نوزادان

طبق گزارش جدید محققان، ایالات متحده در طول ۵۰ سال گذشته شاهد کمترین میزان کاهش در نرخ مرگ و میر کودکان در بین کشورهای ثروتمند بوده است.

به گزارش مشرق، محققان بیمارستان جان هاپکینز مریلند، نرخ مرگ و میر کودکان را از سال ۱۹۶۱ تا ۲۰۱۰ در ایالات متحده و ۱۹ کشور دیگر با شرایط مشابه اقتصادی از جمله کانادا، استرالیا، آلمان، ایتالیا و سوئیس بررسی کردند.

در تمام این کشورها، کاهش میزان نرخ مرگ و میر در بین کودکان ثبت شده بود. اما در روند کاهش در آمریکا در مقایسه با سایر کشورها کُندترین بود و حتی از دهه ۱۹۸۰ نسبت به سایر ۱۹ کشور بالاتر بوده است.

در طول ۵۰ سال مطالعه، روند آهسته کاهش در نرخ مرگ و میر کودکان در آمریکا منجر به مرگ بیش از ۶۰۰ هزار کودک بیشتر شده است.

در تمام کشورها، حدود ۹۰ درصد مرگ و میر کودکان در بین نوزادان و کودکان ۱۵ تا ۱۹ سال اتفاق افتاده است. در آخرین مطالعه (۲۰۰۱- ۲۰۱۰) نوزادان در ایالات متحده در مقایسه با سایر همتاهایشان در سایر کشورهای ثروتمند ۷۶ درصد بیشتر و کودکان ۱ تا ۱۹ سال، ۵ درصد بیشتر فوت کردند.

دلایل اصلی مرگ نوزادان در طول دهه اخیر، تولد زودهنگام و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد بود. در مقایسه با نوزادان سایر کشورهای تحت مطالعه، کودکان آمریکایی سه برابر بیشتر به دلیل تولد زودهنگام و بیش از دو برابر به خاطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد جان شان را از دست می دهند.

دو دلیل اصلی مرگ در بین نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ سال، تصادفات جاده ای و خشونت ناشی از اسلحه است. طبق گزارشات، نوجوانان آمریکایی در مقایسه با نوجوانان سایر کشورهای ثروتمند، دو برابر بیشتر به دلیل تصادفات جاده ای و ۸۲ برابر بیشتر به دلیل خشونت ناشی از اسلحه می میرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس