کد خبر 816617
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
صالحی امیری

از زمانی که شهردار جدید تهران سکان مدیریت شهری پایتخت را در اختیار گرفت، حاشیه‌های انتصابات او آغاز شد. حاشیه‌هایی که انگار تمامی هم ندارد.

به گزارش مشرق، زمانی که شایعات حضور آقای «سیدرضاصالحی‌امیری» در شهرداری منتشر شد؛ آقای محمدعلی نجفی شهردار تهران نسبت به شایعه انتصاب وزیر سابق ارشاد در پست قائم‌مقامی شهرداری واکنش نشان داد و درباره شایعات مبنی بر انتخاب آقای سیدرضا صالحی امیری به‌عنوان قائم مقام شهردار تهران گفته بود: «قبلاً هم اعلام کردیم که قطعاً درباره هر عزل و نصبی در شهرداری رسماً اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. در باره شایعات مربوط به صالحی امیری هم باید بگویم که ایشان از چهره‌های فرهنگی و خدوم کشور هستند و در موقعیت و پست‌های بالاتری خدمت کردند اما در این‌باره که آیا امکان حضورشان در شهرداری هست یا خیر؛ صحبتی نکرده‌ایم و بحثی مطرح نشده است.»

البته همان‌گونه که همه می‌دانند شایعاتی که از زبان مسوولان تأیید یا تکذیب شود حتماً رخ می‌دهد فقط زمان آن مشخص نیست، درباره صالحی امیری هم همین اتفاق افتاد و بالاخره پس از مدتی لاپوشانی شد آنچه همه منتظرش بودند، اتفاق افتاد اما مهم‌ترین مساله‌ای که در این بین مورد توجه قرار گرفته، این است که صالحی امیری همه سمت‌های باقی‌مانده و مهم را از آن خود کرده است.

قائم‌مقام در سودای صندلی کمیته ملی‌المپیک
نجفی اما بالاخره‌ 21 آبان ماه امسال، در حکمی صالحی امیری را به‌عنوان قائم مقام شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منصوب کرد. چند روز پیش نیز، نجفی در حکمی، او را به‌عنوان رییس هیات مدیره سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران منصوب کرد تا مسوولیت‌های صالحی امیری در شهرداری بیشتر هم شود؛ اماثبت‌نام آقای قائم‌مقام در انتخابات کمیته ملی المپیک، ماجرای حضور او در شهرداری تهران را پیچیده کرد.

با وجود اینکه پست‌های داده شده به صالحی امیری کمتر از شهردار نیست اما انگار سمت‌ها نتوانست یکی از مردان مورد علاقه نجفی را در شهرداری نگه دارد. زمزمه‌هایی از جدایی این دو نفر و همچنین تمایل صالحی امیری برای تکیه بر صندلی شهردار تهران به‌دلیل بیماری و ناتوانی‌هایی که اخیراً از خود نشان داد، به گوش می‌رسد.

نجفی: صالحی‌امیری در شهرداری می‌ماند
شهردار تهران با وجود همه شایعاتی که از رفتن صالحی‌امیری به گوش می‌رسید معتقد بود که صالحی‌امیری ترجیح می‌دهد در شهرداری بماند تا اینکه به کمیته ملی المپیک برود.
او می‌گوید: «بحث این بود که آیا حضور در کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود یا خیر. من‌امروز با انصاری معاون رییس‌جمهور صحبت کردم و ایشان اعلام کرد از نظر ما به‌طور قطع شغل محسوب می‌شود. با این شرایط صالحی امیری نمی‌تواند دو شغل داشته باشد و اگر به کمیته برود، باید از شهرداری جدا شود که البته به نظر من ترجیح می‌دهد در شهرداری بماند.»

دو راهی
با وجود اینکه شهردار تهران امیدوار بود که صالحی امیری را در کنار خود نگه دارد اما صالحی امیری سر دوراهی قرار گرفت که باید به یکی از راه‌ها قدم می‌گذاشت. انتخاب صالحی امیری به‌عنوان خبره‌ورزشی در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک نمی‌توانست بی‌هدف باشد اما با اظهارنظر تردیدآمیز شهردار تهران درباره احتمال جدایی او از شهرداری، حرف و حدیث‌های جدیدی به راه افتاده است.

از مدت‌ها قبل زمزمه حضور رضا صالحی‌امیری درانتخابات کمیته ملی المپیک به گوش می‌رسید و با انتخاب او به‌عنوان یکی از خبرگان ورزشی، صالحی‌امیری اصلی‌ترین گزینه برای ریاست کمیته‌ملی المپیک محسوب شد. صالحی‌امیری تنها مشکلی که دارد بحث دوشغله بودنش هست و اینکه در صورت حضور در کمیته ملی ‌المپیک باید از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری استعفا دهد اما شهردار تهران در گفت‌وگویی تلویزیونی عنوان کرد که فکر می‌کند او ماندن در شهرداری را ترجیح دهد.

از آن طرف شنیده می‌شود صالحی امیری تصمیم به ثبت‌نام در انتخابات دارد و البته انتخاب او در خبرگان ورزشی هم بدون برنامه نبوده است. در واقع اگر صالحی امیری واقعاً قصد ورود به انتخابات کمیته ملی المپیک را نداشت دلیلی هم برای انتخابش به‌عنوان خبره ورزشی وجود نداشت. چراکه او تنها از طریق خبرگان ورزشی می‌تواند عضو مجمع کمیته ملی المپیک شود و در انتخابات کاندیدا باشد.

با این حال باید دید صالحی امیری چه تصمیمی می‌گیرد، هر چند که نجفی شهردار تهران هم به قاطعیت عنوان نکرد صالحی‌امیری در شهرداری ماندنی است و از عبارت «فکر می‌کنم» استفاده کرد. شاید چون شهرداری یک نهاد غیر دولتی غیرانتفاعی محسوب می‌شود، تصور بر این بوده حضور صالحی‌امیری در هر دو پست مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اکنون که بحث دوشغله بودن مطرح شده، همگان دچار تردید شده‌اند. حالا باید دید صالحی امیری چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا با نیامدنش به مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک همه معادلات را بر هم خواهد زد؟

سکوت صالحی‌امیری در مورد رفتنش از شهرداری
با بالا گرفتن زمزمه‌های رفتن صالحی از شهرداری، رسانه‌ها سراغ قائم مقام و معاون اجتماعی نجفی رفتند و در مورد رفتنش از شهرداری تهران پرسیدند که او گفت: «در این زمینه تمایلی به صحبت کردن ندارم.» جابه‌جایی مقامات از پستی به پست دیگر جزو مرسومات رسمی نظام سیاسی کشور شده و انگار قرار نیست تا کسی به تعهداتی که به یک سازمان می‌دهد پایدار باشد. صالحی امیری در میان حمایت شهردار و شورای شهر و کمی دولت، به مناصب امروز رسیده است و باید دید نقشه قائم‌مقام در زمین نجفی به کدام فرجام خواهد رسید.
منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس