بی‌بی‌سی نمایه

«کری گریسی» خبرنگار بی.بی.سی با انتشار نامه سرگشاده ای که در رسانه های انگلیس بازتاب یافت از تبعیض جنسیتی توسط مقام های این رسانه پرده برداشت.

به گزارش مشرق، خانم گریسی در نامه‌ای سرگشاده که فرازهایی از آن شامگاه یکشنبه در رسانه‌های انگلیس منتشر شد، بی. بی. سی را به داشتن «فرهنگی مخفی و غیرقانونی» در پرداخت دستمزد زن و مرد متهم و تصریح کرد که این شبکه دچار «بحران اعتماد» شده است.

او در نامه خود آورده است: بی. بی. سی متعلق به شمایی است که بابت آن مالیات می‌پردازید، پس حق‌دارید آگاه شوید که این شبکه قانون برابری در پرداخت دستمزد را نقض کرده و در مقابل برقراری نظام شفاف و عادلانه پرداخت مقاومت می‌کند.


اعتراض گریسی به نحوه پرداخت دستمزد در بی. بی. سی پس‌ازآن صورت می‌گیرد که تابستان گذشته شماری از مشهورترین مجریان زن بی‌بی‌سی، از این رسانه خواستند هر چه سریع‌تر به ماجرای تبعیض در دستمزد مردان و زنان رسیدگی کند.


آن‌ها در نامه‌ای سرگشاده به «تونی هال» رئیس بی. بی. سی، از او خواستند که تفاوت پرداخت حقوق زنان و مردان را که سال‌ها وجود داشته، اصلاح کند.


بی‌بی‌سی سال گذشته بنا به درخواست دولت، در گزارش سالانه خود فهرست حقوق ستاره‌هایی را منتشر کرد که سالانه بیش از 150 هزار پوند ( 190 هزار دلار) حقوق می‌گیرند.


این فهرست که برای اولین بار منتشر شد، سروصدای زیادی ایجاد کرد. نکته قابل‌توجه در این گزارش این مساله بود که به‌طور رسمی آشکار شد دوسوم از مجریان و ستاره‌هایی که بیش از 150 هزار پوند حقوق می‌گیرند، مرد هستند.


در این نامه گفته‌شده است: 'سال‌هاست که ما به این موضوع شک داشتیم که در بی‌بی‌سی حقوق زنان در مقایسه با مردانی که همان کار را انجام می‌دهند، کمتر است. '


به گفته معترضان، این تبعیض فقط افراد با حقوق‌های بالا را شامل نمی‌شود و در تمام بدنه رسانه از تولید، بخش فنی و ... را در بر می‌گیرد.


بی‌بی‌سی گفته تا سه سال دیگر یعنی سال 2020 میلادی تفاوت حقوق زنان و مردان را اصلاح خواهد کرد اما چهره‌های مشهور بی‌بی‌سی در این نامه گفته‌اند انتظار دارند که در عصر برابری این رسانه همین حالا اقدام کند.


این در حالی است که بی بی سی در بیشتر اخبار و گزارش های خبری، خود را یکی از مدافعان حقوق زنان معرفی می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 0
    بی بی سیه ولی اینکارش درسته؛چون زن ومرد اصلا مسا ی نیستند ؛هرچند کاریکسان انجام بدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس