عکس نمایه

آمار اعلام شده پیرامون میزان فروش خودرو در بازار انگلستان از کاهش چشمگیر فروش خودروهای صفر کیلومتر در این کشور حکایت دارد.

به گزارش مشرق، آخرین آمار از میزان فروش خودرو در انگلستان از کاهش ۵.۷ درصدی فروش خودروهای سواری در سال ۲۰۱۷ میلادی حکایت دارد و انگلستان از سال ۲۰۰۹ تا به امروز طولانی ترین روند نزولی فروش خودرو را تجربه می کند تا مردم انگلستان دیگر مثل سابق میلی به خرید خودروهای صفر کیلومتر نداشته باشند. پیش از این نیز گاردین از کاهش فروش خودرو برای هفتمین ماه متوالی در انگلستان خبر داده بود و حال آمار ها کماکان از کاهش بی وقفه فروش خودرو در این کشور اروپایی تازه خارج شده از اتحادیه اروپا حکایت دارند.

بنابر اظهار نظر کارشناسان عوامل مختلفی در این کاهش مداوم فروش خودرو در انگلستان نقش ایفا می کنند که از مهم ترین آنها می توان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اشاره کرد. مستقل شدن اقتصاد بریتانیا از اروپا، به بی ثباتی این کشور از نظر اقتصاد و از دست دادن جایگاه خود در فهرست ۵ اقتصاد بزرگ جهان منجر شده است و افزایش نرخ تورم و به دنبال آن کاهش سطح درآمد مردم را در پی داشته است تا مردم دیگر همچون سابق توان خرید خودرو صفر را نداشته باشند و نزول فروش خودرو به بلای جان اقتصاد بریتانیا به خصوص انگلستان تبدیل شود.

از سویی دیگر ممنوعیت فروش خودروهای دیزل تمایل افراد به سرمایه گذاری در این کشور را به شدت کاهش داده است چرا که آینده خودروهای برقی که جایگزین دیزل ها خواهند شد نامعلوم و سرمایه گذاری در این زمینه می تواند برای سرمایه گذاران ریسک بزرگی باشد. بدین ترتیب میزان تولید داخلی خودرو در این کشور نیز در انتظار روزهای سخت پیش رو خواهد بود.

همه این عوامل دست به دست هم داده اند که بین قیمت خودرو و میزان فروش آن رابطه ای عکس پدید بیاید و روز به روز خرید خودرو در انگلستان به امری دشوارتر از همیشه تبدیل می شود.

همچنین پیش‌بینی رسمی خزانه‌داری بریتانیا از افت میزان رشد اقتصادی بریتانیا در امسال همچون سال ۲۰۱۷ میلادی خبر می‌دهد که به نوشته نشریه ایندیپندنت بدترین پیش‌بینی‌ها برای توسعه اقتصادی در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

منبع: خودروکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس