گادی آیزنکوت

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم برای جلوگیری از آنچه وی تحمیل هژمونی شیعی در سوریه و نیز تشکیل هلال شیعی نامید، به زودی عضو ائتلاف عربی گسترده‌ای خواهد شد.

به گزارش مشرق، «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم به زودی عضو ائتلاف عربی گسترده‌ای در منطقه برای جلوگیری از تحمیل هیمنه (هژمونی) شیعی در سوریه خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، آیزنکوت در سخنانی در دانشگاه هرتزلیا مدعی شد:  حکومت ایران در راستای تشکیل هلال شیعی کار می‌کند تا نفوذش را از طریق عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین و نوار غزه گسترش دهد؛ فقط به حجم کمک‌های سالانه تهران به حماس و حزب‌الله نگاه کنید.

وی در ادامه به پرونده سوریه پرداخت و گفت: تلاش‌ها در این پرونده بر منع تمرکز ایران در مرزهای اسرائیل متمرکز شده است.

آیزنکوت سپس مدعی شد: بر اساس اخبار دستگاه اطلاعاتی ما در حال حاضر حدود 2 هزار مستشار ایرانی، 8 هزار نفر از اعضای حزب‌الله و 10 هزار مسلح دیگر تابع ایران از کشورهای دیگر مانند عراق، افغانستان و پاکستان در سوریه حضور دارند.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: نمی‌توانیم این حقیقت را نادیده بگیریم که حزب‌الله، نظامیان شیعه و ایران خودشان را در جبهه پیروز در سوریه در کنار «بشار اسد» می‌بینند. ما اقدامات نظامی و بین‌المللی در چارچوب زمینه‌های دیگر برای جلوگیری از محکم شدن حضور ایران در سوریه انجام می‌دهیم زیرا این موضوع (تقویت نفوذ ایران) موضوعی منفی برای اسرائیل، سوریه و اروپا خواهد بود.

رژیم صهیونیستی به صورت مرتب ایران را به اقداماتی در راستای بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه متهم می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس