این، رئیس دفتر سیاسی حماس، ورای شأنی که در چارت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حائز آن است، جایگاه هدایت اعتقادی و اجتماعی مردم را برعهده دارد و از طرف دیگر، رهبر فرزانه انقلاب نیز افزون بر زعامت ایران اسلامی، در سطحی وسیع‌تر، رهبری و هدایت مسلمانان را بر عهده دارد. از این جهت، نگارش این نامه، مصداق بارز وحدت میان برادران اهل تسنن و شیعیان در همه موضوعات به ویژه در مسئله قدس به شمار می‌آید.


به ویژه آنکه طی چند سال گذشته، موضوع «ایران هراسی» و «شیعه هراسی»، برای به حاشیه بردن حساسیت‌های انقلاب اسلامی در موضوعات کلان جهان اسلام، در دستور کار قرار گرفته و برنامه این است که مسئله فلسطین، امری سازمان یافته از سوی ایران تبلیغ شود تا کشورهای عربی را با تحریک احساسات قومی – مذهبی نسبت به آن بی تفاوت سازند. این در حالی است که عمده تمرکز آمریکا و اذنابش، بر ایجاد شکاف، درگیری و جنگ بین شیعیان و اهل سنت به منظور تأمین امنیت رژیم کودک کش صهیونیستی استوار است. رهبر حکیم انقلاب، در جمع شرکت‌کنندگان کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس سازمان همکاری اسلامی، وحدت را به عنوان یکی از اولویت‌های جهان اسلامی بر شمرده و فرمودند: «ما نباید بگذاریم که تفاوت‌های نژادی، منطقه‌ای، زبانی، فرقه‌ای بین ما اختلاف ایجاد کند.... یکی از آرزوهای دشمنان دنیای اسلام، این است که در داخلِ دنیای اسلام، اختلافات، دعواها، جنگ و خون‌ریزی وجود داشته باشد، برای اینکه حاشیه‌ امنی برای صهیونیست‌ها درست بشود؛ از این مانع بشویم و تا آنجایی که می‌توانیم، نگذاریم.» 


در حال حاضر فصل جدیدی در روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و ملت فلسطین درک کرده است ایران تنها کشوری است که صادقانه از آرمان‌های ملت فلسطین دفاع می‌کند و رهبر معظم  انقلاب با ارشادات و راهنمایی‌های مستمر، همواره تلاش کرده‌اند تا مسئله فلسطین به حاشیه رانده نشود. به تعبیر «اسماعیل هنیه»: «آمریکا و برخی حاکمان شکست‌خورده درصددند با جهت‌دادن دشمنی‌ها به سمت ایران و تحریک تعصبات شیعه و سنی، قطب‌نمای امت اسلامی را منحرف سازند.» 


۲. تبلیغ و ترغیب عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی، از جمله مصائبی است که دشمن برای فراگیر شدن آن سعی بسیاری می‌کند و جنبش حماس و جمهوری اسلامی با توجه به عواقب سوء این حرکت، نسبت به آن احساس خطر می‌کنند. عربستان سعودی در حال حاضر، پرچم‌دار خارج کردن مسئله فلسطین از مدار توجه ملت‌های عربی – اسلامی است. سفرهای پنهان و پیدای مقامات آل سعود به سرزمین‌های اشغالی و رایزنی آن‌ها با مسئولین صهیونیستی موجب شده تا فلسطینی‌ها برای دفع شر خائنین حرمین شریفین، شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تری از دوست و دشمن خود پیدا کنند. تلاش عربستان بر این است که کشورهای عربی را به برقراری رابطه با رژیم کودک کش اسرائیل متقاعد و تشویق کند اما وقایع اخیر و موضع گیری قاطعانه جمهوری اسلامی ثابت کرد ملت فلسطین از پشتوانه محکمی برخوردار هستند که با قدرت از آرمان فلسطین دفاع می‌کند.


اصلی‌ترین راهکار تحقق «هم پیمانی عربی – اسرائیلی» که در این نامه به درستی به آن اشاره شده، «اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی از جانب آمریکا» است. در بهار سال جاری، رئیس جمهور آمریکا در اولین سفر منطقه ای خود به منطقه، وارد ریاض شد و به عنوان یکی از مهمانان – بلکه یکی از میزبانان – اجلاس به اصطلاح «مبارزه با افراط گرایی» مورد استقبال کم نظیر سعودی‌ها قرار گرفت. منظور ترامپ، عربستان و ۵۰ کشور دیگر از افراط گرایی، مشخصاً «ایران»، «حزب الله» و «حماس» بود؛ همان‌گونه که این روزها ناامیدانه به دنبال افزایش حضور نظامی خود در سوریه برای مقابله با ایران و حزب الله هستند. اتحاد بیش از پیش حماس و ایران، در حقیقت، ضرورتی است در برابر محوری که تشکیل آن در ریاض با اعلام ناتوی عربی و به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی کلید خورد و با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی به دنبال تحقق توهم حذف فلسطین از جغرافیای سیاسی جهان اسلام است. بنابراین، این اقدام هنیه مشت محکمی به آل سعود، به کوتوله های تازه به دوران رسیده حجاز خواهد بود.


۳. با توجه به اینکه تلاش واشنگتن، ریاض و تل‌آویو آن است که در مقابل انتفاضه جدید، بحران را در غرب آسیا بیش از گذشته افزایش داده و تشدید کنند، موضع گیری رهبر معظم انقلاب اسلامی و تماس تلفنی سردار سلیمانی، فرمانده پرافتخار سپاه قدس با مقامات نظامی فلسطین، مخصوصاً حماس موجب شده ملت فلسطین با انگیزه و روحیه مضاعفی در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند. انتفاضه ای که آغاز شده، یک انتفاضه پرشور و طولانی مدت خواهد بود و ملت فلسطین با خیانتی که از عربستان و ارتجاع عرب دیده‌اند، به طور حتم، این بار مصمم‌تر از قیام‌های گذشته به پیش خواهند رفت.


و بالاخره باید گفت صهیونیست‌ها به رغم برخورداری از تجهیزات پیشرفته و مدرن و ایجاد ائتلاف‌های به اصطلاح منطقه ای، روز به روز در حال افول هستند که نمونه آن، شکست مفتضحانه در جنگ‌های متعدد با مقاومت اسلامی فلسطین و ایجاد دیوار حائل برای حفاظت از صهیونیست‌هاست؛ از این رو شکی نیست که آینده از آن جبهه حق و مقاومت و شکست و نابودی در انتظار رژیم کودک کش صهیونیستی و متحدانش خواهد بود، ان‌شاءالله.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس