کد خبر 822331
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
اقبال شاکری

اقبال شاکری گفت: قرار بوده است نجفی گزارش عملکرد ۱۰۰روزه خودش را بدهد نه گزارش عملکرد دیگران را.

به گزارش مشرق، جهان نیوز نوشت: اقبال شاکری عضو سابق شورای شهر تهران از بدهی های کلان و ۱۵هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری تهران خبر داد و گفت: قرار بود نجفی گزارش عملکرد ۱۰۰روزه خودش را بدهد نه گزاش عملکرد دیگران را و این گزارش نجفی یک نوع فرار از ارایه گزارش خود از شهرداری بود.

اقبال شاکری درباره گزارش ۱۰۰روزه شهردار تهران افزود: یک نکته ای در مورد این گزارش به نظرم می رسد اولا گزارشی که از دیگران یا بررسی عملکرد دیگران می خواهد باشد یا چه از دولت باشد چه از شورای باشد و چه از شرکت ها در هرجایی باشد باید از یک مبنایی برخوردار باشد و گرنه این  قضیه یک سویه و بدون دیدن نظرات طرف مقابل ره به  جایی نمی برد.

شاکری اظهار داشت: باید شرایط عدل و انصاف و جدان کاری در این قضیه در نظر می شد و خودم شخصا معتقدم اگر تخلفی در هر جایی صورت گرفته باشد باید با آن برخورد و رسیدگی بشود و حتی از مراجع مربوطه هم پیگیری بشود با این کاملا موافق هستم و هیچ مساله با این موضوع ندارم ولی این که آیا فردی در جایگاه قضاوت در این مورد قرار می گیرد این یک مساله مهمی است.

وی خاطر نشان کرد: بارها خودمان در شورای شهر گزارش های حسابرسی از شرکت ها، سازمان ها و حوزه های ستادی شهرداری را بررسی می کردیم. وقتی گزارش های حسابرسی ناشی از یک سری عدم رعایت ها یا حتی تخلفات بود شورای شهر این مواردی را که احساس می کرد باید تذکر بدهد و این ها به صورت شکلی و فوری به شهردای تذکر می داد که این ها را رفع کند و نشان بدهند برای سال های آتی این اتفاق نمی افتد.

عضو سابق شورای شهر تهران تاکید کرد: خودمان حسابرس می گرفتیم و قرارداد می بستیم تا عملکرد مالی شهرداری را بررسی کند. گزارش های ۵۰ صفحه ای تا ۶۰صفحه ای داشتیم این طوری نبوده است که کلا حسابرسی شهرداری صورت نمی گرفته است.

شاکری تصریح کرد: دوره چهارم برای اولین بار گزارش های سازمان ها و شرکت ها را به ستادی اضافه کردیم و جدایی از گزارش های شهرداری که خودش حسابرسی می کرد ما این ها را پس از رسیدگی به عملکرد شهرداری بررسی می کردیم. چیز جدیدی نیست که انگار هیچ کس این را انجام نمی داد ما داریم انجام می دهیم.

وی ادامه داد:  بعد در آن گزارش ها اگر عملکرد ها و مورد نقض مشاهده می شد جمع بندی از طرف شورا به شهرداری تذکر داده می شد و برای مواردی هم که تخلف محسوب می شد، یعنی اعضای شورا به این نتیجه می رسیدند در این مورد تخلف شده است آنجا اعلام می شد که به مراجع مربوطه ارسال بشود و حسابرسی هر سال حسابرسی رخ می داد.

شاکری گفت: بنابراین کار نظارت و عملکرد بدون هیاهو و جنجال و کار را رسانه ای کردن انجام می گرفت. گزارش نجفی هم باید برود جواب هایش را بشنود، بررسی و ارزیابی بشود و توسط مراجع مسوول رسیدگی بشود اگر واقعا اتفاقی افتاده است که اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: قرار بوده است نجفی گزارش عملکرد ۱۰۰روزه خودش را بدهد نه گزارش عملکرد دیگران را؛ به نظر من حق شورای شهر در این رابطه تضییع شده است که چرا نجفی در گزارش ۱۰۰روزه نگفته چی کار کرده است. در این مورد اجحاف حق مردم و اعضای  شورای شهر رخ داده است این قضایای رسیدگی به حساب دیگران و به عملکرد دیگران وظیفه اصلی ایشان نیست اگر هم حتی بگوییم شورا این را به وی واگذار کرده یکی از گزارش های کارش است.

عضو سابق شورای شهر تهران اظهار داشت: به نظر من گزارش باید می دادند که در این مدت چه کاری برای مردم انجام دادند، چه بهبودی ایجاد کردند، در زمینه حمل و نقل چی کار کردند، ما اکنون پنج هزار اتوبوس کم داریم، وزارت کشور باید سالیانه هزار اتوبوس به شهرداری باید بدهد که مدت مدیدی است نمی دهد در این مورد چی کار کردند با این همه شلوغی و ازدحام دو هزار واگن مترو کم داریم.

شاکری خاطر نشان کرد: دولت قبلی بدهی های کلان خود را به شهرداری نمی دهد و به تعهدات قانونی خودش هم انجام نمی دهد. دولت رقم ۱۵هزارمیلیارد تومان بدهی خود به شهرداری دارد که نمی دهد در این مورد چه اقدامی انجام داده است کارهایی که تاکنون صورت گرفته چی آیا به اینها اضافه کرده جای اینها درگزارش خالی بود.

وی تاکید کرد: گزارش نجفی یک نوع فرار از گزارش ارائه خود شهرداری بود نباید این اتفاق می افتاد. به نظر من باید گزارش خود شهرداری را می داد این بررسی و موضوعات همیشه بوده است عیبی هم ندارد این ها انجام بدهند مراجع مربوطه هم رسیدگی کنند، صحت و سقم آن را در بیاوردند و ایشان باید یک فضای خدمت گذاری را ترسیم می کرد ولی کار خودش را نکرد.

شاکری تصریح کرد: عمر این دوره های خدمت گذاری که به ما رسیده کوتاه است ما باید از این فرصت استفاده کنیم و برای مردم خدمت کنیم برای پرداختن به حساب دیگران رافع مسئولیت خودمان و کارکردهای خودمان نیست چه در دولت و چه در شورا. متاسفانه یک بابی شده است برای این که کسی به حساب ما رسیدگی نکند کسی عملکرد ما را مورد بازخواست قرار ندهد، دائما گذشتگان را مورد خطاب و انتقاد قرار می دهیم. این دوره می گذرد از حسابرسی خودمان هم صورت می گیرد و ما چهار سال هشت سال نتوانستیم کاری برای مردم انجام بدهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس