پیام رسان‌ نمایه

در سیزدهمین عصرانه‌های انجمن سواد رسانه‌ای عنوان شد که تنها ۸ درصد از محتوای تلگرام تولید می‌شود و ۹۲ درصد آن کپی و ارسال مطالب است لذا باید در حوزه تولید محتوا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

به گزارش مشرق، محمدصادق افراسیابی، مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران با تاکید بر ضرورت مساله شناسی در شرایط فعلی کشور، تاکید کرد: واقعیت امر این است که امروز اقتصاد دغدغه اصلی مردم است و ما به عنوان انجمن سواد رسانه‌ای باید با تاکید بر مباحث اصلی مردم، تا جایی که می‌توانیم باید به موضوعات اقتصادی نظیر کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال و همچنین وضعیت پیگیری مطالبات اقتصادی مردم در رسانه‌های جمعی توجه کنیم.


وی افزود: برگزاری نشست‌هایی با موضوع اقتصاد رسانه، برگزاری جلساتی با صادرکنندگان نرم افزارها و محصولات دیجیتال، تحلیل فرآیند استارتاپ‌ها، نقد و بررسی کسب و کارهای دیجیتال و رصد مطالبات اقتصادی مردم در فضای مجازی باید تا پایان سال جاری از اولویت‌های انجمن سواد رسانه‌ای ایران باشد.

مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران با بیان اینکه باید خروجی نشست‌های انجمن گفتمان‌سازی باشد که منجر به سیاست‌گذاری فرهنگی و رسانه‌ای شود، تصریح کرد: در این حوزه رویکرد ما بررسی عملکرد کسب و کارهای فرهنگی دیجیتال شامل تولید‌کنندگان محتوا و خدمات در فضای مجازی و عملکرد رسانه‌های جمعی در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی و رسانه‌ای موثر واقع شویم.


در ادامه این نشست بهزاد تیمورپور رییس فرهنگسرای رسانه که عصرانه‌های سواد رسانه‌ای به میزبانی این مجموعه برگزار می‌شود اظهار کرد: انجمن سواد رسانه‌ای باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را در اولویت کار خود قرار دهد تا از دل آن به مبحث گفتمان‌سازی برسیم.


وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 8 درصد از محتوای تلگرام تولید می‌شود و 92 درصد آن کپی و ارسال مطالب است، افزود: باید در حوزه تولید محتوا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.
تیمورپور خاطرنشان کرد: از آنجایی که امروز مطالبات مردم اکثرا اقتصادی است بر اصحاب رسانه واجب است به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.


رییس فرهنگسرای رسانه بر ضرورت تقویت ارتباط انجمن سواد رسانه‌ای و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: مجلس باید عملکرد اقناعی داشته باشد و این مهم از طریق تقویت مطالبه‌گری بخش‌هایی مانند انجمن رخ خواهد داد.
وی در پایان بر ضرورت توجه به آموزش مهارت‌ها در حوزه سواد رسانه‌ای در کنار دانش تاکید کرد و افزود: باید سواد رسانه‌ای را با تقویت مهارت‌های این حوزه در بین مردم نهادینه کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهیل IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    0 0
    ۸ درصد خیلی خوش بینانه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس