ترامپ

یک رسانه آمریکایی مدعی بروز اختلاف در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اجرایی کردن تحریم‌ها علیه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی مدعی بروز اختلاف در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اجرایی کردن تحریم‌ها علیه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شده است. 

منابع خبری دوشنبه هفته پیش گزارش دادند دولت ترامپ در صدد است با خودداری از امضای معافیت‌های تحریمی علیه صدا و سیما بار تحریم‌هایی که از سال 2013 علیه این نهاد ایرانی معلق شده‌اند را به اجرا در آورد.   

وبگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» روز چهارشنبه مدعی شده وزارت خارجه آمریکا در تلاش است به منظور حفظ «یک توافق کمتر شناخته شده با ایران» از اقدام کاخ سفید برای اجرایی شدن مجدد این تحریم‌ها جلوگیری کند. 

فری‌بیکن مدعی شده دولت اوباما سال 2013 به توافقی با ایران برای تعلیق تحریم‌های وضع‌شده علیه صدا و سیما رسید. این توافق ادعایی تحت نظارت «سازمان بین‌المللی ارتباطات ماهواره‌ای» حاصل شده است.

از آن به بعد، اوباما هر 180 روز یکبار تحریم‌ها علیه این نهاد ایرانی را تعلیق کرده است.

مطابق این گزارش، این توافق اکنون زیر ذره‌بین قرار گرفته و نمایندگان کنگره آمریکا سعی می‌کنند از نحوه حصول آن در دولت اوباما اطلاع حاصل کنند.

«ران دی‌سنتیس»، نماینده جمهوری‌خواه و عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس و با اشاره به آشوب‌های اخیر در پاره‌ای از شهرهای ایران، گفت: «در این مقطع حساسی زمانی در تاریخ ایران که ایرانی‌های شجاع در برابر یک استبداد نامشروع اعتراض کرده‌اند خلاف منطق است که وزارت خارجه تحریم‌ها (علیه صدا و سیما) را تعلیق کرده و به حکومت ایران کمک کند.»

به نوشته رسانه آمریکایی «ران دی‌سنتیس» در حال بررسی روش‌هایی است که از طریق آنها می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره توافق ادعایی سال 2013 دولت اوباما با ایران به دست بیاورد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که اشاره‌ای به نامش نشده وجود این توافق ادعایی را تأیید کرده، اما درباره جزئیات و نحوه حصول آن اظهارنظر نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس