کد خبر 817127
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
تب کودکان

متخصص بیماری‌های کودکان با اشاره به علائم تب‌های خطرناک گفت: قبل از مراجعه به پزشک از داروی تب‌بُر برای کودک خود استفاده نکنید.

به گزارش مشرق، آزاده فهیمیان متخصص بیماری‌های کودکان در ارتباط با تب کودکان اظهارداشت: درجه حرارت طبیعی کودک سالم بین 36 تا 38 درجه سانتیگراد است و اگر درجه حرارت مقعدی کودک بالای 38 درجه سانتیگراد باشد تب دارد.

وی گفت: در مواردی که تب همراه باکاهش اشتها، بی حالی، رنگ پریدگی یا بر افروختگی واضح، یا وجود تغییرات دیگر در رفتار یا ظاهر کودک باشد، نشانه جدی بودن مشکل است و باید به پزشک مراجعه کنید.فهیمیان خاطر نشان کرد: قبل از مراجعه به پزشک از داروی تب‌بُر برای کودک خود استفاده نکنید زیرا ممکن است مانع تشخیص صحیح شود.

وی اضافه کرد: در صورتی‌که کودک 3 ماهه یا بزرگتر است و علامت مهم دیگری غیر از تب ندارد، می توان به کودک استامینوفن کودکان داد. اگر کودک حداقل 6 ماهه باشد می تواند برای پایین آوردن تب از ایبوپروفن کودکان هم استفاده کرد.

متخصص بیماری های کودکان گفت: در صورتی که کودک بی حال نیست، مایعات می‌خورد و درجه حرارت بدنش با مصرف دوز مناسب استامینوفن یا ایبوپروفن زیر 38.9 سانتیگراد باقی می‌ماند، می توان قبل از بردن او نزد پزشک 24 ساعت صبر کرد.

فهیمیان تصریح کرد: اگر کودک بر اثر تب بی حال نشده است لزومی به استفاده از دارو نیست. برای پایین آوردن دمای بدن، مایعات کافی و شیر به او بدهید. همچنین بهتر است لباس کودک را کم کرده و تشویقش کنید که کمی استراحت کند و یا فعالیت کمتری در یک فضای خنک داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس