کد خبر 821527
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
جشنواره موسیقی

در حالی سایت بلیت‌فروشی جشنواره از فروش کامل بلیت‌های برخی اجراها خبر می‌دهد که در این کنسرت‌ها صندلی‌های خالی بسیاری به چشم می‌خورد.

به گزارش مشرق، از همان روزی که بلیت‌فروشی سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر در دو سایت ایران‌ کنسرت و 3670 آغاز شد، از تبلیغات انجام شده پیدا بود که این دوره از جشنواره حداقل به لحاظ فروش موفق نخواهد بود.

در ادامه رسانه‌ها نیز به همین موضوع پرداختند و از تبلیغات ضعیف جشنواره و سایت‌های بلیت فروشی گفتند. اما حمیدرضا نوربخش رییس جشنواره دلیل کمبود مواد تبلیغاتی مانند تیزر و ... را فیلتر مقطعی تلگرام و اینستاگرام عنوان  کرد و گفت: «وقتی ما با مشکل فیلترینگ این دو برنامه مواجه شدیم؛ روند تهیه تیزر برای گروه ها را متوقف کردیم. چرا که با ادامه اعمال این محدودیت؛ ادامه تحمل بار مالی نسبتا سنگین تهیه محتوای ویدیویی برای گروها، توجیهی نداشت و احساس کردیم این هزینه زائد خواهد بود.»

با توجه به شرایط تبلیغات و البته نوع جدول‌بندی این دوره جشنواره، انتظار استقبال چندانی از سوی مخاطبان موسیقی نمی‌رفت؛ تا اینکه به یکباره سایت بلیت فروشی ایران کنسرت، مهر «SOLD OUT» به چند اجرا زد و از فروش کامل صندلی‌های این‌کنسرتها خبر داد.

اما طی اتفاق عجیب وقتی مخاطبان به سالن می‌رفتند با شمار زیاد صندلی‌های خالی هم مواجه می‌شدند! بر اساس مشاهدات میدانی در جشنواره، چند اجرا در این رویداد وجود داشتند که علی‌رغم اعلام اصطلاحا «SOLD OUT» از سوی جشنواره، تعداد زیادی هم صندلی خالی داشتند:

کنسرت ارکستر نیلپر- تالار رودکی

کنسرت ارکستر چکاوک-تالار وحدت

کنسرت ارکستر نوبانگ مهر-تالار وحدت

کنسرت میشاییل کار- فرهنگسرای نیاوران

کنسرت تریو وایلد استرینگز-فرهنگسرای نیاوران

کنسرت تریو اگسیکلن-تالار رودکی

کنسرت اردوان کامکار-تالار وحدت

کنسرت برگزیدگان جشنواره جوان-تالار رودکی

به نظر می‌رسد این اقدام که هنوز معلوم نیست از سوی سایت بلیت فروشی صورت گرفته یا از سوی ستاد جشنواره، برای فرار رو به جلو و عادی نشان دادن شرایط فروش و پوشاندن ضعف اساسی  جشنواره در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی باشد. اما آنچه می توان از شواهد و مشاهدات عینی دریافت این است که جشنواره در زمینه اعلام آمار فروش صادق نیست.

در ادامه تصاویری را در این ارتباط می بینید:

تصویری از اجرای اردوان کامکار در روز سوم جشنواره؛ بر اساس اعلام ایران کنسرت تمامی بلیت های این اجرا به فروش رفته بود

تصویری از اجرای ارکستر چکاوک در روز اول جشنواره؛ بر اساس اعلام ایران کنسرت تمامی بلیت های این اجرا به فروش رفته بود

تصویری از سایت ایران کنسرت؛ اعلام فروش کامل کنسرت «برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان»

تصویری از کنسرت «برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان» در شب ششم جشنواره

تصویری از کنسرت «تریو وایلد استرینگز و مهیار طریحی» در شب اول جشنواره؛ بر اساس اعلام ایران کنسرت تمامی بلیت های این اجرا نیز به فروش رفته بود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    3 14
    برای مطربی هم جشنواره گذاشتند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس