کد خبر 816853
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
بنزین

پیامک اخیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، احتمال بازگشت سهمیه‌بندی بنزین را جدی کرد.

سرویس اقتصاد مشرق - با اینکه مسئولان دولت روحانی روی خوشی به سامانه کارت سوخت نشان ندادند و با حذف سهمیه‌بندی از دو سال پیش، سامانه کارت سوخت را بلااستفاده گذاشتند، به نظر می‌رسد اعتراض‌های اخیر نسبت به طرح دولت برای گرانی بنزین در بودجه ۹۷، موجب شده بار دیگر بحث سهمیه‌بندی بنزین مطرح شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در جدی‌ترین موضع‌گیری خود اعلام کرد که باید به جای گران کردن بنزین، از سیستم دونرخی استفاده کرد تا به اقشار ضعیف فشار کمتری وارد شود.

با این موضع‌گیری رئیس مجلس و از سوی دیگر مخالفت یکپارچه نمایندگان با افزایش قیمت بنزین در بودجه ۹۷، گویا دولتی‌ها دیگر امیدی به تصویب طرح افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان ندارند.

از این رو تنها راهی که باقی می‌ماند سهمیه‌بندی مجدد بنزین است به طوری که قیمت بنزین سهمیه‌ای همان لیتری ۱۰۰۰ تومان و قیمت بنزین مازاد به قیمت بالاتر تعیین شود تا هم فشار تورمی ایجاد نشود و هم دولت از درآمد مدنظرش باز نماند.

در همین راستا است که امروز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پیامکی اعلام کرد: مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت بنزین نسبت به دریافت کارت خود برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی اقدام کنند.

این پیامک شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به منزله جدی شدن بازگشت سهمیه‌بندی بنزین است، زیرا از دو سال پیش با تک‌نرخی شدن بنزین عملا استفاده از کارت سوخت خودرو بی‌فایده شد و مالکان خودرو دیگر الزامی به حفظ کارت سوخت خود نداشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • مهماندار هواپیما US ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    معلوم شد که اصلاح طلبان فقط بفکر حفظ قدرت هستند و مردم را فقط برای رای دادن می خواهند
  • IT ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    74 4
    سازمان برنامه و بودجه رو احيا کردن دوباره انحلال و تقسيم به دو بخش، اومدن کارت سوخت رو حذف کردن دوباره سراغ کارت سوخت حالا ما هيچ ولي اينقدر تناقض اذيتتون نميکنه
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    69 5
    چرا عوض اینکه گره از کار مردم باز کنید گره روی گره می زنید افزایش قیمت به هر صورتی باعث افزایش تورم می شود..
  • مح SG ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    2 8
    اين اقدام غلط نه تنها گرهي ازاقتصادكشوربازنمي كنه بلكه باعث ايجاد تورم وفشاربه اقشارآسيب پذيرجامعه شده وزمينه قاچاق را نيزفراهم مي كند.
  • ابراهیم IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    7 1
    ما به عقب بر نمیگردیم !!!
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    5 2
    ملاک بازار بنزین آزاد است. پس اگر برای جلوگیری از تورم این حرفها را می زنید بدانید که سهمیه بندی مشکل را حل نخواهد کرد. اما اگر قصدتان مبارزه با قاچاق است کار صحیحی است.
  • کاوه IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    17 0
    این تدبیر وامید.مارابه جهنم نزدیک میکند
  • علی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    4 6
    کار قبلی را تکرار نکنید سهمیه بندی دردی را دوا نمی کند بر مفاسد می افزاید
  • عبدلی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    2 0
    کارت سوخت موتور سیکلت چی؟ سهمیه سوخت موتور سیکلت؟ مردم که موش آزمایشگاه نیستند یک مرتبه بگن کارت سوخت دیگر به درد نمیخورد یک مرتبه دیگر بگن کارت سوخت. من که کارت سوختم رو از اون زمان گم کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس