شمال غرب سوریه.jpg

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای جبهه مقاومت در جنوب استان ادلب از حالت تدافعی به هجومی تغییر حالت داده اند و تلاش تروریست ها را در این محور ناکام گذاشته اند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی پس از متحمل شدن شکست های سنگین در جنوب استان ادلب از ۳ روز گذشته حملات گسترده ای را برای پیشروی به سمت شهرک راهبردی «ابودالی» و قطع ارتباط نیروهای جبهه مقاومت با حومه فرودگاه ابوظهور انجام دادند.

 آخرین تحولات میدانی از جنوب استان ادلب حاکیست، درگیری های سنگین امروز هم میان نیروهای جبهه مقاومت با عناصر تروریستی «حزب الترکستانی، جبهه النصره و...» در حومه شهرک های «شم الهوی، النیحه، لوبیده، سلومیه، جدوعیه و ابوعمر» ادامه داشت.

از صبح امروز هم عملیات برای پاکسازی شهرک های «الخوین کبیر و عطشان» آغاز شد و پس از ساعت ها درگیری، نیروهای جبهه مقاومت توانستند با عقب راندن تروریست ها خود را به ورودی شهرک «عطشان» برسانند.

**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

برخی منابع میدانی اعلام کردند در جریان درگیری های سنگین امروز، فرمانده ارشد میدانی گروه تروریستی جبهه النصره به نام «ابومالک التلی» هدف قرار گرفته شد و به شدت زخمی شده است؛ «التلی» پیشتر فرماندهی تروریست های جبهه النصره را در قلمون برعهده داشت که پس از شکست های سنگین مجبور به تخلیه منطقه شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای جبهه مقاومت در جنوب استان ادلب از حالت تدافعی به هجومی تغییر حالت داده اند و تلاش تروریست ها را در این محور ناکام گذاشته اند؛ خبرها حاکیست، گروهی دیگر از نیروهای مقاومت حزب الله لبنان، نیروهای مردمی نبل و الزهرا و چند تیپ مردمی ارتش سوریه برای افزایش سرعت پیشروی ها به منطقه اعزام شده اند.

از جنوب استان حلب هم خبر می رسد (محور شماره یک در نقشه میدانی)، نیروهای جبهه مقاومت توانستند خود را به حومه مزارع «ام سنابل» برسانند و فاصله ۵ کیلومتری را با شهرک «البویدر» به ۳ کیلومتر کاهش دهند تا شمارش معکوس برای محاصره تروریست ها در جنوب استان حلب به صدا درآید.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای جبهه مقاومت به راحتی می توانند این مسیر محدود را در حدفاصل مزارع «ام سنابل و شهرک البویدر» مسدود کنند اما این فرصت را در اختیار تروریست ها قرار داده اند که داوطلبانه جنوب استان حلب را تخلیه کنند.

وی با بیان این که صبر نیروهای جبهه مقاومت در این محور پس از چند روز در حال به سر آمدن است، گفت: با رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به شهرک «البویدر» عناصر تروریستی در مساحت هزار و ۴۰۰ کیلومتری در جنوب استان حلب محاصره می شوند.

از حومه غربی شهرک خناصر در جنوب غرب استان حلب هم خبر می رسد، نیروهای جبهه مقاومت از صبح امروز عملیات جدیدی را در محور جنوبی «جبل الاربعین» آغاز کردند و پس از حملات گسترده موفق شدند عناصر تروریستی را از ارتفاع «الشهید» عقب برانند.

**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

عملیات نیروهای جبهه مقاومت برای آزادی این ارتفاع بسیار مهم از حومه شهرک «بطرانه» آغاز شد و در ادامه با پاکسازی نیمی از شهرک «العوینات» ادامه یافت؛ نیروهای جبهه مقاومت تلاش می کنند با ادامه پیشروی از این محور خود را به نزدیگی فرودگاه ابوظهور برسانند تا فشار بر تروریست ها در فرودگاه از چند جهت تشدید شود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به اهمیت آزادسازی ارتفاع «الشهید» اشاره کرد و افزود: این ارتفاع در جنوب شهرک «العوینات» و غرب شهرک «بطرانه» واقع شده و بر تمامی شهرک های حومه شهر راهبری «سراقب» (شرق استان ادلب) و همچنین بزرگراه «حلب - دمشق» اشراف کامل دارد.

با آزادسازی ارتفاع راهبردی «الشهید»، شهرک های حومه در تیررآس آتش توپخانه جبهه مقاومت قرار می گیرند و می توان گفت بخش وسیعی از شهرک های شمالی فرودگاه ابوظهور ساقط شده محسوب می شوند.

یگان موشکی جبهه مقاومت در جنوب غرب جبل الاربعین هم در حال کوبیدن مواضع تروریست ها در شهرک و ارتفاع هوبر و ارتفاع الشیخ خلیل» است؛ تروریست ها در اثر حملات شدید مقاومت در حال تخلیه مناطق هستند.

نیروهای جبهه مقاومت امروز در شمال شرق استان حماه هم به پیروزی های میدانی قابل توجه ای دست یافتند و در حومه شهرک «زنکاحیه» ضربات سنگینی را به عناصر تروریستی داعش وارد کردند.

پس از درگیری های سنگین چند ساعته در این محور، شهرک «حجیله» از اشغال عناصر تروریستی خارج شد و در ادامه ارتفاع مهم «مشرفه» هم به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد؛ این ارتفاع بر شهرک های «طوطح، عنیق باجره و ابوحریق» اشراف کامل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهرداد IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    33 4
    الی بیت المقدس ان شااله.....
  • ناشناس IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    1 27
    سوریه هنوز اندر خم یک کوچه است.
    • AE ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      20 0
      شماها که هنوز تو بن بست هستید
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    2 41
    ارتش سوریه از بین خواهند رفت.
    • AE ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      31 0
      اربابات این رو برات خوندن ؟!!!
  • تأمل IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    5 13
    وقتی می دانند حتی پس از محاصره و در هر لحظه ای بخواهند بهشون اجازه ی انتقال به ادلب داده میشه چرا مقاومت نکنند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس