سید حسین حسینی

مربی سابق دروازه بانان استقلال گفت: اگر سید حسین حسینی در حال حاضر خوب کار می کند دو دلیل دارد که یکی از آنها تمرینات مداوم و زندگی حرفه ای اش است.

سرویس ورزش مشرق -  پیرو رکوردزنی سید حسین حسینی در تاریخ لیگ برتر در بیشترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه یک تیم، او حالا با ۷۸۸ دقیقه گل نخوردن، به این مهم دست یافته است.

حسین ترابپور در گفت و گو با مشرق، درباره چگونگی تداوم روند خوب یک دروازه بان و به ویژه حسین حسینی صحبت کرد و پرده از راز موفقیت های اخیر اینم دروازه بان ۲۳ ساله گفت.

متن این پرسش و پاسخ را در ادامه از نظر می گذرانید:

*بازی استقلال را دیدید؟

- بازی پر افت و خیز و جذابی بود که فقط گل نداشت. متأسفانه مهاجمان استقلال بد کار می کنند. با اینکه تیم هافبک های طراح خوبی دارد و ولی یک تمام کننده نیست که تلاش بازیکنان را به ثمر برساند. در این دیدار هم استقلال به رغم بازی در زمین حریف تیم برتر میدان بود ولی گل نزد! نکته خوب بازی استقلال این است که این تیم به گل نخوردن عادت کرده است.

* استقلال برای رفع مشکل گل نزدن مهاجمانش چه کار کند؟

- استقلال باید فوروارد خارجی خوب بیاورد. یک ماه بعد تیم باید در لیگ قهرمانان بازی کند و با این مهاجمان کار سخت می شود. ۲۴ بهمن اولین بازی استقلال با الریان است و با این وضعیت اگر در آن بازی از ۲، ۳ موقعیت هیچکدام را گل نکنند به مشکل برمی خورند. در آن سطح به راحتی موقعیت گل نصیب مهاجم نمی شود.

* به نظرتان تساوی عادلانه بود؟

- استقلال با اینکه توپ درون چارچوب نزد ولی موقعیت های بیشتری داشت! ولی تراکتورسازی با موقعیت کمتر توپ را به درون چارچوب می زد و یک ضربه به تیر هم داشت. اما خط دفاع استقلال خوب کار کرد و حسینی هم عالی بود که یک تک به تک و چند ضربه و شوت را مهار کرد.

* حسینی هم که رکورد کلین شیت را زد؟

- امیدوارم او همین روند را ادامه دهد. خیلی خوب کار می کند. من این دروازه بان را خوب می شناسم و به او تبریک می گویم که این رکورد را برای خودش و استقلال ثبت کرد. این مهم بدست نمی آمد مگر با تلاش خودش و مربیانش.

* راز موفقیت یک دروازه بان در این سطح چیست؟
- اول به خاطر تمرینات خوبی است که انجام می دهد. بعد این را هم باید در نظر داشت که او کنار یکی از بهترین دروازه بانان حال حاضر ایران و حتی می توانم بگویم بهترین دروازه بان فعلی ایران کار می کند. درست است که رحمتی نیمکت نشین است ولی به جرأت می گویم او هنوز هم بهترین دروازه بان ایران است. او قطعا با الگو کردن زندگی حرفه ای رحمتی در همه زمینه ها، اعم از زندگی شخصی درون خانه و زندگی ورزشی بهترین استفاده را از این موقعیت ببرد. داشتن رقیب خوب خیلی مهم است که حسینی بهترین رقیب ممکن را کنار دستش دارد.

* چطور؟

- رحمتی هنوز هم عالی است ولی گاهی در فوتبال این قبیل اتفاقات رخ می دهد همانطور که در رئال برای کاسیاس رخ داد و به یکباره نیمکت نشینش کرد. حسینی در بهترین شرایط است و باید آمادگی اش را حفظ کند تا به تیم ملی هم برسد و فیکس تیم کی روش شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    5 23
    لطفا تحت تاثير القائات ژورناليستي و برنامه نود قراتر نگيرين . اين عناوين نه امتيازه نه اونقدر مهم. تنها ركورد مهم ركورد مسابقات جهاني و المپيك ورزش هايي مثل دوميداني و وزنه برداريه . كه چي هزار ديقه تا 5هزار ديقه تيم گل نخورده. . بازي رو ببرين حالا هربازي يك گل هم بخورين. 4 بر يك پيروز شدن خيلي بهتر از يك صفر برزدنه . شما با اين فرهنگ سازي دارين كاري مي كنين كه تيم هاي ايراني به سمت بازي كم گل پيش برن
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 27
    هنوز به زمین سفت نخورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس