کد خبر 820046
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
رژه نظامی ارتش قطر

دولت قطر با ارسال شکایت نامه ای به سازمان ملل، نیروی هوایی ارتش امارات متحده را به تجاوز به حریم هوایی خود متهم کرد.

به گزارش مشرق، دولت قطر با ارسال شکایت نامه ای به سازمان ملل، نیروی هوایی ارتش امارات متحده را به تجاوز به حریم هوایی خود متهم کرد. بنابر این گزارش، «علیا احمد بن سیف آل ثانی» نماینده قطر در سازمان ملل متحد در نامه به شورای امنیت نوشته است: یک فروند جنگنده امارات 21 دسامبر (30 آذر) به مدت یک دقیقه در ارتفاع 33 هزار پایی و با سرعت 460 گره بر فراز منطقه ویژه اقتصادی قطر پرواز کرد.

در این نامه آمده است: این اقدام امارات متحده عربی براساس قانون بین المللی، نقض آشکار حاکمیت کشور قطر و مرزها و اراضی این کشور است و در چارچوب اقدامات تحریک آمیز و غیر مسئولانه کشور امارات متحده عربی علیه قطر صورت گرفته است.

نماینده قطر در سازمان ملل متحد در این نامه اعلام کرد: در صورت تکرار این اقدامات، قطر تدابیر لازم برای دفاع از مرزها، حریم هوایی و امنیت ملی به منظور حفظ حق حاکمیت قانونی خود بر اساس قوانین بین المللی اتخاذ خواهد کرد.

عربستان، مصر، امارات و بحرین 15خرداد 96 با ادعای حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند، موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است. کشورهای تحریم کننده قطر اول تیرماه96 نیز فهرست شروط 13گانه خود برای از سرگیری روابط با دوحه را از سوی کویت به قطر اعلام کردند. مقام های قطری با رد اتهام این کشورها، پیش شرط های آنها برای از سرگیری روابط را مغایر با حاکمیت این کشور می دانند.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس