نقشه شمالغرب سوریه.jpg

نیروهای جبهه مقاومت از جنوب غرب استان حلب با فرودگاه ابوظهور ۲۵ کیلومتر فاصله دارند و از محور شمالی شهرک سنجار هم فاصله خود را با فرودگاه به ۱۴ کیلومتر کاهش داده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت ظهر روز گذشته (یکشنبه) پیروزی های متوالی خود را در امارت خودخوانده گروه تروریستی جبهه النصره ادامه دادند و پس از درگیری های سنگین توانستند، شهرک سنجار، دومین پایگاه عناصر تروریستی را در جنوب استان ادلب به کنترل خود در بیاورند.

آزادسازی شهرک سنجار مهم ترین دستور کار نیروهای جبهه مقاومت در روزهای گذشته بود؛ سنجار پس از شهرک «ابودالی» دومین پایگاه و اتاق عملیات تروریست ها در جنوب استان ادلب به شمار می آمد.

نیروهای مقاومت پس از تثبیت مواضع در شهرک سنجار، عملیات را علیه تروریست ها ادامه دادند و در محور شمال و شمال شرق (شهرک سنجار) موفق شدند شهرک های «متوسطه، خیاره و کفریا» را به کنترل خود درآورند.

شکست های دومینوار عناصر تروریستی در جنوب استان ادلب به عقب نشینی از شهرک سنجار و مناطق حومه ختم نشد و عصر روز گذشته (یکشنبه) شهرک های «نباز القبلی، نباز شمالی، رمله، صراع، صریع و جدیده» هم توسط نیروهای مقاومت بازپس گرفته شدند. در جریان پاکسازی این ۹ شهرک در مجموع ۳۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

** برای مشاهده بهتر جزییات نقشه و اندازه اصلی روی آن کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به دلایل شکست های سریع تروریست‌ها در جنوب استان ادلب اشاره کرد و افزود: بخشی از پیروزی های جبهه مقاومت نتیجه همکاری شهروندان سوری است که دیگر تحمل جنایت های تروریست ها را در مناطق اشغالی ندارند.

وی با بیان این که در روزهای گذشته شهروندان سوری در شهرک های اشغالی جنوب استان ادلب تظاهرات های گسترده ای را علیه تروریست ها ترتیب دادند، گفت: در ۴۸ ساعت گذشته مردم علیه تروریست ها وارد عمل شدند و فشار را برای تخلیه مناطق اشغالی چند برابر کردند.

این منبع میدانی افزود: شهروندان سوری در شهرک های «ابوعلیج، جب القصب، مکسر تحتانی، مکسر فوقانی و خیریه» موفق شدند تروریست ها را از خانه و کاشانه خود بیرون بیندازند و با اهتزار پرچم سوریه به استقبال نیروهای ارتش آمدند.

به گزارش مشرق، با پیشروی های صورت گرفته در جنوب استان ادلب به نظر می‌رسد نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند پاکسازی مناطق اشغالی را از حومه شمالی شهرک سنجار به سمت فرودگاه «ابوالظهور» ادامه دهند و همزمان از جنوب غرب استان حلب (شهرک خناصر) به سمت فرودگاه حرکت کنند.

** برای مشاهده بهتر جزییات نقشه و اندازه اصلی روی آن کلیک کنید**

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای جبهه مقاومت تلاش می‌کنند در کمترین زمان ممکن از دو محور خود را به فرودگاه ابو الظهور برسانند و عناصر تروریستی جبهه النصره را در بخش های جنوب استان های ادلب و حلب در مساحتی بالغ بر هزار و ۴۶۰ کیلومتر مربع محاصره کنند.

در صورتی که نیروهای جبهه مقاومت بتوانند از دو محور خود را به فرودگاه برسانند، تروریست های جبهه النصره و متحدان آنان (گروه های تروریستی جیش العزه، احرار الشام) در مناطق مهمی از جمله شهرک های «العزیزیه، علیص، عبیسان، الاندرین، بیوض، جنینه، ضاهریه، تروت، معر شمالی، سروج، طوال، ابوهلال، شاکوسیه و الرهجان» محاصره می شوند.

در حال حاضر، نیروهای جبهه مقاومت از جنوب غرب استان حلب با فرودگاه ابوظهور ۲۵ کیلومتر فاصله دارند و از محور شمالی شهرک سنجار هم فاصله خود را با فرودگاه به ۱۴ کیلومتر کاهش داده اند.

به گزارش مشرق، در جریان عملیات ۳۵ روز گذشته نیروهای مقاومت در جنوب استان ادلب حدود ۶۰ شهرک، روستا و ارتفاع از اشغال عناصر تروریستی خارج شدند؛ ۶۱۵ تن از عناصر تروریستی هم در جریان درگیری ها کشته و زخمی شده اند.

انهدام ۱۵ اتاق عملیات و پایگاه عناصر تروریستی بخش دیگری از پیروزی های جبهه مقاومت در جنوب استان ادلب به شمار می آید؛ ۲۰ انبار سلاح و ۳۵ تانک تروریست ها هم در جریان عملیات ۳۵ روز گذشته منهدم شدند. تاکنون مساحتی حدود ۴۳۰ کیلومتر مربع هم در جنوب استان ادلب از اشغال تروریست ها خارج شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی آقای گل IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    58 3
    مرسی مشرق بعد مدتها گزارش توپی بود با نقشه های بیست ممنون و موفق باشید
  • محمد US ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    53 1
    انشالله کار جبهه النصره رو یکسره کنن برن برن محاصره الفوعه و کفریا رو بشکنن
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    52 0
    انشاالله به زودی مردم فوعه و کفریا هم آزاد میشن.
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
      16 0
      إن شاء الله
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
      0 0
      إن شاءالله
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    22 0
    اگر یه جبهه دیگه از محور الحاضر به سمت العیس و خان طومان باز بشه خیلی بهتر
    • مجتبی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
      5 0
      اون محور که خیلی سخته پارسال خدا میدونه چقدر شهید دادیم
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    14 0
    درود بر جبهه مقاومت الله یارتان
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    10 0
    خدا را شکر اللهم النصر الاسلام و اهله و خذل الکفر و اهله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس