کد خبر 822685
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
سبزی

این سبزی حاوی ویتامین A،ویتامین C، ویتامین B۶،آهن،منیزیم،کلسیم،پتاسیم و فیبر است، سبزی گشنیز به عنوان دوای معده وبهبود دهنده عمل گوارش شناخته می‌شود واین تاثیر به حدی است که آنراگیاه ضددیابت می‌نامند.

به گزارش مشرق، نگار مهری - کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های دانشگاه همدان اظهار داشت: گشنیز، گیاهی است که به میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست.

وی گشنیز را حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر بیان کرد و افزود: سبزی گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می‌شود.

به گزارش ایفدانا-مهری اظهار کرد: گشنیز با تحریک ترشح انسولین به عنوان سبزی کاهش دهنده قند خون شناخته شده است و این تاثیر به حدی است که آن را گیاه ضد دیابت نیز می‌نامند.

وی، بهبود عملکرد کبد، مقابله با باکتری سالمونلا، خاصیت ضدالتهابی، برطرف کننده علائم آرتریت و محافظت از بدن در برابر عفونت‌های دستگاه ادراری  را از جمله خاصیت‌های گشنیز برشمرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس