کد خبر 818885
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
مورینیو

چندی پیش و پس از اینکه مورینیو از رقابت برای عنوان قهرمانی لیگ جزیره ناامید شد، از هزینه ناکافی باشگاه منچستریونایتد برای خرید بازیکنان جدید گلایه کرد.

به گزارش مشرق، مورینیو همواره در زمره مربیانی قرار داشته که در هر تیمی برای خرید بازیکنان جدید، مبالغ کلانی هزینه کرده است. او در دو سال اخیر که هدایت شیاطین سرخ را بر عهده داشته، نزدیک به 300 میلیون یورو خرج خرید بازیکن جدید کرده است؛ با این حال نتوانسته توفیقی در لیگ پیدا کند و امسال هم قافیه را به سیتی گواردیولا باخته است.

در حالی که تابستان، همه کیفیت مجموعه یونایتد را بالاتر از سیتی می دانستند؛ ولی پس از گذشت یک نیم فصل، سیتی تقریبا بار قهرمانی را بسته و دیگر رقبای خود را کاملا جا گذاشته است.

اما آیا مورینیو برای گلایه از هزینه ناکافی مسئولان یونایتد شایستگی گلایه را دارد؟ در فهرست زیر که به هزینه مربیان از سال 2007 برای خرید بازیکن می پردازد، مشخص است که مورینیو در 10 سال گذشته بیش از هر مربی، برای خرید بازیکن، پول خرج کرده است.

آقای خاص با 1.007 میلیارد یورو در صدر است و او را گواردیولا با یک میلیارد، آنچلوتی با 893، پیگرینی 884 و آلگری با 740 میلیون یورو تعقیب می کنند.

هر یک از این 5 مربی برای کسب یک جام متحمل چه هزینه ای شده اند؟

مورینیو(13 جام): او سال 2007 هدایت چلسی را بر عهده داشت و از این باشگاه اخراج شد. مورینیو یک سال بعد راهی اینتر شد و با این تیم موفق به کسب 5 جام ارزشمند شد؛ از جمله سه گانه سال 2010. او سپس به رئال رفت و این تیم را به سه عنوان قهرمانی رساند. مقصد بعدی آقای خاص چلسی بود و دو جام با این باشگاه کسب کرد و در یونایتد هم تاکنون سه جام به دست آورده است. گران ترین خرید او پوگبا با 105 میلیون یورو بوده است.

به عبارتی مورینیو 77.4 میلیون یورو برای کسب هر جام هزینه کرده است.

گواردیولا(21 جام): پپ سال 2008 هدایت بارسا را پذیرفت و در 4 سال موفق به کسب 14 جام برای آبی اناری ها شد. او سپس به بایرن رفت و 7 جام نیز برای باواریایی ها به ارمغان آورد.گران ترین خرید پپ زلاتان با 70 میلیون یورو از اینتر است.

 گواردیولا 47.6 میلیون یورو برای کسب یک جام هزینه کرده است.

آنچلوتی(12جام): کارلتو بین سال های 2007 تا 2009 با میلان صاجب افتخار خاصی نشد. او سال 2009 هدایت چلسی را قبول کرد و این تیم را به دو جام رساند. او سپس راهی پی اس جی شد و سه جام با پاریسی ها کسب کرد و از سال 2013 تا 2015 نیز که هدایت رئال را بر عهده داشت، کهکشانی ها را به 4 جام ارزشمند هدایت کرد. آنچلوتی در بایرن نیز سه جام به دست آورد. گران ترین خرید آنچلوتی گرت بیل با 101 میلیون یورو است.

به عبارتی کارلتو برای کسب هر جام 74.4 میلیون یورو هزینه کرده است.

پیگرینی(3 جام): او بین سال های 2007 تا 2009 مربی ویارئال بود و با این تیم جامی کسب نکرد. او در رئال، مالاگا و هبی فورچون چین هم جامی کسب نکرد و تنها سیتی را به سه جام رساند. گران ترین خرید او رونالدو با 96 میلیون یورو بود.

پیگرینی برای هر جام 294.6 میلیون یورو هزینه کرده است.

آلگری(9 جام): او بین سال های 2007 تا 2018 مربی کالیاری، میلان و یوونتوس بوده و میلان را به 2 و یوونتوس را به 7 جام رسانده است. گران ترین خرید او ایگواین با 90 میلیون یورو است.

آلگری برای هر جام 82.2 میلیون یورو هزینه کرده است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس