علی مطهری

در حالی علی مطهری نماینده حامی دولت مدعی شده بنیاد مستضعفان مالیات پرداخت نمی‌کند که طی ۱۱ سال اخیر این نهاد ۴۰۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

به گزارش مشرق، علی مطهری در کنگره حزب همبستگی با بیان این‌که نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان باید اصلاح شده و مالیات بدهند، اظهار کرد: این نهادها پس از سرنگونی شاه و تعیین تکلیف اموال به طور موقت ایجاد شدند، اما امروز به شکل کارتل و تراست‌های اقتصادی در آمدند و بخشی از اقتصاد کشورند و باید اصلاح شوند.

وی افزود: هر نهادی که درآمدی دارد باید مالیات بدهد.

این در حالی است که اواخر مردادماه امسال رئیس‌ بنیاد مستضعفان با اشاره به برخی انتقادات گفته بود: بنیاد مستضعفان مالیات خود را سالانه پرداخت می‌کند.

سعیدی‌کیا با یادآوری این‌که سال 93 بالغ بر 15 تا 16 درصد از سود بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی به بنیاد علوی تعلق گرفت، افزود: بنیاد مستضعفان  4 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند، اما عده‌ای اعم از نمایندگان مجلس و افراد سیاسی مدام انتقاد می‌کنند که چرا بنیاد مالیات نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز به صراحت اعلام کرده که بنیاد مستضعفان از خوش حساب‌ترین مجموعه‌هایی است که مالیات خود را به موقع پرداخت می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان دیماه سال گذشته نیز با اشاره این‌که از 15 سال قبل مالیات شرکت‌های بنیاد بسیار شفاف پرداخت می‌شود به تسنیم گفته بود: در 11 سال گذشته 4هزار میلیارد تومان پرداخت مالیات داشته‌ایم و تسویه حساب مالیاتی بنیاد را تا سال 93 از وزارت اقتصاد گرفته‌ایم و اظهارنامه مالیاتی سال 94 را به وزارت اقتصاد داده‌ایم و آمادگی پرداخت آن را داریم.

سعیدی‌کیا اظهار کرد: حسابرس ما حسابرس کل کشور است که تلفیق همه بنیاد مستضعفان را انجام می‌دهد، امسال حسابرسی را برای همه مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    3 1
    نماینگانی که بی خبر هستند , اونهم از قصد! نتیجه اش میشه خبرسازی و سوژه دادن رایگان به شبکه های مزدور ضدانقلاب...
  • از پرسنل ستاد بنیاد مستضعفان IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    3 0
    با سلام . لطفا خود بنیاد مستضعفان را بلحاظ استخدام مورد بررسی قرار دهید تا معلوم شود چرا رویه چندین ساله مبنی بر استخدام از طریق آزمون تغییر کرده است. حیف است این نهاد مقدس با انجام این کارها . ان شاالله امور درست شو د .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس