اثریا نقشه.jpg

نیروهای مقاومت در یک هفته گذشته، این فرصت را در اختیار عناصر تروریستی قرار دادند تا نسبت به تخلیه جنوب استان حلب اقدام کنند اما با اجرایی نشدن این مسئله، عملیات دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از جنوب غرب استان حلب حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از صبح امروز عملیات را علیه عناصر تروریستی در جنوب شرق فرودگاه نظامی «ابوالظهور» ادامه دادند و در آستانه یک پیروزی راهبردی قرار دارند.

نیروهای سوری و مقاومت پس از ۴ ساعت درگیری سنگین توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی، دقایقی قبل شهرک «ام تینه» را در شمال غرب شهرک «قیطل» به کنترل خود در بیاورند. در جریان درگیری ها برای پاکسازی این شهرک، حدود ۱۵ تن از تروریست ها از پای در آمدند.

با پاکسازی های صورت گرفته در این محور فاصله نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه با شهرک «عقله بویدر» به حدود ۲ کیلومتر کاهش پیدا کرد؛ در صورت رسیدن نیروهای مقاومت به این شهرک، تروریست ها در جنوب استان حلب و شمال شرق استان حماه  محاصره می شوند.

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای مقاومت در یک هفته گذشته، این فرصت را در اختیار عناصر تروریستی قرار دادند تا نسبت به تخلیه جنوب استان حلب اقدام کنند اما با اجرایی نشدن این مسئله، عملیات دوباره از سر گرفته شد و حالا تروریست ها در آستانه محاصره شدن در مساحت هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربعی هستند.

نیمه شب گذشته هم نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه توانستند علاوه بر تثبیت مواضع  در شهرک «قیطل»، ارتفاعات «غیطه» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند؛ این ارتفاعات بر مسیر ارتباطی در حدفاصل حومه جنوبی حلب و مناطق شرقی فرودگاه ابوظهور اشراف کامل دارند.

نیروهای مقاومت در حال حاضر خود را برای آغاز عملیات پاکسازی شهرک های غربی «ام وادی، رسم الدملخ و ابوجروه» آماده می کنند و درصدد هستند خود را به نیروهای ارتش سوریه در جنوب شرق فرودگاه نظامی (شهرک عقله بویدر) برسانند.

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

گروهی از نیروهای مقاومت مستقر در شهرک «جعیکه» واقه در جنوب شرق فرودگاه همزمان با نیروهای مقاومت در اطراف «تل سلمو شمالی» واقع در جنوب غرب فرودگاه حملات سنگینی را علیه مواضع تروریست های جبهه النصره و ... در ورودی فرودگاه اغاز کردند و تواتسند چند خاک ریز ورودی فرودگاه را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند. همزمان یگان موشکی در حال هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در باند شرق فرودگاه و اطراف اتاق کنترل فرودگاه هستند.

نیروهای سوری و مقاومت در ادامه عملیات خود از شهرک های «تل سلموشمالی و جعیکه» توانستند بعد از تصرف خاکریزیهای ورودی به داخل فرودگاه نفوذ کنند و با پشتیبانی یگان موشکی و جنگنده ها دقایقی قبل موفق شدند تمام فرودگاه را به طور کامل آزاد کنند. در حال حاضر درگیری ها در محور شمالی فرودگاه در جریان است و نیروهای مقاومت سعی می کنند مواضع خود را در فرودگاه به طور کامل تثبیت کنند.

منابع میدانی اعلام کردند: گروه یا نیروهای متخصص هم زمان با درگیری ها وارد فرودگاه شده اند و عملیات خنثی سازی فرودگاه را از تله های انفجاری آغاز کرده اند.

یک فرمانده میدانی در گفتگو با خبرنگار «مشرق» اعلام کرد: نیروهای سوری و مقاومت اگر بتوانند در چند ساعت آینده مواضع خود را به طور کامل در فرودگاه تثبیت کنند، عملیات آزادسازی شهرک های شمالی، غربی و شرقی فرودگاه به نام های «تباره الهشیر، رسم الجنی و ابوالظهور» را آغاز خواهند کرد. این عملیات در جهت امن کردن بیشتر فرودگاه و جلوگیری از نفوذ مجدد تروریست های «جبهه النصره، جیش العزه، فیلق الشام و ...» صورت خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    62 3
    انشاء الله که هر چه زودتر این فرودگاه راهبردی آزاد شود و ضربه دیگری به تروریست های النصره و همپیمانان آنها وارد شود.
    • GB ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      1 0
      الحمدالله فرودگاه که ازاد شده.
    • محمد GB ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      2 0
      تریکه هم داره کردهای تروریست رو از عفرین و منبج بیرون میکنه. اولین شهری که به دست تروریست ها افتاد عفرین بود توسط کردهای فرصت طلب پ گگ و پژاک دقیقا سال ۲۰۱۱.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    36 9
    استان هاتای (سنجاق اسکندرون) کی به سوریه باز می گردد؟
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    17 7
    مقصد بعدی الباب
    • رضا IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      28 1
      مقصد بعدی انشالله الفوعه و کفریاس
  • احسان IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    35 4
    خدا رو شکر بالاخره کمر تروریست ها در شمال سوریه شکست
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    23 4
    مقصد بعدی اسکندرون
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    32 3
    الله اکبر و درود بر رزمندگان اسلام
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    1 0
    انشالله آزادی کامل وجب به وجب سوریه
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    0 2
    تحرکات نظامی ترکیه در سوریه بسیار خطرناکه و میتونه آتش جنگ بزرگتری را شعله ور کنه نیروهای جبهه مقاومت باید بسیار هوشمندانه عمل کنن تا اسیر بازی آمریکا و اسراییل نشن انشا الله
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    1 0
    رزمندگان اسلام تا نابودی النصره در سوریه راهی نمانده فقط یک یا حسین (ع) دیگر .
  • محمد DE ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    1 0
    خدا را شاکریم که خبرهای خوب از موفقیت های رزمندگان اسلام به گوش می رسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس